Side 2 af 3

Re: Diesella Special Standard

: lør 3. apr 2010 19:23
af Toke
Det var pænt gjort :) Tak for det.

Der står også CEV 95 på den jeg har.
Du har fået en pm.

Re: Diesella Special Standard

: lør 3. apr 2010 19:39
af FS1originalen
Fint. Jeg sender den først på ugen...
Er sikker på at den vil pynte mere på din knallert end min skuffe :lol: :lol: :lol:

Grunden til at jeg har den i overskud er en søvnig sælger på et københavnsk stumpemarked engang. Jeg ville gerne købe en og sælger gav mig en æske. Det var først da jeg kom hjem jeg bemærkede at der "højt og larmende" står 2 stk på æsken :P :P :P

Erik

Re: Diesella Special Standard

: lør 3. apr 2010 20:03
af Toke
Hehe, lidt heldig har man jo lov være engang imellem :)

Du skulle vel ikke også ligge inde med en styrlås til den?

Re: Diesella Special Standard

: lør 3. apr 2010 21:31
af FS1originalen
Toke skrev:Hehe, lidt heldig har man jo lov være engang imellem :)

Du skulle vel ikke også ligge inde med en styrlås til den?
Nej, men det er noget standard... Kan ikke huske om det er den til Ciao eller den til Maxi der passer.

Erik

Re: Diesella Special Standard

: lør 3. apr 2010 21:46
af Toke
FS1originalen skrev:
Toke skrev:Hehe, lidt heldig har man jo lov være engang imellem :)

Du skulle vel ikke også ligge inde med en styrlås til den?
Nej, men det er noget standard... Kan ikke huske om det er den til Ciao eller den til Maxi der passer.

Erik
Super, det må jeg prøve at finde ud af, tak for det.

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 20:24
af Toke
Så er der sket lidt mere..

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 20:34
af FS1originalen
Nice.... Den lygtekrans ER altså pænere der end i min skuffe :lol: :lol: :lol:

Glæder mig til at høre hvordan den kører.... Min var en TUM 62 og den var man altså nødt til at pille ved bare for at komme op i nærheden af 30 :oops: :oops: Men din er vel en TUM 100 eller 103, så den har forhåbentlig helt andre køreegenskaber :!:

Erik

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 20:38
af Toke
Enig mht. lygtekransen :lol:

Min er TUM 115, og den køre ganske fint, den har dog "den syngende" kobling. Jeg har ikke lige haft gps'en med på tur, men det skal prøves engang...

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 20:40
af strynboen
hej den baglygte er ikke rigtig,,der skal sidde en aluhus med rødt glas bagud,,den der er sco og express,,men måske er der årgangs forskel,,men mine har ikke haft den der type,,,suntes også at skrif typen ser for moderne ud på bagskærmen,,,,men dit arbejde er ellers 110 som altid,,du må evt godt få min baglygte,,tror ikke jeg får renoveret min special..den er for tæret i alle dele
men virker mekanisk

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 20:44
af Toke
strynboen skrev:hej den baglygte er ikke rigtig,,der skal sidde en aluhus med rødt glas bagud,,den der er sco og express,,men måske er der årgangs forskel,,men mine har ikke haft den der type,,,suntes også at skrif typen ser for moderne ud på bagskærmen
Nahh..baglygten kan vel gå i mangel af bedre.. :)

Skrifttypen er magen til den originale, der sad på bagskærmen. Nu er det jo også en halv-moderne Diesella, det er en årg. 1965 :lol:

Ang. din baglygte, så vil jeg da gerne takke ja til det :) Måske Erik kan komme med nogle oplysninger ang. lygten??

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 20:49
af Kim B S
Hej Toke.
Som altid laver du meget flot arbejde. :D Det bliver en fantastisk flot gammel maskine. :D Det har du godt nok styr på. :D
Hilsen Kim.

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 20:50
af strynboen
ja vi må have erik på banen,,min har alu styrholder,,men ellers er den vist magen til,,har dog delerto på orginalt,,men jeg har sat en bing fra en rex 2 gear på,,da den anden var tæret

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 20:51
af strynboen
du må også få styrt bøjlen,,den er vist orginal,,men jeg ved ikke helt standen på delene,,de er måske håbløst rustne

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 20:52
af FS1originalen
Skrifttypen er den samme som på min 59'er :!:

Og Lars. Diesella baglygter i hel tilstand findes simpelthen ikke i Jylland :!: Hvis de hænger på træerne på sydhavsøerne så pluk lige et par stykker - jeg kommer og henter dem den 14 :lol: :lol: :lol:

Erik

Ps. Det er rigtigt at de tidligere havde alu styrholdere...

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 21:02
af strynboen
ha ha hel tilstand,,den er vist lidt krøllet,,men hvis den er sjælden kan man jo bruge lidt tid op opretning og polering
jeg må op på loftet,,og se hvordan den kommer af skånsomt..ellers må jeg skære en firkant ud af skærmen..

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 21:46
af Toke
strynboen skrev:ha ha hel tilstand,,den er vist lidt krøllet,,men hvis den er sjælden kan man jo bruge lidt tid op opretning og polering
jeg må op på loftet,,og se hvordan den kommer af skånsomt..ellers må jeg skære en firkant ud af skærmen..
Kan du ikke tage et billede af den, inden du tager for voldsomme midler i brug? :lol:

Re: Diesella Special Standard

: lør 1. maj 2010 23:43
af thomse
Hej Toke.

Flot arbejde du har lavet der.
Kan du ikke sende de tegninger du har af Yamaha FS1 til mig (dem på din hjemmeside, er lige lovlige små at læse).
Det er lige dem, jeg står og mangler...
Du må gerne sende dem til:
thomasnorgaard@ofir.dk

Re: Diesella Special Standard

: søn 2. maj 2010 06:03
af Toke
thomse skrev:Hej Toke.

Flot arbejde du har lavet der.
Kan du ikke sende de tegninger du har af Yamaha FS1 til mig (dem på din hjemmeside, er lige lovlige små at læse).
Det er lige dem, jeg står og mangler...
Du må gerne sende dem til:
thomasnorgaard@ofir.dk
Du kan bare downloade et af de reservedelskataloger her på siden, der er de rigtige billder til de forskellige årgange, mine er der ikke orden i. Det var nogle jeg fandt inden dette forum fantes..

viewforum.php?f=63

Re: Diesella Special Standard

: man 3. maj 2010 16:54
af strynboen
her er billeder af lygten og styrt bøjlen,,,lygten er bulet ,men glasset er helt

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 13:47
af Toke
Færdig!! :) :)

Jeg mangler lige at få kodet låsen til værktøjskassen om, ellers tror jeg den er ved at være der.

Hvad synes i om tanken, den er kun blevet poleret. Kan det gå, eller skal den males om?