Tomgangs-problem?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Tomgangs-problem?

Indlæg af krisravn »

Hejsa

jeg har et problem med tomgangen.

1) den vil ikke stå i tomgang

2) hvis jeg indstiller på skruen så kan den stå i tomgang ved, 4000-5000 omdrejninger, men så pludseligt kan den bare stige til 7000 omdrejninger, uden videre og fortsætte? det er ret mærkeligt

Så hvad kan jeg gøre for at undgå pludselige stigninger i omdrejningerne? Og hvad kan jeg gøre for at den kan stå i tomgang ved "normale" lavere omdrejninger?
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af Morten - Webmaster »

har du læst "Start / køreproblemer > Læs her før du poster !" tråden igennem ?

Dit problem er ret normalt, og derfor bør du kunne finde dit svar dér.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af krisravn »

Ja, det har jeg... men jeg syntes at den gør ind under begge kategorier :? og jeg kan heller ikke lige finde nålen som man indstiller på? :D kan i guide mig til hvor at den er placeret, det ville være super hvis i kan linke et billede :D
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Frederic
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 00:45
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af Frederic »

Rens din kaburator, det gjorde jeg, også spillede det.
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af krisravn »

Skal der bruges et specielt middel, eller kan jeg bare bruge alm. motorrens? :D :D
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af nielsfup »

Hej Kristian
Du skal skille den ad. Og lægge alle dele i benzin. derefter blæse alle kanaler og boringer igennemmen med trykluft.
Så du er sikker på det hele er rent.


ellers kik her

http://knallertforum.dk/download/Guide_ ... urator.pdf


Har du set efter at der ikke er en luft lækage ve indsugnings pladen. Det tyder på den får for mager blanding.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af krisravn »

Super guide, men når han skriver, at man skal lægge den i og rense med dieselolie, er det så bare alm. diesel-benzin til en dieselbil? :D men hvordan ændre jeg så at den ikke får en for mager blanding? hvis det har noget med nålen i karburatoren at gøre, kan i så ikke lige forklare hvor at den er placeret på karburatoren....

- Tak
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af nielsfup »

Hej
ja det er mig der har lavet guiden. Og Diesel er bare alm. bil diesel. Du kan også bruge benzin
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af krisravn »

Super, tror jeg skal ha' fat på noget diesel, det er jo trods alt billiger end benzin :D :D
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

nielsfup skrev:Hej
ja det er mig der har lavet guiden. Og Diesel er bare alm. bil diesel. Du kan også bruge benzin

Sjov karburator du har Niels 8) ,,, det er den eneste jeg har set som kan køre uden gasspjæld :shock: :P ,,, på en FS1,,, det er ikke med i Guiden :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Dysenålen sidder i bunden af gasspjældet,,, for at få den ud skal du skille toppen ad,,, tag splitten ud af juster skruen til tomgangen,,,, nede i gasspjældet sidder en låseclips / fjeder ,,, den skal drejes så du kan tage gaskablet af,,, når tomgangs pind og gaskabel er afmonteret sidder du med gasspjældet løst,,, så kan du tage låse clipsen op og så er dysenålen fri også,,, tag den ud,,, i den ende som er inde igasspjældet sidder en låseclips,,, der er 5 riller i dysenålen,,, låseclipsen skal som udgangs punkt sidde i den midterste rille,,, sænker man nålen giver den mindre benzin,,, og hæver man den giver den mere benzin,,, på mine sidder låseclipsen iden midterste rille på nålen ,,, sammel den igen ,,, og husk at dreje den M formede låseclips / fjeder rundt igen så den holder gaskablet fast igen ( det er pisse,,, træls at køre en tur også hopper det kabel af ),,, god fornøjelse :D ,,,,,
Vedhæftede filer
Yamaha gasspjæld (Medium).jpg
Yamaha gasspjæld (Medium).jpg (26.96 KiB) Vist 9169 gange
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS søn 13. dec 2009 13:42, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af nielsfup »

Yamaha FS1 50SS skrev:
nielsfup skrev:Hej
ja det er mig der har lavet guiden. Og Diesel er bare alm. bil diesel. Du kan også bruge benzin

Sjov karburator du har Niels 8) ,,, det er den eneste jeg har set som kan køre uden gasspjæld :shock: :P ,,, på en FS1,,, det er ikke med i Guiden :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Ha Ja det må jeg jo indrømme. Hvorfor har jeg ikke det med.
Må lave en opdatering :oops:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af krisravn »

Sjov karburator du har Niels 8) ,,, det er den eneste jeg har set som kan køre uden gasspjæld :shock: :P ,,, på en FS1,,, det er ikke med i Guiden :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
Haha, det tænkte jeg også lige over :lol: :lol: :lol:
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af nielsfup »

Rolig nu :lol:
Jeg skriver det bedste jeg har lært :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Tomgangs-problem?

Indlæg af krisravn »

Ja, ja :lol: men guiden er ellers PERFEKT, har ledt efter en som denne i lang tid :D :D
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"