Tomgangs problem
Tomgangs problem
Hejsa
Er det normalt at tomgangen er ved 3000-4000 omdr? Men den holder kun tomgang i et par sekunder, og så dør den, hvad kan det skyldes? Har prøvet at justere på tomgangsskruen, men der sker ikke det store, den bliver i de høje omdr. og dør uanset hvad under det 2000-3000 omdr
Er det normalt at tomgangen er ved 3000-4000 omdr? Men den holder kun tomgang i et par sekunder, og så dør den, hvad kan det skyldes? Har prøvet at justere på tomgangsskruen, men der sker ikke det store, den bliver i de høje omdr. og dør uanset hvad under det 2000-3000 omdr
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Re: Tomgangs problem
hej din motor er nok utæt..et sted i indsugenings systemet,,eller din tomgangs dyse er stoppet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Tomgangs problem
hvis den bliver hængende i høje omdr. kan det skyldes enten en manglende eller stoppet tomgangsdyse, eller så prøv at rense din kaburator 100% igennem
16 år, kæmpe fan af fs1'en
Blå Puch Maxi
Atv 200cc solgt
Yamaha fs1 1978 "projekt airbrush" under renovation
Rød Mobylette, vil ikke starte
Thumpstar road ripper 50cc, EU45knallert
Xmotos 2010
Mange reservedele haves spørg hvis du mangler noget http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66584
Højglanspolerer også
Mvh Ryholl
Blå Puch Maxi
Atv 200cc solgt
Yamaha fs1 1978 "projekt airbrush" under renovation
Rød Mobylette, vil ikke starte
Thumpstar road ripper 50cc, EU45knallert
Xmotos 2010
Mange reservedele haves spørg hvis du mangler noget http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66584
Højglanspolerer også
Mvh Ryholl
Re: Tomgangs problem
Blev du færdigt med denne?
viewtopic.php?f=16&t=5346
viewtopic.php?f=16&t=5346
Re: Tomgangs problem
Tak for svarende, men tomgangsdysen skulle helst ikke være stoppet, da jeg rensede karb. for en uge siden. men hvad skyldes det at den dør, ved omdr. under de 2-3000, også når men køre og skal fx dreje så bremser men jo ned, og hvis omdr. så kommer under dør den også????
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Re: Tomgangs problem
Ja det gjorde jeg. Det var derfor jeg rensede karb.12V skrev:Blev du færdigt med denne?
viewtopic.php?f=16&t=5346
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Tomgangs problem
Nu er det vel tomgangsskruen, du har stillet på ? Hvis det evt. var luftskruen, der var skruet udaf (mod uret) vil den opføre sig sådan som du beskriver...
Kan du forresten se igen tomgangsdysen med det blotte øje ?
Kan du forresten se igen tomgangsdysen med det blotte øje ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Tomgangs problem
Ja det er jeg sikker på, der er vel pinden der stikker op, ved siden af chokeren ik? hvad mener du med at se tomgangsdysen med det blotte øje? jeg skruede den ud, som vist i guidenPoul-Erik A. skrev:Nu er det vel tomgangsskruen, du har stillet på ? Hvis det evt. var luftskruen, der var skruet udaf (mod uret) vil den opføre sig sådan som du beskriver...
Kan du forresten se igen tomgangsdysen med det blotte øje ?
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Tomgangs problem
...se igennem (undskyld stavefejlen) tomgangsdysen - i adskildt tilstand....
Senest rettet af Poul-Erik A. tors 29. apr 2010 22:14, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Tomgangs problem
Når, ja det kan jeg, og jeg har blæst den igennem med luft
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Re: Tomgangs problem
han mener ,,om du kan se gennem hullet i dysen..evt sidder der noget kalk aflejring..som faktisk er gennem siktigt,,hvis man holder dysen op mod lys,,så du skal altid have en lille ståltråd,,evt fra en stål børste gennem dyserne,,men ikke mosle i gennem,,så bliver dysen for stor..bare lige gennem så du er helt sikker at den er ren..jeg er selv blevet snydt af usynligt skidt,,he he..det er ikke altid nok med trykluft
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Tomgangs problem
OK, men er der evt. sket ændringer på motoren forinden ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Tomgangs problem
Nej der er ingen motor ændringer, men skal lige prøve at have dysen ud igen og se. men hvordan kan det være at den dør under 2-3000 omdr. er det normalt
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Tomgangs problem
Nej, det er ikke normal og hvis der ikke er ændret på noget andet, vil mistanken stadig falde på tomgangsdysen, der leverer benzinen i tomgang i samarbejde med luftskruen. Se evt. guiden af Nielsfup om dette...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Tomgangs problem
Tak for svarende alle sammen. men jeg tænkte på noget helt andet, om omdr. tælleren kunne være indstillet forkert?
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Tomgangs problem
...øh, nogle typer omdr.tæller er både misvisende og følsomme over for spændingsvariationer - men hvis du ikke kan få den til at gå i "normal" tomgang, må der være en fejl - hvis den gik ordentlig før ?
Evt. justering af tæller foregår med plast-skruetrækker !!!!
Evt. justering af tæller foregår med plast-skruetrækker !!!!
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Tomgangs problem
Altså, den skulle gerne kunne holde tomgang med 1.000 eller lidt flere omdr.
Det burde lyde ca. sådan her:
Det burde lyde ca. sådan her:
Re: Tomgangs problem
Ok men min står slet ikke i tomgang, og slet ikke som i videoen men kan det kun skyldes snavs i tomgangs dysen???
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Re: Tomgangs problem
er du sikker på at det lille split der sidder i tomgans pinden har fobinlse med den pin i gas spjælet for ellers kan du jo skruge til du liver rigtig gammel denkan jo snyde ikke
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Tomgangs problem
Efter samtlige oplysninger du har givet, kan jeg ikke se andre muligheder og det med at du har skruet den op i tomgang muliggør nemlig, at du kan få den til delvis at holdes igang med med 2-3000 rpm, p.g.a. at nålen er hævet lidt, så HOVEDdysen "føder" den delvis. Men igen - du skal med dysen i hånden kunne se et lille rundt igennem den med det blotte øje - kan du det ?krisravn skrev:Ok men min står slet ikke i tomgang, og slet ikke som i videoen men kan det kun skyldes snavs i tomgangs dysen???
Jeg prøvede for nylig med en Honda Amigo med samme problem - og det var (også) tomgangsdysen, der var tilstoppet.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)