17.5 mm Mikuni kaburator

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

17.5 mm Mikuni kaburator

Indlæg af nielsfup »

Hej

Da jeg rodede rundt i mine Yamaha kasser for at finde en svinghjul fandt jeg en original 17.5 mm Mikuni.
Den skal lige ha en dyse 190 og så på sammen med indsugnings pladen jeg lige har boret op til 18mm.
Det bliver sku spændene at se om den giver noget i forhold til den 16mm THansen kopi jeg køre med idag. Der var sku også en Mikuni 10mm. den er jo god at ha hvis vi skal køre lovligt :(
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: 17.5 mm Mikuni kaburator

Indlæg af Jensmc »

Noget ekstra må det da give. Jeg er dog ikke sikker på, at de 17,5mm karburatorer er leveret fra Mikuni eller Yamaha. Det er nemlig lidt underligt, at gennemboringen er 17,5mm mens gasspjældet kun er 17,0mm. Hvis du ser efter, vil du se, at der er luft på hver side af spjældet. Det er altså ikke normalt på en karburator nogen steder. En forhandler fortalte mig for mange år siden, at de 17,5mm karburatorer var færdiggjort ved det gamle tuningsfirma Larsen-trim.
Det skulle ikke undre mig, at Protuna har gjort det samme med nogle af deres karburatorer.
Men alt andet lige, må den da give lidt højere ydelse end den 16,0mm.
Held og lykke med afprøvningen og pas på de sorte!!!
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: 17.5 mm Mikuni kaburator

Indlæg af nielsfup »

Hej Jens

Ja du har fuldstendig ret, når jeg kikker efter er der luft i siden og spjældet er 17mm. ØV ØV ØV :oops:
Det er nok en 16mm Mikuni der er filet op i hånden, for der er ikke lige meget luft i siderne.
Så jeg tror jeg dropper det. Og køber en uoriginal 17,5mm. For det kan da ikke være godt at der er luft i siden ELLER :?:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: 17.5 mm Mikuni kaburator

Indlæg af Jensmc »

Du kan jo godt købe en anden, MEN jeg tror nu stadig at gasspjældet stadig er 17mm.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."