yammer hyl

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Alex
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 29. aug 2007 16:34
Kontakt:

yammer hyl

Indlæg af Alex »

hej

Er der andre som har en fs1 der hyler lidt nå man sætter igang?

Er det lejerne som laver lyden eller koblingen måske? :roll:

mvh. Alexander
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret

Bil: peugeot 406 sv turbo
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yammer hyl

Indlæg af strynboen »

tror at dit koblingsdrev er lidt slidt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: yammer hyl

Indlæg af Jensmc »

Problemer er ikke til at løse via korrespondance, men mange yamahaer hyler, fordi primærtandhjulene er skråtskårne. Disse har det med at hyle, hvis tolerancen ikke passer sammen. Der sidder nogle tolerancenumre i tandhjulene. Disse skal i.flg. servicemanualen passe sammen efter et bestemt mønster. Du kan muligvis fjerne noget af støjen, ved at udskifte et af hjulene. Det lille 19-tands er nok nemmest at finde og skifteMen skråtskårne hyler som regel nemmere.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yammer hyl

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg vil tro du oplever samme problem som jeg havde, lyt evt til den lydfil jeg linker til i denne tråd:

viewtopic.php?f=4&t=7

Problemet i mit tilfælde var som Strynboen & Jens ganske rigtigt påpeger et tydeligt (endda synligt) slid på tænderne af især det lille primærhjul på krumbassen. jeg monterede et helt nyt originalt og slap NÆSTEN af med al den støj
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Alex
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 29. aug 2007 16:34
Kontakt:

Re: yammer hyl

Indlæg af Alex »

okey din lød godt nok slemt :) min er godt nok ikke så slem endnu, den har selvfølgelig også snart gået de 35000 km :) så det er nok snart tid til lidt nyt :D
Men laver det så bare ikke andre lyde, hvis man nøjes med at skifte det lille primærhjul?
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret

Bil: peugeot 406 sv turbo
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: yammer hyl

Indlæg af Allan M »

Morten, skiftede du blot det lille primærhjul? Det er jo en del billigere end at skulle ud og bløde 2000,- for det store også...

I fordums tid skiftede jeg det lille primærhjul (til et andet brugt) i forbindelse med et krumtapskift - og SÅ hylede den! Det morsomme er, at det holdt den op med, da den havde kørt et par måneder. Så hvis det er noget med en tolerance, så kan det åbentbart slides til at passe.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: yammer hyl

Indlæg af Allan M »

Er der iøvrigt nogen, som kender det bogstavmønster, som primærhjulene passer sammen i ? Skal de have samme bogstav eller hvordan?
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"