HJÆLP til dyser og choker

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
baderking
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 03:39
Kontakt:

HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af baderking »

ja jeg har et problem her. jeg har lagt et link af video'en, hvor i kan se mit problem. ( i må også meget gerne hjælpe mig med motoren, vis i synes jeg kør med nogle forkerte dele )
¨
når jeg trykker chokeren ind. så begynder den med at tag sygt mange omdrejning, og når jeg tager chokeren op så går den ud, den kan godt kør med chokeren oppe, men ikke så godt. prøv at se video'en så kan i se hvad jeg mener.
-også ryger den sygt meget? hvad kan problemet være.



Motor:
40mm cylinder.

39,7 stempel

40mm topstykke

18mm Indsugningplade

std Mikuni karburator

dyse 120

Oplagt Cross Udstødning

11 tands for

43tands bag
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Baderking og velkommen til.

Lad mig gætte på, at røgen samt de ustyrlige RPM hænger sammen, ved at krumtapshus-samlingen er utæt, så den suger både falsk luft + gearolie den vej ? Den kan nemlig "neutraliseres" ved at give chocker.... :? I så fald må løsningen være, at skille motoren ad og lede efter slagmærker på pakfladen, der så kan tætnes med flydende pakning.

P.S. Kan du se om den bruger af gearolien, for ellers kunne det måske "bare" være en skæv indsugningsplade evt. fra Protuna ?
Senest rettet af Poul-Erik A. tirs 27. jul 2010 16:29, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Badering

Jeg er enig med Poul-Erik, tror også du skal kigge på om den er utæt... du kan prøve med en dåse læk-søger og se om den bobler på blokken. Du kan også prøve med dieselstart og se om omdrejninger stiger.

Iøvrigt en flot og sej Yamaha ! :D
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af Dewil »

Det er i al fald ikke dig (gashåndtaget) der bestemmer omdrejningerne. :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
baderking
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 03:39
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af baderking »

hmm jeg forstår det ikke. for jeg har næsten lige samlet hele motoren sammen og sæt nye pakninger over det hele.
kan det måske være indsugningplade der er for stor? altså det ikke en standart en jeg kør med. men hele motoren er standart.
Vedhæftede filer
Billede 515.JPG
Billede 515.JPG (172.38 KiB) Vist 7242 gange
baderking
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 03:39
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af baderking »

kan det måske godt være at det er der ved cylinderen den er utæt?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af Jensmc »

Hvis du har brugt unbracho-skruer til at fastspænde membranen, skal disse skiftes ud med alm. skruehoveder. Der er ikke plads til de høje hoveder, så indsugningspladen kan ikke pakke tæt.
I værste fald kan motordækslet knække.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af Dewil »

Når du har kontrolleret at det ikke er indsugningspladen (kan nemlig ikke få den til at ryge), så kan du godt få højre motordæksel af. Tag det fra hinanden og kik længe, se om det ser tæt ud, bag billeder og smid herind.. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af Jensmc »

Dewil skrev:Når du har kontrolleret at det ikke er indsugningspladen (kan nemlig ikke få den til at ryge), så kan du godt få højre motordæksel af. Tag det fra hinanden og kik længe, se om det ser tæt ud, bag billeder og smid herind.. :D
Jo! Hvis dækslet er knækket, fordi en evt. unbrachoskrue har trykket dækslet i stykker ind til olien. Det har jeg set et par gange.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af Dewil »

Det er selvfølgelig rigtigt, den havde jeg ikke lige i tankerne.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af Dewil »

Bemærk iøvrigt hvor dårligt sådan en uoriginal pakning til højre motordæksel sidder, den stritter meget udenfor.
Lad være med at smatte for meget flydende pakning på når du samler igen, det tætner kun på pakflader, ikke udenfor. Det samme gælder når folk tanker deres biler helt ned ad bagskærmen, den kører ikke stærkere eller længere på det. :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: HJÆLP til dyser og choker

Indlæg af Poul-Erik A. »

baderking skrev:hmm jeg forstår det ikke. for jeg har næsten lige samlet hele motoren sammen og sæt nye pakninger over det hele.
kan det måske være indsugningplade der er for stor? altså det ikke en standart en jeg kør med. men hele motoren er standart.
Ja det kan - det har jeg/vi prøvet med dem fra Protuna, for de fyldte nemlig for meget i godset, så pladen ikke kunne spændes plan på :evil: Vi kunne kun starte ved at løbe den i gang, så slemt var det. :shock:
Røgen kan så skyldes, at motoren ikke får benzinen brændt ordenligt igennem ved de mange forsøg.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"