HJÆLP til dyser og choker
HJÆLP til dyser og choker
ja jeg har et problem her. jeg har lagt et link af video'en, hvor i kan se mit problem. ( i må også meget gerne hjælpe mig med motoren, vis i synes jeg kør med nogle forkerte dele )
¨
når jeg trykker chokeren ind. så begynder den med at tag sygt mange omdrejning, og når jeg tager chokeren op så går den ud, den kan godt kør med chokeren oppe, men ikke så godt. prøv at se video'en så kan i se hvad jeg mener.
-også ryger den sygt meget? hvad kan problemet være.
Motor:
40mm cylinder.
39,7 stempel
40mm topstykke
18mm Indsugningplade
std Mikuni karburator
dyse 120
Oplagt Cross Udstødning
11 tands for
43tands bag
¨
når jeg trykker chokeren ind. så begynder den med at tag sygt mange omdrejning, og når jeg tager chokeren op så går den ud, den kan godt kør med chokeren oppe, men ikke så godt. prøv at se video'en så kan i se hvad jeg mener.
-også ryger den sygt meget? hvad kan problemet være.
Motor:
40mm cylinder.
39,7 stempel
40mm topstykke
18mm Indsugningplade
std Mikuni karburator
dyse 120
Oplagt Cross Udstødning
11 tands for
43tands bag
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: HJÆLP til dyser og choker
Hej Baderking og velkommen til.
Lad mig gætte på, at røgen samt de ustyrlige RPM hænger sammen, ved at krumtapshus-samlingen er utæt, så den suger både falsk luft + gearolie den vej ? Den kan nemlig "neutraliseres" ved at give chocker.... I så fald må løsningen være, at skille motoren ad og lede efter slagmærker på pakfladen, der så kan tætnes med flydende pakning.
P.S. Kan du se om den bruger af gearolien, for ellers kunne det måske "bare" være en skæv indsugningsplade evt. fra Protuna ?
Lad mig gætte på, at røgen samt de ustyrlige RPM hænger sammen, ved at krumtapshus-samlingen er utæt, så den suger både falsk luft + gearolie den vej ? Den kan nemlig "neutraliseres" ved at give chocker.... I så fald må løsningen være, at skille motoren ad og lede efter slagmærker på pakfladen, der så kan tætnes med flydende pakning.
P.S. Kan du se om den bruger af gearolien, for ellers kunne det måske "bare" være en skæv indsugningsplade evt. fra Protuna ?
Senest rettet af Poul-Erik A. tirs 27. jul 2010 16:29, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: HJÆLP til dyser og choker
Hej Badering
Jeg er enig med Poul-Erik, tror også du skal kigge på om den er utæt... du kan prøve med en dåse læk-søger og se om den bobler på blokken. Du kan også prøve med dieselstart og se om omdrejninger stiger.
Iøvrigt en flot og sej Yamaha !
Jeg er enig med Poul-Erik, tror også du skal kigge på om den er utæt... du kan prøve med en dåse læk-søger og se om den bobler på blokken. Du kan også prøve med dieselstart og se om omdrejninger stiger.
Iøvrigt en flot og sej Yamaha !
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: HJÆLP til dyser og choker
Det er i al fald ikke dig (gashåndtaget) der bestemmer omdrejningerne.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: HJÆLP til dyser og choker
hmm jeg forstår det ikke. for jeg har næsten lige samlet hele motoren sammen og sæt nye pakninger over det hele.
kan det måske være indsugningplade der er for stor? altså det ikke en standart en jeg kør med. men hele motoren er standart.
kan det måske være indsugningplade der er for stor? altså det ikke en standart en jeg kør med. men hele motoren er standart.
- Vedhæftede filer
-
- Billede 515.JPG (172.38 KiB) Vist 7242 gange
Re: HJÆLP til dyser og choker
kan det måske godt være at det er der ved cylinderen den er utæt?
Re: HJÆLP til dyser og choker
Hvis du har brugt unbracho-skruer til at fastspænde membranen, skal disse skiftes ud med alm. skruehoveder. Der er ikke plads til de høje hoveder, så indsugningspladen kan ikke pakke tæt.
I værste fald kan motordækslet knække.
I værste fald kan motordækslet knække.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: HJÆLP til dyser og choker
Når du har kontrolleret at det ikke er indsugningspladen (kan nemlig ikke få den til at ryge), så kan du godt få højre motordæksel af. Tag det fra hinanden og kik længe, se om det ser tæt ud, bag billeder og smid herind..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: HJÆLP til dyser og choker
Jo! Hvis dækslet er knækket, fordi en evt. unbrachoskrue har trykket dækslet i stykker ind til olien. Det har jeg set et par gange.Dewil skrev:Når du har kontrolleret at det ikke er indsugningspladen (kan nemlig ikke få den til at ryge), så kan du godt få højre motordæksel af. Tag det fra hinanden og kik længe, se om det ser tæt ud, bag billeder og smid herind..
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: HJÆLP til dyser og choker
Det er selvfølgelig rigtigt, den havde jeg ikke lige i tankerne.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: HJÆLP til dyser og choker
Bemærk iøvrigt hvor dårligt sådan en uoriginal pakning til højre motordæksel sidder, den stritter meget udenfor.
Lad være med at smatte for meget flydende pakning på når du samler igen, det tætner kun på pakflader, ikke udenfor. Det samme gælder når folk tanker deres biler helt ned ad bagskærmen, den kører ikke stærkere eller længere på det.
Lad være med at smatte for meget flydende pakning på når du samler igen, det tætner kun på pakflader, ikke udenfor. Det samme gælder når folk tanker deres biler helt ned ad bagskærmen, den kører ikke stærkere eller længere på det.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: HJÆLP til dyser og choker
Ja det kan - det har jeg/vi prøvet med dem fra Protuna, for de fyldte nemlig for meget i godset, så pladen ikke kunne spændes plan på Vi kunne kun starte ved at løbe den i gang, så slemt var det.baderking skrev:hmm jeg forstår det ikke. for jeg har næsten lige samlet hele motoren sammen og sæt nye pakninger over det hele.
kan det måske være indsugningplade der er for stor? altså det ikke en standart en jeg kør med. men hele motoren er standart.
Røgen kan så skyldes, at motoren ikke får benzinen brændt ordenligt igennem ved de mange forsøg.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)