Udstødning 5,3 vs standart.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

Udstødning 5,3 vs standart.

Indlæg af jobba »

hej allesammen.

min knallert er næsten standart det eneste der er (tunet) er at gearing er 13,43 og plumben er pillet ud fra indsugning og så udstødning skråskåret såkaldt 5,3.
mit spørgsmal er så om det vil blive bedre at beholde den udstødning jeg har, eller for den skiftet til en standart type med smallere forrør?
hvad ville plusser og minusser blive?

hilsen Mateusz (:
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Udstødning 5,3 vs standart.

Indlæg af FS1originalen »

Når dun ingen plumbe har i, så mener jeg at den skråskårne udstødning er et udmærket valg - også selvom du "kun" har 10mm karburator.

Havde du derimod plumben i, så ville du mangle bundtræk - det vil sige at motoren "nærmest dør" når du kører langsomt i et relativt højt gear, og så pludselig giver gas!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: Udstødning 5,3 vs standart.

Indlæg af nicklastl »

Ja jeg vil også lade den skråskåret sidde på, da det, er efter min mening, en af de bedste udstødninger man kan køre med, uden plump i indsugningsplade
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

Re: Udstødning 5,3 vs standart.

Indlæg af jobba »

ok tak, så lader jeg bare side den på :thunge
og hvilken dyse ville i anbefale? for tror, jeg kører med 110 på nu, og det vil fint er det ikk?
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Udstødning 5,3 vs standart.

Indlæg af Kim B S »

jobba skrev:ok tak, så lader jeg bare side den på :thunge
og hvilken dyse ville i anbefale? for tror, jeg kører med 110 på nu, og det vil fint er det ikk?
Hej jobba.
Jeg køre med samme opsætning, bortset fra 15/43 gearing, som ikke har noget at sige for størrelsen af dysen. Min køre bedst med 120 dyse og nålen med splitten i midten. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

Re: Udstødning 5,3 vs standart.

Indlæg af jobba »

ok takker :(y)
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"