Farven på en rigtig gnist

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Farven på en rigtig gnist

Indlæg af Stange »

Hej forum, først ved jeg ikke om det er det rigtige sted jeg placere tråden men jeg prøver.

Når jeg starter min fs1 står den tændt i 4-5 sekunder og så går den ud. og så har den svært ved at starte efter. Den prutter en gang imellem og hvis det er den starter står den og svinger meget imellem om den er ved at dø og så videre, det er meget mærkeligt.

Derfor hvad farve skal gnisten være. Og hvad skal jeg bruge af tændrør, når jeg kører med std. plumbering og udstødning og så ellers et 13 tands tandhjul
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Farven på en rigtig gnist

Indlæg af Dewil »

Jeg vil jo sige gerne blålig, men kig her: http://www.volker-iridium.com/volker-technical-info.asp
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Farven på en rigtig gnist

Indlæg af Jensmc »

Jeg ville montere et 10 eller 11 tands kædehjul. Det kan den trække.
Gnisten skal være blå.
Tændingen skal være 1,8mm før top. Indstillingsprocedure kan findes her på forummet.
Tændrør er B6HS
Strålespids mellem 110 og 130, afhængig af om det er en 2 eller 3-kanals cylinder.
Hvis din gnist er lidt svag, ville jeg undersøge, om tændrørshættem er en 1 eller 5 Kohm hætte. Det skal være på 1 Kohm. Hvis nogen er uenig i dette, så skriv det. Måske jeg ikke har ret.
Øvrige indstillinger kan osse findes på forummet.

God arbejdslyst.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Farven på en rigtig gnist

Indlæg af Stange »

Så er det sku nok ikke min gnist der er problemet for den er lidt blå/lilla i det som det link Dewil linker til.

Men Jens MC den trækker nu fint min 13 tands gearing, når jeg har fået den startet, kører den omkring 55 uden at afvige ret meget fra omdrejningerne i det kraftige blæsevejr vi har lige pt. har også testet den op af falsters mest berygtede "bakke" og der falder den kun til 50.

Men du har ret i det med Kohm, fik det godt nok af vide fra en thansen mand da jeg købte en ny tændrørs hætte. Men det har noget med den modstand der er i hætten, og det er stortset kun knallerter og små motorcykler der skal køre med 1kohm hætter og store motorcykler der skal køre med 5kohm.

Men tror jeg skal tjekke efter falsk luft omkring pakdåserne i tændingsiden(tager lige og tjekker det udvendige først inden jeg tager det indevendige :mrgreen: ) For det kan jo også være det der gør at den dør ud til at starte med.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Farven på en rigtig gnist

Indlæg af Stange »

For den spiser mig bekendt ikke af olien
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"