Gearproblemer

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Gearproblemer

Indlæg af Tottenham »

Hej alle
Har et problem , og måske derfor jeg skriver. Efter renv af motor, harjeg problem med 4 gear. Den lyder som om den kobler ud i ryk ved fuld hastighed. Skal nævne at den går som en drøm , og ingen mærkelige lyde , så hva fan undskyld ,Søren er der galt ???
Laursem Mekanikerlærling
Senest rettet af Tottenham ons 6. okt 2010 23:12, rettet i alt 2 gange.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hilfe

Indlæg af Kai »

4'de gearshjulene er de yderste på de 2 gearaksler, det ene sidder der en låsering ved, den kan være knækket eller faldet af
(den aksel-ende inde bag koblingssneglen) så griber tandhjulene ikke ordentligt.

Kan også være kløerne der er slidt runde i kanterne på... 3'de gears hjul/skifte, svjh er det dét der går i indgreb med det ene af af dem til 4'de gear. Eller slidt/bøjet skiftegaffel.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hilfe

Indlæg af strynboen »

hvad har søren med din motor at gøre :?: :?: har han samlet den :whew ,,,ps dine overskrifter er fine..men misvisende,,vi ville gerne kunne springe de kedelige historier over...men når dine overskrifter er intet sigende..ved vi ikke hvad vi går glip af..mange gider ikke at læse dine spørgsmål....husk at vi er nogle gnævne gamle mænd..som går med skovmands skjorter og røde seler,,,og syntes dine overskrifter høre hjemme på SG.... :(n),,,,ps kaj har nok ret..måske er din gear lås ikke justeret
den eksentriske pal som sentere fjedren..når pedalen går i retur..så kan den ikke rigtig få 4 gearet trykket helt på plads
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Hilfe

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:hvad har søren med din motor at gøre :?: :?: har han samlet den :whew ,,,ps dine overskrifter er fine..men misvisende,,vi ville gerne kunne springe de kedelige historier over...men når dine overskrifter er intet sigende..ved vi ikke hvad vi går glip af..mange gider ikke at læse dine spørgsmål....husk at vi er nogle gnævne gamle mænd..som går med skovmands skjorter og røde seler,,,og syntes dine overskrifter høre hjemme på SG.... :(n),,,,ps kaj har nok ret..måske er din gear lås ikke justeret
den eksentriske pal som sentere fjedren..når pedalen går i retur..så kan den ikke rigtig få 4 gearet trykket helt på plads
Ok .
Senest rettet af Tottenham ons 6. okt 2010 21:00, rettet i alt 2 gange.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hilfe

Indlæg af strynboen »

rolig nu..det var mest ironisk ment..god aften
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Hilfe

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:rolig nu..det var mest ironisk ment..god aften
Mærkelig ironi i har på den lille Ø jer der har klaver på udv side af elværket
Senest rettet af Tottenham ons 6. okt 2010 21:00, rettet i alt 1 gang.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Hilfe

Indlæg af Allan M »

Arh, Laursem, han efterlyser blot at du lige gider skrive i overskriften, hvad dit indlæg handler om!

Og ja, det hører med til god skik at bruge 1 minut på at finde på en beskrivende overskrift.

Jeg synes du overreagerer, og du lægger slet ikke mærke til, at han giver dig et godt teknisk råd om dit problem med på vejen?!
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Hjælp

Indlæg af Tottenham »

Kai skrev:4'de gearshjulene er de yderste på de 2 gearaksler, det ene sidder der en låsering ved, den kan være knækket eller faldet af
(den aksel-ende inde bag koblingssneglen) så griber tandhjulene ikke ordentligt.

Kan også være kløerne der er slidt runde i kanterne på... 3'de gears hjul/skifte, svjh er det dét der går i indgreb med det ene af af dem til 4'de gear. Eller slidt/bøjet skiftegaffel.
Der er meget slør i broncebøsning ved koblingsaksel, som sidder i skjoldet . Måske det er den der er problemet . Har benny mon dem ??? mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gearproblemer

Indlæg af strynboen »

benny har dem..180 kr...håber det er for 2 stk..men ved det ikke,,,jeg tror ikke det er det der er problemet,,men de skal da være ok..på min 79 motor ,,måtte jeg dreje et der var noget større udvendig da motor skjolder var udvidet i hullet...så bøsningen sad løst
Vedhæftede filer
IMG_0714.jpg
IMG_0714.jpg (4.98 KiB) Vist 5601 gange
Senest rettet af strynboen ons 6. okt 2010 21:44, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hilfe

Indlæg af nielsfup »

Kai skrev:4'de gearshjulene er de yderste på de 2 gearaksler, det ene sidder der en låsering ved, den kan være knækket eller faldet af
(den aksel-ende inde bag koblingssneglen) så griber tandhjulene ikke ordentligt.

Kan også være kløerne der er slidt runde i kanterne på... 3'de gears hjul/skifte, svjh er det dét der går i indgreb med det ene af af dem til 4'de gear. Eller slidt/bøjet skiftegaffel.
Jeg kan kun underbygge hvad Kai skriver.
Som jeg tolker det hopper den ud af indgreb ind imellem 1 4G
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Gearproblemer

Indlæg af nielsfup »

Jeg tror ikke på det er bøsningerne. Tand indgrebet er flere mm og det kan bøsningen ikke give
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gearproblemer

Indlæg af strynboen »

kun hvis gribe klørene er runde i enden...så de skubbes ud af hullerne
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Gearproblemer

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:kun hvis gribe klørene er runde i enden...så de skubbes ud af hullerne
Tak alle .Har måske fundet problemet. Den låsering der sidder v 4 gear var ikke på plads i noten, som kaj nævnte. Så en ny låsering og en ny bøsning ( Jeps benny har den ) så håber jeg jeg kan komme ud og køre mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Gearproblemer

Indlæg af Dewil »

Låseringen plejer jeg at give et stille klem med hånden, har aldrig haft en "smutter". :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Gearproblemer

Indlæg af Tottenham »

Dewil skrev:Låseringen plejer jeg at give et stille klem med hånden, har aldrig haft en "smutter". :D
Låseringen var problemet TAK KAJ og andre . Vi er nu ude at køre og næsten færdig med min 78 k1 mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"