Meget urent og problemer med at starte
Meget urent og problemer med at starte
Hej forum, jeg sat nyt stemple og cylinder i min yamha i går aftes. og nye pakniger selvfølgelig, og så startede den i første forsøg, men kørte meget urent, og det var som om den ikke fik benzin ordenligt. Efter en lille køre tur på ca. 200 meter gik den død lige uden foran huset, og så gad den overhovet ikke at starte, da jeg så prøvede her igen i dag gad den heller ikke. Det kan næsten kun være kaburatoren ?? men hvad skal der gøres ved den ? håber i kan hjælpe mig sætter virkelig pris på det
Re: Meget urent og problemer med at starte
Hej Freddy430Fredy430 skrev:Hej forum, jeg sat nyt stemple og cylinder i min yamha i går aftes. og nye pakniger selvfølgelig, og så startede den i første forsøg, men kørte meget urent, og det var som om den ikke fik benzin ordenligt. Efter en lille køre tur på ca. 200 meter gik den død lige uden foran huset, og så gad den overhovet ikke at starte, da jeg så prøvede her igen i dag gad den heller ikke. Det kan næsten kun være kaburatoren ?? men hvad skal der gøres ved den ? håber i kan hjælpe mig sætter virkelig pris på det
Jeg kan se du er ny bruger og er helt sikke på du kan få stor hjælp herinde. Velkommen
Men et spørgsmål er fra start her før nogen kan svare "kørte den perfect inden du skiftede cylinder og stempel" ? Gjorde den dette er det sikkert i karburator delen der ikke passer mere da tænding må være iorden og du har lavet en væsentlig ændring der ikke passer sammen, eller noget helt galt med den nye cylinder. Det kan selvfølgelig også være noget er ødelagt i tændingen men dette virker som et pludseligt samentræf.
lad os lige høre herom og du vil få masser af input for at kome igang igen.
Mvh
Jesmo71
Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Jesmo71
Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Re: Meget urent og problemer med at starte
Tak for det, kan svare så godt som muligt. Det var slemmer før, og er så blevet en smule bedre nu, tænding stillede jeg før skiftede til 0,35 da den stod forkert før. Jeg er næsten 100% sikker på at tændingen og cylinder/stemple er som det skal være.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Meget urent og problemer med at starte
Velkommen til,
jeg tror dine platiner er døde, prøv at kig derind mens en kammerat træder på kickstarteren. Gnister det, så skift kondensator og platiner (ikke platiner uden kondensator)
jeg tror dine platiner er døde, prøv at kig derind mens en kammerat træder på kickstarteren. Gnister det, så skift kondensator og platiner (ikke platiner uden kondensator)
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Meget urent og problemer med at starte
Hej morten, jeg gjord hvad du sadge, men så ingen knist i platinerne.
Re: Meget urent og problemer med at starte
Prøv at give den en snaps ned i tændrørshullet
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Meget urent og problemer med at starte
Hvis den også gik dårligt før så ville jeg starte med den klassiske:
Sidder der en T. Hansen tændspole på???? Altså den inde i stellet....
De duer nemlig ikke og er årsag til mange problemer
Erik
Sidder der en T. Hansen tændspole på???? Altså den inde i stellet....
De duer nemlig ikke og er årsag til mange problemer
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Meget urent og problemer med at starte
det kan jeg bekræfte på hihi
men sådan er det jo med de t.svansen spoler
men sådan er det jo med de t.svansen spoler
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Yamaha FS.1 DX. 79
Re: Meget urent og problemer med at starte
Ved ikke om den er thansen, men det er fra mindst 2005. jeg er også sikker på tændingen er præcis som den skal være. Kaburator ? Den er orginal fra 1979
Re: Meget urent og problemer med at starte
Prøvede at løbe den i gang ned og bakke og så tog den sku fat men gad ikke stå i tomgang ..
Re: Meget urent og problemer med at starte
Tror måske at du skulle lede efter hvor den evt. kan tage falsk luft? Ryger den meget når den endelig er igang? Er menbranhuset skruet på indsugningspladen med unbacho-skruer?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Meget urent og problemer med at starte
Den virker skiftede bare kabuatoren ud