Genindhugning af stelnummer

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Kvizzle »

Hej

Først vil jeg lige sige at jeg skriver dette emne inde på dette forum, da det er et af de få steder hvor folk er seriøse og ved noget om tingene, modsat et hvis galleri. Emnet omhandler egentlig en scooter, men det gælder nok for alle knallerter generelt. Ja, ved somsagt godt det ikke hører til herinde, men det er her jeg tror jeg kan få et ordentligt svar. Håber det går. :D

Det er fordi jeg har en scooter hvor stelnummeret simpelthen er rustet væk. Jeg ved hvad nummeret er, og det står også på det originale klistermærke, i sædekassen endnu. Jeg skal selvfølgelig have et nummer på stellet, så jeg havde i tankerne om det ikke var muligt at få det genindhugget et sted. Men problemet er at jeg ikke ved om det overhovedet kan lade sig gøre, og hvor jeg så skulle henvende mig henne?

Nogen der har prøvet noget lignende eller ved hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak. :mrgreen:
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Dewil »

Du skal nok have den originale kvittering på køretøjet, hvorpå sælger forhåbentig har påført stelnummeret, formoder at det er køretøj uden registreringsattest. Så vil jeg tro du skal tale med din lokale synsvirksomhed omkring tilladelse til at gen-ihugge det oprindelige stelnummer.
Det har i al fald været proceduren med biler hvor producenten har placeret stelnummeret et så tåbeligt sted at det forsvinder når bilen begynder at blive angrebet af rust de normale steder. :)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg tror måske Palle ved lidt om lidt.....
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Dewil »

Han var synsmand?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Kvizzle »

Så må jeg hive fat i den tidligere ejer. Han var første ejer af den, så jeg håber at han har papirene. Ja, det er placeret lidt et dumt sted på en Piaggio. Det sidder nede ved fodpladen, helt uden beskyttelse og når den så har kørt 6 år i træk, året rundt, ja så bliver det angrebet af rust. :(

Men tak for svarene indtil videre. :)
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Thomas A »

Vi har før prøvet det på vores arbejde. Jeg er næsten 100% sikker på at vi fik en gen-ihugge atest. Hos politi, men jeg er ikke helt sikker, det kan jo være at du skal hen til Told&Skat.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af strynboen »

jeg mener at synshallen bare godkendte attesten..og så måtte vi selv hugge nummeret..så du skal have en attest
først,,og den får du ikke uden alle papire er ok..så hør lige synshallen hvilken papire tidl ejer skal underskrive..inden du går vidre,,,måske kan du finde noget på told/skat "s hjemmeside...den er ikke nem at finde rundt på
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
palle
Stor knallert
Indlæg: 183
Tilmeldt: fre 24. aug 2007 19:38
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af palle »

Hej

Da jeg købte min 79' som var skæv efter at have kørt ind i siden på en bíl, købte jeg et nyt stel fra en svensk og gik til politiet med papierne på det nye stel og fik besked på at tage på hittegods kontoret, så satte de det gamle nummer over i det nye stel og destruerede det gamle stel , ved ikke om det stadig kan lade sig gøre da det var i 92' 93' jeg fik det gjort.

Mvh Palle
Yamaha fs1 78'k1 bygget som dx wineberryred, nummer match
Yamaha fs1 ss k1 72' drejeventil blå nummer & nøgle match
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Kvizzle »

Hej igen.

Tak for alle svarene.

Jeg har haft kontakt med tidligere ejer, og han havde ikke nogle papirer på den. Så det var jo ikke så heldigt.

Men jeg fandt et afsnit under www.skat.dk http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=110566 ... 3357&i=262 hvor der står at det skal være under synsvirksomhedenskontrol. Min far kender en synsmand, så vi vil prøve at snakke med ham for at se hvad vi kan gøre.
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Macel »

Hej

Jeg spurgte en politimand på stumpemarked i Herning for et par måneder siden, og han sagde at man kunne tage op på politistationen og få det gjort. Skriv endelig når du/I finder ud af noget. :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af strynboen »

fandt lige denne smøre.....
gen i hugning af chasinummer skal finde sted under synsvirksomhedens kontrol..hvad kan man lige få ud af den :?: :?: ud over de skal se og godkende arbejdet...mon ikke man så selv må gøre det,,under deres kontrol/godkendelse
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Dewil »

Det tror jeg er korrekt optattet, synsmanden skal være med i processen som garant for at alt går rigtigt for sig (så staten ikke bliver snydt for afgifter og lignende). :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Henrik Fs1 »

Ved en Austin Healey 3000 vi skulle syne, huggede vi selv stelnummer i efter synsfolkenes forskrifter. Det var fordi den kun var født med typeplade, og ikke noget ihugget stelnummer? :what2
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Glaede »

Er der nogen som ved hvor man får fat i sådan nogle "ihugningsbogstaver"? Har et Maxi stel hvor nummeret stadig kan ses, men står lidt svagt efter at det er blevet sandblæst et par gange.
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Kvizzle »

Skal jeg nok Macel. :D

Dewil og Strynboen: Ja, jeg har også selv opfattet det sådan. Altså jeg tager op til synsmanden med knallerten, og forklarer ham tingenes tilstand. Så kigger han nok på den, og giver forhåbentlig grønt lys til at hugge nummeret i. Så skal jeg selv hugge nummeret i,eller få en knallertmekaniker eller lign. til at ordne det. Så tager jeg op til synsmanden bagefter og så godkender han det, og giver mig en genihugningsattest. Sådan tror jeg det foregår, men aner det somsagt ikke.

Jeg skal nok skrive når jeg ved mere.
Følg med i næste afsnit. :)
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Dewil »

:dust

Kunne være en ide at lave en kort guide til emnet når det er lykkes for dig, kan måske spare andre for samme hovedpine....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Kvizzle »

Dewil

Det skal jeg nok gøre, da det er lidt af en jungle at finde rundt i, især når det gælder knallerter. Men nu må vi se om det lykkes. :wink:
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Macel »

Super! :bravo
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af claus olieklud »

hej... her i sommer skulle en bådtrailer til syn for ejerskifte, men der var kun nummer på typepladen... ihvertfald var det indhuggede nummer ikke syneligt - måske det sad under et beslag eller koblingshoved... jeg fik til opgave at selv ihugge et nummer tilsvarende typepladen... ingen problem - synsmanden gør det ikke for dig... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Genindhugning af stelnummer

Indlæg af Macel »

Hvad så, sker der noget? :)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"