Ingen fart og trækkraft på min K1'er. **OPDATERET den30/1**

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Blobski
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 6. jul 2009 10:56
Kontakt:

Ingen fart og trækkraft på min K1'er. **OPDATERET den30/1**

Indlæg af Blobski »

Dav dav alle sammen.

Efter en pause med alt for meget arbejde, er det ved at være Yamahatid igen.

Har aldrig rigtigt fået et konkret svar på hvad problemet: "Mangel på fart og trækkraft".

Problemet er: Den tager ikke ved når jeg giver den fuld gas. Hvis den står i frigear, kan den godt tage fuld gas, men hvis jeg først kommer i 2. gear, og giver den fuld gas, tager den ikke ved længere (Drukner), men kan godt køre med halv gas.
Har tjekket benzinhane, og der kommer rigeligt ud. Har makket med luftskruen, men uden løsning.

Har køb dyser herinde hos benny: 110, 120, 140. Men ingen af dem har gjort det bedre.
køre med standart cylinder, standart udstødning, standart indsugning, standart gearing

jeg søger svar fra folk der har haft samme problem, eller folk der har en konkret løsning.
(har makket en del med den skide kaburator)

Ellers lige et spørgsmål mere, er nemlig ikke helt sikker på om min kaburator er original?
Hvordan kan man se om det er en original?

Hilsen Simon (:

****OPDATERING*****

Så blev der endeligt gjort noget ved den gamle slider! Tak for hjælpen alle dem der har skrevet. Det er sgu et dejligt forum det her :D

Jeg smed nogle gevindstænger i blokken (der hvor holde karburator dæksel sidder), og de kunne godt sidde der uden 2-komponent lim.
Så nu får den i hvert fald ikke falsk luft længere lige der!

Jeg tjekkede også membranen for for umbrakuskruer, og der var sådanne skuer i. Men den vippede ikke, så jeg smed den bare i igen... Senere fandt jeg så ud af at jeg havde sådan nogle skuer, som der er tale om i guiden.... Måske de skulle skiftes, men kunne ikke mærke at den vippede overhovedet.

Der står mikuni på den karburator jeg har på + "made in Japan", så jeg går ud fra at den er original.. (10mm??) Der er en 140 dyse i, men den kan stadig ikke rykke igennem i 3.- & 4 gear! Luft skruen er 1,5 ude? Mener det er standart?
Den 4-takter ikke på noget tidspunkt, men kan samtidigt stadig tage fuld gas i frigear, 1 og 2 gear?

Næste skridt tror jeg er indstilling af tænding, da jeg egentlig aldrig har fået kigget på det.
Jeg har ingen ide om hvor gammel stempel og cylinder er, men måske det også var en ide at skifte dem ud, men det skal siges at der ingen ridser er i cylinder, så den er faktisk rigtig fin.

Hvis nogen af jeg er noget de gerne vil byde ind med. Nogen jeg skal tænke over, passe på med, har haft samme problem eller et eller andet de bare gerne vil bidrage med, vil jeg rigtig gerne at i skriver.

...på forhånd tak (:

hilsen Simon (:

****OPDATERING*****

Har nu skiftet skruerne, men det hjalp ikke.

Lige nu kan den ikke rigtigt trække i 2 -3 og 4. gear når den får fuld gas.

Motoren er stadig (standart karburator, cylinder, membran og indsugning, udstødning,)
Indstilling på karburator er følgende: 140 dyse. (Dysen er herinde fra fs1), og 1,5 omgang på luft skruen.

Den kan næsten trække fuld gas med choker?

Hvad skal der til? (:

Hilsen simon (:


****OPDATERING*****

Har nu også renset dyse-røret, altså det rør som dysen sidder i, og det har stadig ikke hjulpet? Der var ikke det mindste skidt i :cry:

Skulle jeg begynde at kigge på tændingen?
Senest rettet af Blobski søn 30. jan 2011 12:08, rettet i alt 6 gange.
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af roberthandvask »

mikuni er den originale kaburator
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Blobski
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 6. jul 2009 10:56
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Blobski »

roberthandvask skrev:mikuni er den originale kaburator
Er der ikke en eller anden form for nummer, man kan tjekke?
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af roberthandvask »

Det står på den (:
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Thomas P. »

Hej simon. Mig bekendt er der ikke et nummer på karburatoren. Men står der mikuni på den, er den org. Mht dit problem, tyder det altså på for lidt brændstof.. Eller for meget luft.. Resultatet er det samme :-) altså det kan være for lille dyse, eller utæthed - falsk luft. Det er en rigtig dårlig ide og køre med det, da det kan resultere i den sætter sig. Sørg i første omgang for at den er tæt. Derefter skal den have så stor dyse at den 4-takter. Gå så ned i dysestr indtil den lige nøjagtig ikke 4-takter mere. For mere detaljeret forklaring på karburator-justering, søg i fora under guides. Der skulle være noget at finde :-)
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Tottenham »

Thomas P. skrev:Hej simon. Mig bekendt er der ikke et nummer på karburatoren. Men står der mikuni på den, er den org. Mht dit problem, tyder det altså på for lidt brændstof.. Eller for meget luft.. Resultatet er det samme :-) altså det kan være for lille dyse, eller utæthed - falsk luft. Det er en rigtig dårlig ide og køre med det, da det kan resultere i den sætter sig. Sørg i første omgang for at den er tæt. Derefter skal den have så stor dyse at den 4-takter. Gå så ned i dysestr indtil den lige nøjagtig ikke 4-takter mere. For mere detaljeret forklaring på karburator-justering, søg i fora under guides. Der skulle være noget at finde :-)
Har nævnt det før ! Men check lige om dine 2 bolte der holder membran ( Ikke ) er for høje ??? Skal være meget fladhovedet !! Ved ikke om det er det , men et forsøg værd ! :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Henrik Fs1 »

Har pt. det samme problem med min dxer, og er ved at få grå hår! Sidste køretur var 6 km i pis regnvejr, med 10-12 km/t... :(n) :(n) Jeg tror det er simmerringen i højre side, og så stempel, for den lugter af gearolie når den starter kold! ( Kører på noget ekstra tyk der lugter rigtig slemt ved afbrændnind! ) :teeth2 Og hvis det ikke hjælper skifter jeg stempel, selvom den kun har kørt 500km.... :(n)
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Blobski
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 6. jul 2009 10:56
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Blobski »

Hvis jeg tager slanges af kaburator, kan jeg se at der render masser af benzin ud, men det er måske ikke nok?
Simmering? Kan det være et problem? Det har jeg aldrig hørt om før.
Så vidt jeg husker sidder der faktisk ubrakum skruer i, men er sgu ikke helt sikker. Sidder i skole lige nu... , men vil da lige se efter (:

Er der meget forskel på om det er 16 mm, eller 10 mm kaburator? Og kan begge være mikuni?

tak for alle jeres forslag :D

Kan sagtens bruge flere!
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Tottenham »

Blobski skrev:Hvis jeg tager slanges af kaburator, kan jeg se at der render masser af benzin ud, men det er måske ikke nok?
Simmering? Kan det være et problem? Det har jeg aldrig hørt om før.
Så vidt jeg husker sidder der faktisk ubrakum skruer i, men er sgu ikke helt sikker. Sidder i skole lige nu... , men vil da lige se efter (:

Er der meget forskel på om det er 16 mm, eller 10 mm kaburator? Og kan begge være mikuni?

tak for alle jeres forslag :D

Kan sagtens bruge flere!
Obs : Ombrakoskruer må selvfølgelig heller ikke være for lange !
Et sikkert tegn ved at de er forkerte er at pakningen er helt våd af benzin, og dermed falsk luft osv :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Blobski
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 6. jul 2009 10:56
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Blobski »

laursem skrev:
Blobski skrev:Hvis jeg tager slanges af kaburator, kan jeg se at der render masser af benzin ud, men det er måske ikke nok?
Simmering? Kan det være et problem? Det har jeg aldrig hørt om før.
Så vidt jeg husker sidder der faktisk ubrakum skruer i, men er sgu ikke helt sikker. Sidder i skole lige nu... , men vil da lige se efter (:

Er der meget forskel på om det er 16 mm, eller 10 mm kaburator? Og kan begge være mikuni?

tak for alle jeres forslag :D

Kan sagtens bruge flere!
Obs : Ombrakoskruer må selvfølgelig heller ikke være for lange !
Et sikkert tegn ved at de er forkerte er at pakningen er helt våd af benzin, og dermed falsk luft osv :(y)
hvilken pakning er det du tænker på her? Den mellem membran og studs? (:
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Tottenham »

Blobski skrev:
laursem skrev:
Blobski skrev:Hvis jeg tager slanges af kaburator, kan jeg se at der render masser af benzin ud, men det er måske ikke nok?
Simmering? Kan det være et problem? Det har jeg aldrig hørt om før.
Så vidt jeg husker sidder der faktisk ubrakum skruer i, men er sgu ikke helt sikker. Sidder i skole lige nu... , men vil da lige se efter (:

Er der meget forskel på om det er 16 mm, eller 10 mm kaburator? Og kan begge være mikuni?

tak for alle jeres forslag :D

Kan sagtens bruge flere!
Obs : Ombrakoskruer må selvfølgelig heller ikke være for lange !
Et sikkert tegn ved at de er forkerte er at pakningen er helt våd af benzin, og dermed falsk luft osv :(y)
hvilken pakning er det du tænker på her? Den mellem membran og studs? (:
Jeps lige nøjagtig :(y) Var skruerne forkerte ??? Både dem der holder membran 2 stk og også dem der holder sidestykke 4 stk :inbottle
Hvis de 2 er for høje så kan man ikke spænde sidedækslet ordenligt. og hvis de 4 er for lange, kan man fejlagtigt tro at de er spændt så pakning ikke slutter tæt :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Blobski
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 6. jul 2009 10:56
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Blobski »

Skal sidedækslet sidde fuldstændig spændt fast, og være helt tæt.
For gevindet er ødelagt, i 2 af de fire huller (mener jeg), af en eller andet idiot, der faktisk ikke er mig :D

Sidedækslet kan nemt være der, men jeg forstår simpelthen ikke det med at skruerne kan være for høje?
Mener da også at der er 4 skruer der holder membran? Eller jeg er helt ved siden af?

har ikke fået kigget på skidtet endnu, da jeg har haft en travl weekend. Regner med at kunne svare jer når jeg kommer hjem fra skole i dag,

Simon (:
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Tottenham »

Blobski skrev:Skal sidedækslet sidde fuldstændig spændt fast, og være helt tæt.
For gevindet er ødelagt, i 2 af de fire huller (mener jeg), af en eller andet idiot, der faktisk ikke er mig :D

Sidedækslet kan nemt være der, men jeg forstår simpelthen ikke det med at skruerne kan være for høje?
Mener da også at der er 4 skruer der holder membran? Eller jeg er helt ved siden af?

har ikke fået kigget på skidtet endnu, da jeg har haft en travl weekend. Regner med at kunne svare jer når jeg kommer hjem fra skole i dag,

Simon (:
Der er kun 2 skruer der holder membran, og hvis de er FOR HØJE , klemmer de på motorblokken, og kan endda lave hul ind i krumtaphuset.
Hvis huler til sidedækslet 4 stk ( Der hvor du monterer kaburator) ikke er ok , kræver det en reparation , med diverse gevindbøsninger osv. Kræver nok en fagmand !!!
Men sidækslet skal jo selvfølgelig være helt tæt , da du elles får falsk luft ind :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Thorsen »

Du kan lime 4 gevindstykker i sideskjoldet på motoren, med 2 komponent lim, også skrue dem fast med almindelige møtrikker, jeg gjorde det samme med min røde K1, da den tog falsk luft hele tiden..
Nu kører det bare, med de 4 støttebolte! :D
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Blobski
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 6. jul 2009 10:56
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Blobski »

Thorsen skrev:Du kan lime 4 gevindstykker i sideskjoldet på motoren, med 2 komponent lim, også skrue dem fast med almindelige møtrikker, jeg gjorde det samme med min røde K1, da den tog falsk luft hele tiden..
Nu kører det bare, med de 4 støttebolte! :D
Der skal vel være pakning i mellem.

Har gjort det ved 1 af hullerne (uden lim) de 2 resterende huller er helt smadret.

Hvor vil du anbefale jeg køber det lim henne? God kvalitet selvfølgelig?


Hilsen simon (:
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Tottenham »

Blobski skrev:
Thorsen skrev:Du kan lime 4 gevindstykker i sideskjoldet på motoren, med 2 komponent lim, også skrue dem fast med almindelige møtrikker, jeg gjorde det samme med min røde K1, da den tog falsk luft hele tiden..
Nu kører det bare, med de 4 støttebolte! :D
Der skal vel være pakning i mellem.

Har gjort det ved 1 af hullerne (uden lim) de 2 resterende huller er helt smadret.

Hvor vil du anbefale jeg køber det lim henne? God kvalitet selvfølgelig?


Hilsen simon (:
Helst rep af gevind, IKKE lim . Hvis ikke kan du evt finde en motorside m ok huller, som er ret nem at skifte.Men du må da kende en som kan reparere, måske en her på forum :(y)
Og jeps selvfølgelig pakning imellem
Kan se du bor på Mors. Per P og Gade bor i NIbe så¨Måske :whew
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Blobski
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 6. jul 2009 10:56
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Blobski »

laursem skrev:
Blobski skrev:
Thorsen skrev:Du kan lime 4 gevindstykker i sideskjoldet på motoren, med 2 komponent lim, også skrue dem fast med almindelige møtrikker, jeg gjorde det samme med min røde K1, da den tog falsk luft hele tiden..
Nu kører det bare, med de 4 støttebolte! :D
Der skal vel være pakning i mellem.

Har gjort det ved 1 af hullerne (uden lim) de 2 resterende huller er helt smadret.

Hvor vil du anbefale jeg køber det lim henne? God kvalitet selvfølgelig?


Hilsen simon (:
Helst rep af gevind, IKKE lim . Hvis ikke kan du evt finde en motorside m ok huller, som er ret nem at skifte.Men du må da kende en som kan reparere, måske en her på forum :(y)
Og jeps selvfølgelig pakning imellem
Kan se du bor på Mors. Per P og Gade bor i NIbe så¨Måske :whew
Jeg kan jo ikke bore op, og lave nyt gevind. Det kan jeg simpelthen ikke.

Reparere, det kan jeg ikke. Ham der har haft den inden, har vidst haft lidt for godt ved den?

hvorfor ikke lim?
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Tottenham »

Blobski skrev:
laursem skrev:
Blobski skrev:
Thorsen skrev:Du kan lime 4 gevindstykker i sideskjoldet på motoren, med 2 komponent lim, også skrue dem fast med almindelige møtrikker, jeg gjorde det samme med min røde K1, da den tog falsk luft hele tiden..
Nu kører det bare, med de 4 støttebolte! :D
Der skal vel være pakning i mellem.

Har gjort det ved 1 af hullerne (uden lim) de 2 resterende huller er helt smadret.

Hvor vil du anbefale jeg køber det lim henne? God kvalitet selvfølgelig?


Hilsen simon (:
Helst rep af gevind, IKKE lim . Hvis ikke kan du evt finde en motorside m ok huller, som er ret nem at skifte.Men du må da kende en som kan reparere, måske en her på forum :(y)
Og jeps selvfølgelig pakning imellem
Kan se du bor på Mors. Per P og Gade bor i NIbe så¨Måske :whew
Jeg kan jo ikke bore op, og lave nyt gevind. Det kan jeg simpelthen ikke.

Reparere, det kan jeg ikke. Ham der har haft den inden, har vidst haft lidt for godt ved den?

hvorfor ikke lim?
Lim du bare alt det du vil. Men hvordan vil du så løsne igen??
Lidt en halv løsning som jeg ttor du ikke bliver tilfreds med
Alle smed og maskinværksteder laver tit noget for en kasse bajere
Søg nu proff hjælp, det giver det bedste resultat , både for dig og yamahaen :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Blobski

Prøv at sende Poul Erik A en PB,,, om han vil prøve og kigge på den for dig,,,, han bor i skive så der er ikke så langt for dig,,, der er langt til grenaa ellers måtte du gerne komme her og få hjælp,,,

Men ellers så prøv at ligge nogen billeder ind så vi kan se hvad du mener og så er det nok nemre at fortælle dig hvad som kan være galt ud fra billederne,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Blobski
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 6. jul 2009 10:56
Kontakt:

Re: Mangel på fart og trækkraft på min K1'er.

Indlæg af Blobski »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej Blobski

Prøv at sende Poul Erik A en PB,,, om han vil prøve og kigge på den for dig,,,, han bor i skive så der er ikke så langt for dig,,, der er langt til grenaa ellers måtte du gerne komme her og få hjælp,,,

Men ellers så prøv at ligge nogen billeder ind så vi kan se hvad du mener og så er det nok nemre at fortælle dig hvad som kan være galt ud fra billederne,,,
Af gevind eller? (:
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"