Krumtap går stramt rundt?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Krumtap går stramt rundt?

Indlæg af Allan M »

Jeg har samlet krumtaphus om krumtap. Krumtappen går s t r a m t rundt. Er det normalt?

Der er ikke simmeringe i endnu.

Jeg har været meget påpasselig med at krumtaplejerne var helt nede i blokkene.

Er det fint nok, eller har jeg lavet et fuck-up, som jeg ligeså godt kan rette inden jeg samler mere? Skæv krumtap ?

Jeg orker dælme næsten ikke skille lortet ad igen....... :(
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Krumtap går stramt rundt?

Indlæg af Jensmc »

Der er nogle lejer, der kan være lidt stramme i tolerancen. Dette mærkes specielt i højre side, hvor lejet skal kinne glide let på krumtapakslen(17mm). Venstre side varmes lejet op til det akkurat kan koge dit spyt, så glider det på af sig selv. Det kan skyldes, at de er et leje, der hedder 6303B (mener at det hedder), men i hvert fald er det et el-motorleje, og de er altså en anelse strammere. Derfor er det ikke sikkert, at lejet er helt i bund på akslen. Hvis du spænder det skråtskårne tandhjul fast, med bøsset imellem, kan du trække lejet på plads. Prøv det!.
Ellers er der noget andet galt og du må skrive igen.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Krumtap går stramt rundt?

Indlæg af Allan M »

Fantastisk, det løste problemet :D :shock: :D

Jeg må indrømme, at jeg stak blokken én med en hammer, da lejet ikke ville glide ned over højre side af krumtappen. Forklaringen på, at den ikke ville dét, har jeg så også fået.

Hvad angår "hammerslagene", så viser det vist, at jeg ikke er den fødte mekaniker :oops:

Helt ærligt: Tror I jeg har skadet min krumtap ved det? Eller sagt på en anden måde: Ville I samle videre og prøve hvordan den kører eller ville i adskille igen og afbalancere krumtappen på ny?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Krumtap går stramt rundt?

Indlæg af Jensmc »

Nææææh - store problemer løses IKKE med store hamre :wink:
God arbejdslyst!
Husk alle skiver og spænd alle møtrikker. Det er f..... vigtigt.
Koblingsskruerne (4 stk) skal spændes helt i bund. Lyt ALDRIG til thansens vrøvl.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"