Hjælp Søges

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Hjælp Søges

Indlæg af Nikolaj »

Hej alle :D

Jeg har et irriterende problem med at min yamaha ikke trækker godt nok i 3 og 4 gearet, når jeg kommer op ca halv gas i disse 2 gear trækker den overhovedet ikke mere, den dør nærmest ud og mister omdrejninger. Det mærkelige er bare at den køre rigtig godt i 1 og 2 gear der tager den bundgas lige med det samme. I frigearet går den og så rigtig godt, den hverken 4 takter eller noget, og den kan nemt stå og gasse op og ned uden problemer.

Min opsætning er 9 tands foran, 43 bagved, 10mm mikuni karburator, 5,3 udstødning, lovlig indsugningsplade, 110 dyse, 40mm cylinder.

Jeg håber virkelig der er nogen som ved hvordan dette problem kan løses.

Tak på forhånd :D
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af FS1originalen »

Jeg ville nok starte med at skifte til en TUM 178 udstødning der er afstemt til din opsætning, men den næstbedste mulighed er at prøve at dyse op til feks. 120 - det tror jeg vil have mærkbar effekt.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af Nikolaj »

okay jeg har den originale udstødning liggende med den er bare rusten og grim, men det kunne være jeg skulle prøve at sætte den på, for at se om det gør en forskel. Den eneste dyse jeg har liggende er 150 og den har jeg prøvet at sætte i, men der 4 taktede den bare helt vildt, og den kunne faktisk slet ikke køre.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af FS1originalen »

Min erfaring er at de skråtskårne 5,3 udstødninger ikke gør noget godt hvis resten af opsætningen ellers er den lovlige. Du får måske nogle få km på tophastigheden, men til gengæld mister du bundtræk (accelerationsevne). Hvis du beholder udstødningen på skal den dyses op fordi modtrykket er mindre i udstødningen - det kræver lidt mere benzin... (men ikke en 150 :roll: )

Prøv at lege med begge muligheder og se om du ikke giver mig ret her i tråden om et par dage.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af Nikolaj »

okay det vil jeg da gøre, hvor højt op i dyse størrelser tror du jeg skal bestille hvis jeg skal prøve nogen forskellige, men de skal vel bare være under 150
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af T.B. »

Husk ikke at købe dem hos thansen. De passer rø. og nøgler en 110 har måske et hul som en 150-160er Mikuni :(n)
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af Nikolaj »

heh ja det skal jeg huske
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af Stange »

T.bech Er det noget vi kan få målt op? For jeg har ikke problemer med at få min karburator stillet, til std. opsætning med de dyser fra thansen... For hvis du kan få målt det op vil jeg gerne tro på dig men lige nu har jeg min tvivl om at det er fordi at hullerne har været for store, at du som jeg kan forstå det har haft problemer med deres dyser.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af Dewil »

Endnu et videnskabeligt forsøg fra nielsfup :dust

viewtopic.php?f=23&t=3472&hilit=dyse
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af Nikolaj »

Så er problemet opklaret, og det var selvfølgelig den irriterende 5,3 udstødning der skabte problemet, ligesom jeg havde fået at vide her i forum.

Nu har jeg fået pudset min originale udstødning op, og ude i enden står der er serienummer eller sådan noget Tum 178 381-14711
er der nogen som ved hvad dette betyder?

Men ellers går den bare som en drøm med den originale udstødning

Tak for hjælpen
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Hjælp Søges

Indlæg af roberthandvask »

det er type godkendelsen
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"