auto lift
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
auto lift
nu er det jo ved at være under et år til jeg fylder 18 og det er nu engang praktisk at køre andet end yamaha
og har drøftet tanken om en auto lift med den gamle da vi har et perfekt sted og han er entreprenør så alt støbe arbejde skal vi nok kunne klare. planen var det skulle være en brugt men hvilken ???stenhøj vil i sikkert alle sige men behøver det ikke nødvendigvis at være ? 1,2,4 søjlet ?
hvad med en grav ??
vi er på bare bund er der nogle der har noget viden herom evt et godt tilbud
takker på forhånd mvh Søren
og har drøftet tanken om en auto lift med den gamle da vi har et perfekt sted og han er entreprenør så alt støbe arbejde skal vi nok kunne klare. planen var det skulle være en brugt men hvilken ???stenhøj vil i sikkert alle sige men behøver det ikke nødvendigvis at være ? 1,2,4 søjlet ?
hvad med en grav ??
vi er på bare bund er der nogle der har noget viden herom evt et godt tilbud
takker på forhånd mvh Søren
fuskeren
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: auto lift
Jeg tror at jeg ville vælge en 4 søjlet med en rampe / køreplade i hver side og så en løbe donkraft i mellem dem ,,, den er god til både bremser og udstødning da der er frit i midtenbonde søren skrev:nu er det jo ved at være under et år til jeg fylder 18 og det er nu engang praktisk at køre andet end yamaha
og har drøftet tanken om en auto lift med den gamle da vi har et perfekt sted og han er entreprenør så alt støbe arbejde skal vi nok kunne klare. planen var det skulle være en brugt men hvilken ???stenhøj vil i sikkert alle sige men behøver det ikke nødvendigvis at være ? 1,2,4 søjlet ?
hvad med en grav ??
vi er på bare bund er der nogle der har noget viden herom evt et godt tilbud
takker på forhånd mvh Søren
bare mit ringe bud ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: auto lift
Jeg har nu været på en del værksteder og de bedste lifte er dem jeg har set på VW i nykøbing F Det er 2 hydrauliske stempler i hver side af bilen med arme der så går til løftepunkterne.
Der er frit til alt og der er ikke 2 søjler i vejen hvis du skal have åbnet dørene og lignende. Men ellers er en 2 søjlet du bare spænder fast til gulvet nok den bedste løsning.
Der er frit til alt og der er ikke 2 søjler i vejen hvis du skal have åbnet dørene og lignende. Men ellers er en 2 søjlet du bare spænder fast til gulvet nok den bedste løsning.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Re: auto lift
Ja vi er meget tilfredse med den 1 søjlede herhjemme. Det var både billigt og nemt.
Der har aldrig være pladsproblemer.
Og det samme på værkstedet på arbejde har vi også en 1 søjlet.
Fylder næsten intet.
Ellers er en 2 søjlet også rigtig fin.
Der har aldrig være pladsproblemer.
Og det samme på værkstedet på arbejde har vi også en 1 søjlet.
Fylder næsten intet.
Ellers er en 2 søjlet også rigtig fin.
Mvh. Jacob M. C.
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
Re: auto lift
ja jacob de fleste jeg har snakket med siger en en søjlet
men hvor meget skal der graves ud til sådan en ?
hælder selv til en 2 søjlet som stange snakker om, men måske fordi jeg kun har prøvet sådan en
kan godt se det praktiske med ramper osv
hmm ???
men hvor meget skal der graves ud til sådan en ?
hælder selv til en 2 søjlet som stange snakker om, men måske fordi jeg kun har prøvet sådan en
kan godt se det praktiske med ramper osv
hmm ???
fuskeren
Re: auto lift
Hvilken lift du skal vælge kommer jo an på hvilke opgaver det er du oftest skal udføre. Skal du eks. udføre arbejde under bilen er den et-søjlede bare i vejen, mens 2 og 4-søjler er perfekt hertil. Må nok desværre sige at den 1-søjlede generelt er den der løser færrest opgaver, 2-søjlet lidt flere og 4-søjlet stort set alt. Blev uddannet på værksted med 2 4-søjlede, 1 1-søjlet, 1 1-søjlet med kørebaner, personvognsgrav og lastvognsgrav. Den 1-søjlede med kørebaner var den absolutte taber. Hvad er det for opgaver du påtænker at udføre?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: auto lift
Jeg har prøvet og lave biler på 1, 2 og 4 søjlet.bonde søren skrev:ja jacob de fleste jeg har snakket med siger en en søjlet
men hvor meget skal der graves ud til sådan en ?
hælder selv til en 2 søjlet som stange snakker om, men måske fordi jeg kun har prøvet sådan en
kan godt se det praktiske med ramper osv
hmm ???
Hvis man kan finde noget brugt, så er en 1 søjlet lift klart valg fra min side.
(Nu har jeg en lille forstilling om hvad i skal bruge til til/ jeres behov)
Den 1 søjlede er super med en plade fra en trailerbund, som er skåret til en knallert
Men hør Egon ad når du kommer forbi. Han bruger den jo meget mere
Mvh. Jacob M. C.
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Re: auto lift
Du kan kigge lidt på dem her.
http://www.stenhoj.dk/autoliftdk/filer/ ... erson.html
Så kan du jo få en ide om hvad det er du ønsker
http://www.stenhoj.dk/autoliftdk/filer/ ... erson.html
Så kan du jo få en ide om hvad det er du ønsker
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Re: auto lift
jeg vil helt klart foretrække en 4 søjlet, evt med 2 donkrafte på samtidigt, på en 2 søjlet, er det aldrig nemt at lave rust på panelerne, det er meget nemmere på en 4 søjlet
jeg er udlært Automekaniker og Bilprøveassistent ved Statens Bilinspektioen
Mvh. Per
jeg er udlært Automekaniker og Bilprøveassistent ved Statens Bilinspektioen
Mvh. Per
Re: auto lift
Præcis udførelse af rustarbejde på bestemte steder kan blive fatalt lavet på en "forkert" lift, da karrossen jo vrider sig en anelse ved løft. Har hørt om smukt monterede paneler da bilen hang i luften, men da bilen ramte gulvet igen kunne dørene ikke åbnes....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: auto lift
Fik af vide i dag af min lærer at da han var i lære fik de en masse opel mantaer ind. og der kunne man ikke åbne dørene når den var hejst op xD Hele karossen gav sig så meget xD
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Re: auto lift
det kommer så også an på, hvor tæret de har været, dem de har haft på liften med tiden, min Manta havde jeg aldrig problemer med, at jeg ikk kunne lukke dørene op i den, hvis den var på en liftStange skrev:Fik af vide i dag af min lærer at da han var i lære fik de en masse opel mantaer ind. og der kunne man ikke åbne dørene når den var hejst op xD Hele karossen gav sig så meget xD
Mvh. Per
Re: auto lift
Tror sku ikke de har været tæret. Det var jo som nye han kom til at rode med dem.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Re: auto lift
Kan være en mulighed at man har løftet "forkert". Har mejslet i hukommelsen hvordan "trin ettere" som man hed på første skoleophold havde troet at en fiat uno (første version) kunne løftes på nogle meget fine beslag der sidder foran under bunden........ det kan man ikke, til gængæld giver det et fint "BLOB" når beslag og bund bliver trykket op i kabinen...... Så man skal være meget omhyggelig med hvor køretøjet faktisk må løftes.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: auto lift
Vi har følgende: Gammel daws 1-sløjlede, en 2-sløjlede, en 2 stempelet og en 4 sløjlede.
1-sløjlede
+ Billig og simpel, den er næsten idiot sikker, og den har dørene fri!
- Svært at komme til udstødning osv, kan have lidt problemer med luftlommer, så loftet kommer meget tæt på nogle gange og så er den bare for old school.
2- sløjlede
+ Dejlig lift, masser af plads under, hurtig at arbejde på, og præcis i løfte højden.
- Man kan ikke rigtig åbne dørene. Også eneste minus.
2-stempelet
+ Rigtig nem og bruge, næsten lydløs, nem og løfte på, og masser af plads under.
- Prisen er ikke til hobby brug, så skal den være brugt. Ellers rigtig god lift.
4-sløjlede
+ At bilen står på hjulene, kan tage store biler. Ikke god til hobby brug, simpelhen for stor.
- Dyr i indkøb, og fylder meget i værkstedet. Og så er den ubrugelig uden donkrafte, gerne 2.
Håber du kan bruge det til noget
1-sløjlede
+ Billig og simpel, den er næsten idiot sikker, og den har dørene fri!
- Svært at komme til udstødning osv, kan have lidt problemer med luftlommer, så loftet kommer meget tæt på nogle gange og så er den bare for old school.
2- sløjlede
+ Dejlig lift, masser af plads under, hurtig at arbejde på, og præcis i løfte højden.
- Man kan ikke rigtig åbne dørene. Også eneste minus.
2-stempelet
+ Rigtig nem og bruge, næsten lydløs, nem og løfte på, og masser af plads under.
- Prisen er ikke til hobby brug, så skal den være brugt. Ellers rigtig god lift.
4-sløjlede
+ At bilen står på hjulene, kan tage store biler. Ikke god til hobby brug, simpelhen for stor.
- Dyr i indkøb, og fylder meget i værkstedet. Og så er den ubrugelig uden donkrafte, gerne 2.
Håber du kan bruge det til noget
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Re: auto lift
Super godt indlæg Henrik
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: auto lift
Håber du kan bruge det til noget Nu vil jeg over og lave 26mén klar til omsyn, var til syn igår. Der var en stræber arm der var tæret, og en skring til vinduesvisker.. Det sjove var, synsmanden troede han havde sat den forkerte slange på, fordi den foruende 0,29-31 i CO hvor den måtte være på 7.00%! Den foruener jo mindre end en fabriks ny bil, som han sagde...
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.