Stoppet tankhane = overophedning / ødelagt stempel
: tirs 30. okt 2007 17:54
Jeg vil godt lige advare mht. tankrensning.
Som I sikkert er bekendt med, købte vi for nyligt denne her DX'er som havde stået stille et par år.
Korte af det lange er: når sådan en tank har stået i nogle år, selv med benzin på, så pil altid tanken af og rens den fuldstændig inden du begynder at køre med dyret.
Katastrofen skete forleden, da tankhanen ikke kunne nå at fylde karburatoren op, hvilket resulterede i at den kørte for mager og blev varm hvorefter en stempelring knækkede og knuste stemplet.
Heldigvis overlevede min cylinder uden så meget som en prik
En rensning kan f.eks foregå med kemikalie og en håndfuld møtrikker ned i tanken og ryste den grundigt og længe efterfuldt af en grundig skylning.
Bare lige et lille råd..
Som I sikkert er bekendt med, købte vi for nyligt denne her DX'er som havde stået stille et par år.
Korte af det lange er: når sådan en tank har stået i nogle år, selv med benzin på, så pil altid tanken af og rens den fuldstændig inden du begynder at køre med dyret.
Katastrofen skete forleden, da tankhanen ikke kunne nå at fylde karburatoren op, hvilket resulterede i at den kørte for mager og blev varm hvorefter en stempelring knækkede og knuste stemplet.
Heldigvis overlevede min cylinder uden så meget som en prik
En rensning kan f.eks foregå med kemikalie og en håndfuld møtrikker ned i tanken og ryste den grundigt og længe efterfuldt af en grundig skylning.
Bare lige et lille råd..