1983 Yamaha FS1-S matching numbers (SE)
: man 21. feb 2011 15:37
Nu har jeg haft knallerten her siden november 2010, men har først i weekenden fået taget nogle billeder af dem... Så jeg syntes da den skal fortælles lidt om ligesom de andre i forumet...
Der er som sagt tale om en 1983er tromle-model fra den anden side af Øresund: Motor- og stelnummer er ens, og knallerten står rimelig originalt og er velkørende i alle fire gear. Motoren er dog blevet konstruktivt ændret med bl.a. komplet Polini-kit og skråtskåret udstødning.
Jeg overvejer at montere et dansk kit da jeg alligevel har både original cylinder, stempel, udstødning, boreplade og karburator liggende samt et K-Star topstykke. Overvejer også i samme omgang at udskifte den NGK-tændrørshætte der er på til en Bosch stålkappe-type, nu jeg alligevel har en 10-stykker helt nye og indpakkede liggende.
Samtidig er jeg lidt i krig med mig selv om jeg skal montere en af de twin-sadler jeg har liggende i overskud, da jeg har set en rigtig fin portugiser magen til der har twinsadel. Men kan ikke blive enig med mig selv Uanset hvad ville den originale svenske sadel blive gemt.
Jeg er lidt i tvivl om i hvilken af de klistrede tråde den skal ligge, da den jo ikke hører til under de danske 4-gear årgange - og den jo er født med fire gear og ikke to som de danske og at det jo heller ikke er en spezial... Så er der ikke en Admin eller Moderator der gider sende den igennem roulette-maskinen og vælge en klistret tråd?
Der er som sagt tale om en 1983er tromle-model fra den anden side af Øresund: Motor- og stelnummer er ens, og knallerten står rimelig originalt og er velkørende i alle fire gear. Motoren er dog blevet konstruktivt ændret med bl.a. komplet Polini-kit og skråtskåret udstødning.
Jeg overvejer at montere et dansk kit da jeg alligevel har både original cylinder, stempel, udstødning, boreplade og karburator liggende samt et K-Star topstykke. Overvejer også i samme omgang at udskifte den NGK-tændrørshætte der er på til en Bosch stålkappe-type, nu jeg alligevel har en 10-stykker helt nye og indpakkede liggende.
Samtidig er jeg lidt i krig med mig selv om jeg skal montere en af de twin-sadler jeg har liggende i overskud, da jeg har set en rigtig fin portugiser magen til der har twinsadel. Men kan ikke blive enig med mig selv Uanset hvad ville den originale svenske sadel blive gemt.
Jeg er lidt i tvivl om i hvilken af de klistrede tråde den skal ligge, da den jo ikke hører til under de danske 4-gear årgange - og den jo er født med fire gear og ikke to som de danske og at det jo heller ikke er en spezial... Så er der ikke en Admin eller Moderator der gider sende den igennem roulette-maskinen og vælge en klistret tråd?