Side 1 af 2

Min guldklump

: søn 27. mar 2011 22:43
af Lehmann
Jeg blir nødt til at vise jer min guldklump af en guldfarvet Passola jeg har tænkt mig at gi en kærlig hånd, og ellers beholde resten af mit liv. Hvornår det blir, ved jeg ikke. Men jeg har ikke travlt, så der kan ske at gå mange år endnu. Men den kan køre, så skal vel af gode grunde oprettes herinde, eller?

Det vil være synd at sige den er slidt op, da den kun har kørt 514 km... siden den kom på gaden d. 9/9-1983. Den har stået stille og tørt indtil sommeren 09, hvor jeg kørte til Køge og hentede den af en knægt, som havde fået den af sin lærer, da han rodede med knallerter. :what2 Heldige asen. Heldigvis for mig vidste han ikke bedre, og han valgte at sælge den på nettet. Jeg så billederne af den, og kunne godt se at der her var tale om en éner. Desværre havde knægten været igang med at skrue i den, og havde bl.a. brugt for lille stjerneskruetrækker i flere af skruerne, så de var blevet revet. :(n) Heldigvis i småtingsafdelingen, men stadigvæk. Den havde kørt 510 km. på billederne jeg så af den, og den stod i tomgang, da jeg kom for at hente den. Jeg sprang ud af bilen, og slukkede den med det samme. :shock: Men startede den dog igen, for at høre den sagte motorgang igen, som var sød musik i ørerne for mig. Aldrig har jeg hørt en gå så rent og lydsvag som denne. :o Men jeg kendte til at luftfilterindmaden godt kan mørne på dem med tiden, så slukkede den igen.

Den har lidt skrammer på venstre sideskjold, højre side af fodpladen og varmeskjoldet er bukket let ind, som har det været imod et eller andet. Ellers kun ganske lidt rust hist og her. Støttebenet har fået svejset et ekstra stykke rør på, for nemmere at kunne betjene den med foden. Alt sammen ting som skal udbedres.

Nu til billederne: (Taget med Nokia N73, så de kunne være bedre)

Re: Min guldklump

: søn 27. mar 2011 22:49
af FS1originalen
Hold da kæ... Der kom lige et hak i bordkanten da min underkæbe ramte!!!!!

Den er jo spritny :!: :!: Godt du fik den reddet :dust

Erik

Re: Min guldklump

: søn 27. mar 2011 23:21
af Dewil
Godt nok fin, godt den kom hjem til "far"... :lol:

Re: Min guldklump

: søn 27. mar 2011 23:29
af Lehmann
Tak skal I ha. Hun fortjener ialfald en ordentlig behandling, som hun ser ud efter 28 år. Født i 1982 iflg. stelnummeret, men først solgt i 1983.

Haha ja nu er hun hjemme ved far igen. :p

Har en tilsvarende stående i min kælder, som jeg regner med at køre på til "Bjergkøbing-Grandprix". Billeder af den kommer når jeg hiver hende frem.

Re: Min guldklump

: søn 27. mar 2011 23:39
af Kim B S
Hej Lehmann.
Ja, det er godt nok et sjældent fint eksemplar, du har der. :bravo
Hilsen Kim.

Re: Min guldklump

: man 28. mar 2011 07:21
af Morten - Webmaster
Tænk hvis en knægt fik lov at splitte den ad :(n)

Godt du fik den istedet !! :bravo

Re: Min guldklump

: man 28. mar 2011 11:29
af Stub
Den ser godt ud Morten ,, det er ikke hver dag der dukker en så flot bevarede passola op

Re: Min guldklump

: man 28. mar 2011 12:13
af Kim B S
Hej Lehmann.
Jeg kom til at kikke lidt nærmere på din meget fine Passola, og jeg kan ikke få øje på en styrthjelmslås. :wink: Jeg regnede faktisk med at den var standardudstyr, da man gik over til den nye model. :wink: den var jo på den røde, jeg købte ved Henning Sørensen i Struer i 1984, men det er selvfølgelig også lidt senere. :wink: Den er også med som standardudstyr i det Passola-katalog jeg har liggene, jeg fik af Henning, da jeg købte den røde. :(y) Ved du hvornår styrthjelmslåsen blev standardudstyr? :?:
Hilsen Kim.

Re: Min guldklump

: man 28. mar 2011 13:59
af Henrik N
Mojn Morten

meget meget flot lavet :bravo huskede du og bestille en kurv til mig ???

Re: Min guldklump

: man 28. mar 2011 20:32
af Reedvalve
Hej Morten

Den er bare en èner :(y) Dejligt at sådanne eksemplarer stadig dukker op. Utroligt den er med kun 514 km på klokken :what2
Vi må lige ud og trille en dag, på vores fine passola`er.

Kenneth

Re: Min guldklump

: man 28. mar 2011 21:02
af Lehmann
Kim B S skrev:Hej Lehmann.
Jeg kom til at kikke lidt nærmere på din meget fine Passola, og jeg kan ikke få øje på en styrthjelmslås. :wink: Jeg regnede faktisk med at den var standardudstyr, da man gik over til den nye model. :wink: den var jo på den røde, jeg købte ved Henning Sørensen i Struer i 1984, men det er selvfølgelig også lidt senere. :wink: Den er også med som standardudstyr i det Passola-katalog jeg har liggene, jeg fik af Henning, da jeg købte den røde. :(y) Ved du hvornår styrthjelmslåsen blev standardudstyr? :?:
Hilsen Kim.

Hmm godt spørgsmål. Tænker de er blevet afmonteret på flere maskiner, når de ikke er blevet brugt. Men indtil for nylig gik jeg med en idé om, at de første af de nye modeller ikke havde denne lås. (Denne her er en af de første i nummerserien.) Men det er jeg senere blevet bekræftet i ikke holder. Jeg har desværre ikke låsen til denne her med tændingslåsens nøglenummer. :( -men ender nok med at montere et sæt fra en anden måske. Det vil tiden vise. De gamle modeller er jeg ikke stødt på nogensinde med denne lås.
Nu vi er ved det, så fandt jeg også den røde du havde i sin tid i Hennings analer. Den er også på listen i Passola-sektionen. :p

Re: Min guldklump

: man 28. mar 2011 21:04
af Lehmann
Henrik N skrev:Mojn Morten

meget meget flot lavet :bravo huskede du og bestille en kurv til mig ???
Du har ikke læst teksten, kan jeg se med det svar. :) Som den står her på billederne, har jeg ikke rørt en finger ved den. Det er som den ser ud før renoveringen. :teeth2

Har ikke bestilt endnu, men jeg lover at tage en kurv med til dig også. Bare rolig. Håber at bestille indenfor et par mdr.

Re: Min guldklump

: man 28. mar 2011 21:08
af Lehmann
Reedvalve skrev:Hej Morten

Den er bare en èner :(y) Dejligt at sådanne eksemplarer stadig dukker op. Utroligt den er med kun 514 km på klokken :what2
Vi må lige ud og trille en dag, på vores fine passola`er.

Kenneth
Ja den har kørt under det halve af, hvad din egen har kørt. :thunge (ku ik lade vær)

Denne her skal ikke ud at køre de næste mange år. Det er den for meget en ener til. Til at køre på har jeg en anden lige så pæn stående, som kommer frem fra kælderen inden længe. Dog er den med 5.800 km. på uret. Har ikke haft den fremme siden 2000, men alt er rengjort ned i den midste detalje med tandbørste bl.a. :D

Re: Min guldklump

: tirs 20. nov 2012 16:37
af lars69
Ja den er godt nok fin


mvh Lars

Re: Min guldklump

: tirs 20. nov 2012 19:30
af marti
Har set den med mine egne øjne, jeg var mundlam. Har ALDRIG set en så flot original...
Det er en ener.
Nu må jeg vist se at få hentet min egen passola, som har været en tur på "Mortens hospital"
Er nu stadig forelsket i den ketcher holder... He heee
Go aften

Re: Min guldklump

: tirs 20. nov 2012 19:41
af Jensmc
Den er nyyyydelig.
Dejligt med alle de billeder, så andre kan se detaljerne, hvis de vil lave en i stand.

Re: Min guldklump

: tirs 20. nov 2012 20:18
af Per
Super fund :what2
Det mest heldige asen er vel dig, da den nu er din :(y)
Der skal ikke ofres meget knofedt for at den står helt som ny.
Selv dækkene er "nye" 8)

Re: Min guldklump

: ons 21. nov 2012 14:46
af kreidlerhansen
Skal den så ikke have en to-cylindret Aerox-motor og en gang matsort uden grunder?! ;)

Den hører dælme til på Egeskov! :(y)

Re: Min guldklump

: man 6. jan 2014 11:48
af Konrad407
den ser godt ud kun kørt 500 km det er jo ingen ting den er sprint ny :)

Re: Min guldklump

: man 6. jan 2014 18:31
af Nabo Jan
Lehmann skrev:
Kim B S skrev:Hej Lehmann.
Jeg kom til at kikke lidt nærmere på din meget fine Passola, og jeg kan ikke få øje på en styrthjelmslås. :wink: Jeg regnede faktisk med at den var standardudstyr, da man gik over til den nye model. :wink: den var jo på den røde, jeg købte ved Henning Sørensen i Struer i 1984, men det er selvfølgelig også lidt senere. :wink: Den er også med som standardudstyr i det Passola-katalog jeg har liggene, jeg fik af Henning, da jeg købte den røde. :(y) Ved du hvornår styrthjelmslåsen blev standardudstyr? :?:
Hilsen Kim.

Hmm godt spørgsmål. Tænker de er blevet afmonteret på flere maskiner, når de ikke er blevet brugt. Men indtil for nylig gik jeg med en idé om, at de første af de nye modeller ikke havde denne lås. (Denne her er en af de første i nummerserien.) Men det er jeg senere blevet bekræftet i ikke holder. Jeg har desværre ikke låsen til denne her med tændingslåsens nøglenummer. :( -men ender nok med at montere et sæt fra en anden måske. Det vil tiden vise. De gamle modeller er jeg ikke stødt på nogensinde med denne lås.
Nu vi er ved det, så fandt jeg også den røde du havde i sin tid i Hennings analer. Den er også på listen i Passola-sektionen. :p
Hvor er de monteret?