FS1 2 gear starter ikke?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Teisvp
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 31. mar 2011 22:24
Kontakt:

FS1 2 gear starter ikke?

Indlæg af Teisvp »

Hej.

Som det første, så har jeg læst den fine guide her inde, og er da blevet en del kloger på sådan en maskine her, men det er åbenbart ikke nok :?

Problemet startede tilbage i efteråret 2010, hvor min bil var til maler, så jeg brugte min gamle yamaha fs1 2 gear. Jeg var på vej hjem fra arbejde, hvor den begyndte at trække dårligt, men kørte da stadig. Da jeg kom hjem, skruede jeg lidt på luft skruen, og det hjælp da også, men næste dag vel den ikke starte, jeg skruede tilbage igen, men hjælp ikke. Nu har den så stået stile siden, og vel gerne have den sat i stand, og bruge den når vejret er til det ;) Men jeg kan bare ikke få den til at starte. Jeg har tjekket/justeret/lavet følgene :

Krumtap har ikke slør
Monteret nyt cylinder og stempel + ringe (det gamle var meget ring)
Ny bundpakning + toppakning
Nyt tændrør
Platiner justeret til 0,4mm (der er gnist)
Nål i karburator i 2. hak for neden
Dyse 100 (får benzin, og har kørt med den før jo)
renset karburator + dyser
Renset benzinhane
Renset tank og fyldt 2 liter ny okt. 95 på.
Tjekket membran og pakning (er ok)

Den starter nogle gange, men max i 10sek, og det lyder somom den mangler en stel forbindelse (Men har de jo ikke) eller dårlig gnist, da den hakker og hopper op og ned i omdrejninger.

Håber i kan hjælpe mig, for er ved at gå helt død i den.

Vh. Teis
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: FS1 2 gear starter ikke?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Teisvp skrev:Hej.

Som det første, så har jeg læst den fine guide her inde, og er da blevet en del kloger på sådan en maskine her, men det er åbenbart ikke nok :?

Problemet startede tilbage i efteråret 2010, hvor min bil var til maler, så jeg brugte min gamle yamaha fs1 2 gear. Jeg var på vej hjem fra arbejde, hvor den begyndte at trække dårligt, men kørte da stadig. Da jeg kom hjem, skruede jeg lidt på luft skruen, og det hjælp da også, men næste dag vel den ikke starte, jeg skruede tilbage igen, men hjælp ikke. Nu har den så stået stile siden, og vel gerne have den sat i stand, og bruge den når vejret er til det ;) Men jeg kan bare ikke få den til at starte. Jeg har tjekket/justeret/lavet følgene :

Krumtap har ikke slør
Monteret nyt cylinder og stempel + ringe (det gamle var meget ring)

hvid / lysblå gnist
Nyt tændrør
Platiner justeret til 0,4mm (der er gnist)
Nål i karburator i 2. hak for neden
Dyse 100 (får benzin, og har kørt med den før jo)
renset karburator + dyser
Renset benzinhane
Renset tank og fyldt 2 liter ny okt. 95 på.
Tjekket membran og pakning (er ok)

Den starter nogle gange, men max i 10sek, og det lyder somom den mangler en stel forbindelse (Men har de jo ikke) eller dårlig gnist, da den hakker og hopper op og ned i omdrejninger.

Håber i kan hjælpe mig, for er ved at gå helt død i den.

Vh. Teis
Hej

får den benzin nok til karburatoren???,,,
og har du renset de små huller i siden af stigerøret din dyse sidder i ,,, det er vigtigt at de er rene også,,,,
tændingen mjae der er også lidt muligheder,,,
er tændkablet som kommer ud af stelet ,,, knavet igennem så det evt kan gnister til stel ved evt vibrationer / Evt fugt,,,
konsensatoren nede ved platinet kan være dårlig og virke periodevis,,,
tegn på at den er dårlig,,, kan være helt manglende gnist,,, eller at der i mellem kontakterne på platinet ser ud til at der er torden og lynild derinde,,, der skal kun være en svag hvid / lysblå gnist der lige kan anes,,, på tændrøret skal der kunne ses en rimelig kraftig hvid / lysblå gnist
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: FS1 2 gear starter ikke?

Indlæg af Jensmc »

Hej!
Troede det foerste, man gjorde var at presentere sig. :hihi
Naa, men Johnny har svaret.
Saa maa det blive det naeste.
Velkommen :(y)
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Teisvp
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 31. mar 2011 22:24
Kontakt:

Re: FS1 2 gear starter ikke?

Indlæg af Teisvp »

Jeg har renset karburatoren, også de små steder, så tror ikke det kan være det. Har tjekket om den får nok benzin, og det gør den. Jeg vel prøve at tjekke stel mellem tændspole og stel, og det samme med tændkabel. Jeg vender lige tilbage når jeg har fået set på det.

Tak for svarene.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: FS1 2 gear starter ikke?

Indlæg af Tottenham »

Teisvp skrev:Jeg har renset karburatoren, også de små steder, så tror ikke det kan være det. Har tjekket om den får nok benzin, og det gør den. Jeg vel prøve at tjekke stel mellem tændspole og stel, og det samme med tændkabel. Jeg vender lige tilbage når jeg har fået set på det.

Tak for svarene.
Skal der ikke olie i benzinen :what2 :what2 :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: FS1 2 gear starter ikke?

Indlæg af Nikolaj Y »

hej, jeg har prøvet selv samme problem her for et par uger siden :D hvis der er det somme som var galt med min så er det fordi den tændspole i stellet ikke for stel nok, du skal lige skrabe (forsigtigt) på malingen så du kommer ind til jernet... så er det i hvert fald ikke der, der er problemer :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Teisvp
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 31. mar 2011 22:24
Kontakt:

Re: FS1 2 gear starter ikke?

Indlæg af Teisvp »

Heej igen.

Tottenham
Har skam olie i benzinen ;)

Jeg har faktisk fået liv i den, og det var både fordi den ikke have ordenlig stel ved tændspolen, og fordi luftskuren stod alt for langt ude. Den kan køre nu, men køre ring. Desværre er der et nyt problem nu, og det er at jeg ik kan finde 2. gear? Og har kun haft det dæksel af som koblingskabel går ind i ?
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"