Lige pludselig vil den ingenting

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af o0nodland0o »

hej. igår fjernede jeg plomben på min fs1'er (4 gear) og den kørte super godt. jeg beholdte min gearing så den ville trække godt. Så her i morges kørte jeg i skole og den kørte som en drøm lige som igår med omkring 6500-7000 omdrejninger men da jeg så skulle hjem kunne den godt kører i starten men så holdte jeg stille og så gik den ud og så justerede jeg lidt på tomgangen og da jeg så kørte var der ingen træk i den, jeg kunne heller ikke stille den tilbage eller noget og da der så kom nogle bakker kunne det ikke en gang trække op i 1. gear men hvis jeg gav fuld chok kunne den kører en lille smule bedre. Jeg havde også det her problem igår men det kunne jeg løse ved at stille lidt på tomgangen og så kørte den fint men nu vil den ikke engang tage omdrejninger i fri-gear. ved i hvad der kan løse det her problem? nåe ja og så når jeg starter den altså lige siden jeg har fået den har den været lidt mærkelig at starte, når jeg får den i gang står den omkring 2000 omdrejninger og jeg giver fuld gas og hvis jeg slipper gassen går den bare ud men når jeg så har stået med fuld gas i 20 sekunder ca så begynder det lige så stille at gå op i omdrejninger?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af Morten - Webmaster »

har den ikke sat sig ? skiftede du dyse da du fjernede plumben ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af o0nodland0o »

nej jeg har ikke skiftet dyse og nålen står lige som før og samme tændrør
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af Morten - Webmaster »

mon ikke den så kørte for magert, satte sig og ødelagde stempelringe og måske ridsede cylinderen ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af strynboen »

eller er dysen bare stoppet helt til...fuld choker burde kvæle en sund motor..rens tank hane og kaburator..
hvis der ingen kompresion er på har den nok smadret stemplet..men tjek bensin tilførslen først...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3475
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af 12V »

Min stemme går også til "varmesætter".

Det der ofte sker er at stempelringene bliver klemt inde i rillen på stemplet når stempel og cylinder "mødes". Derefter har du ikke meget kompression og trækkraft.

Kig lige på dit tændrør, det skulle ikke undre mig hvis det er gråt/hvid omkring elektroden.
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af o0nodland0o »

og hvad kan jeg gøre ved det hvis det varmesætter?
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af bonde søren »

er du sikker på det er tomgangs skruen du stiller på ? da der ikke er nogen på en fs1 karbu men derimod en pind der stikker op sammen med kablet ;) ?
fuskeren
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af o0nodland0o »

det er vel også tomgangs skruen?
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af Macel »

o0nodland0o skrev:det er vel også tomgangs skruen?
Ja det er tomgangsskruen. :) Kabel, choker og tomgangsskrue kan man stille på udefra. :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3475
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af 12V »

o0nodland0o skrev:og hvad kan jeg gøre ved det hvis det varmesætter?
Du skal nok have et nyt stempel, måske endda cylinder. Eller hvis cylinderet er meget værd kan det bores/hones op til næste passende stempel.

Men hiv det lige af og tag et kig. Hvis der ikke er tid til det kan du checke tændrøret og se om det er hvid/grå, eller hold din finger mod tændrørshullet og jok i kickstarteren. Hvis man har en reference kan man på denne måde hurtigt bedømme om der mangler kompression.
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af anden77 »

Hvvis der så ikke rigtig er noget kompresion på,kan du jo lige smide nogle billeder herind af cylinder og stempel :hihi
Brugeravatar
Ryholl
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: ons 9. dec 2009 20:09
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af Ryholl »

Hvis du fjerner plumben bliver du nød til at skrue luft skruen ud så den får nok luft
Det kan evt være det :-)
16 år, kæmpe fan af fs1'en
Blå Puch Maxi
Atv 200cc solgt :(
Yamaha fs1 1978 "projekt airbrush" under renovation
Rød Mobylette, vil ikke starte :(
Thumpstar road ripper 50cc, EU45knallert
Xmotos 2010
Mange reservedele haves spørg hvis du mangler noget :D http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66584
Højglanspolerer også
Mvh Ryholl
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3475
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af 12V »

Ryholl skrev:Hvis du fjerner plumben bliver du nød til at skrue luft skruen ud så den får nok luft
Det kan evt være det :-)
Det burde nu være omvendt, den skal have mere benzin.

Luftskruen er kun til mellemgas og tomgang, ved bundgas kører maskinen kun på hoveddysen.
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af o0nodland0o »

Nu kommer min onkel ud og ser på det i aften eller imorgen så kan jeg lige skrive hvad vi finder ud af :D
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af YamahaKTM »

jeg har lige sat 16mm kaburator og indsugning på min, den er også lidt mærkelig. den er noget sværere at starte og den skal varme lidt før den overhovdet vil tage omdrejninger/køre(før kunne den køre med det samme). prøvede også at bare tage indsugnings plumben til at starte med, men det gav ikke andet end en motor der lyd tunet :)
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af o0nodland0o »

vi fik skiftet pakningen mellem cylinder og topstykket og så en ny karburator på og nu kører den sgu bare ;) YamahaKTM: da jeg fjernede indsugnings plumben tog den flere omdrejninger og der var meget bedre optræk på :D
dunze88
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 15:39
Kontakt:

Re: Lige pludselig vil den ingenting

Indlæg af dunze88 »

Hej fyr!
Du skulle prøve at kigge på din kondensator inde bag svinghjulet.
Havde selv samme problem og så var det bare den lille satan der skulle skiftes.
Men lad være med at køb den billige af slagsen, er ikke en skid værd!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"