problem modvind
problem modvind
Hej alle(:
Jeg har et kæmpe problem med min yamaha dør fuldstændig ud i modvind.
Det var igår da jeg var på vej hjem og kørte ned af en stejl bakke og pludselig begynde den at tabe omdrejninger og motoren gik i stå. Men jeg fik liv i den igen og kørte et stykke igen, selvom den hakkede fuldstændig i det og kunne næsten ikke køre??? Hvad kan dette skyldes???
Og jeg kører enda med 9 tands.
Jeg har tjekket kaburator og fløjte, og den får også benzin.
Tak på forhånd(;
Jeg har et kæmpe problem med min yamaha dør fuldstændig ud i modvind.
Det var igår da jeg var på vej hjem og kørte ned af en stejl bakke og pludselig begynde den at tabe omdrejninger og motoren gik i stå. Men jeg fik liv i den igen og kørte et stykke igen, selvom den hakkede fuldstændig i det og kunne næsten ikke køre??? Hvad kan dette skyldes???
Og jeg kører enda med 9 tands.
Jeg har tjekket kaburator og fløjte, og den får også benzin.
Tak på forhånd(;
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: problem modvind
Du er nok nødt til at starte med at tage cylinderen af og se om den har varmesat sig!!! (ridser i stempel og ringe og evt. sidder ringene fast).
Er det i orden kunne en karburatorrensning være en mulighed...
Erik
Er det i orden kunne en karburatorrensning være en mulighed...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: problem modvind
hmm cylinder og stempel har ikke kørt mere end 1000km men kan godt kigge på det, men det er bare mærkeligt fordi i medvind køre den rigtig godt uden problemmer eller andet
Re: problem modvind
men i går prøvede jeg så at tage tændrøret af, og det så ikke for godt ud der var så noget gråt/hvidt sand på det og det var der også på topstykket??? hvad skyldes dette
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: problem modvind
Varmesættere er faktisk nemmest at lave når stempel og cylinder er nyt... Jeg vil selvfølgelig ikke garantere at det er det der er galt, men som du beskriver hvornår det opstod så kunne det tyde på at den er blevet for varm (for mange omdrejninger og for lidt benzin på vej ned af bakken).
Erik
Ps. Det "gråhvide sand" KAN være smeltet stempel, så nu SKAL du altså lige lukke den op og kigge!!!!!
Erik
Ps. Det "gråhvide sand" KAN være smeltet stempel, så nu SKAL du altså lige lukke den op og kigge!!!!!
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: problem modvind
okay vil jeg køre, men hvordan kan et stempel smelte, motoren har godt nok formået at gøre pindbolten til krumtappen helt blå bare på grund af den tager så mange omdrejninger, selvom knallerten er 100% lovlig. Den lokale cykelsmed undrer sig også hvordan den kan blive så varm(:
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: problem modvind
Hvis den brænder hul i stemplet så er det typisk fordi glødetallet på tændrøret er forkert. I NGK rør er B6HS standard til en lovlig motor. B9HS er til en voldtunet motor, og så er der jo 7 og 8 ind imellem - afhængig af tuningsgraden. Du skal nok have et koldere rør (højere tal). Når det hele kører normalt skal tændrøret blive "kaffe med fløde" farvet.
Hvis du har et højkomprimeret topstykke på så er min erfaring at det meget nemt går galt med at brænde stempler.
Det med at pindboltene bliver blå lyder "fandeme uhyggeligt"
Erik
Hvis du har et højkomprimeret topstykke på så er min erfaring at det meget nemt går galt med at brænde stempler.
Det med at pindboltene bliver blå lyder "fandeme uhyggeligt"
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: problem modvind
okay jeg har lige fået skiftet til b9hs og det kører den ligesågodt med som b6hs og fået skiftet til dyse 140 og det går bare fint. men vil lige prøve her i aften at rive topstykket af og kigge til stempel og cylinder, samt skifte topstykket til et originalt jeg har liggende(:
Re: problem modvind
Så må jeg anbefale at køre på ELF totakts olie, bland 3%. Så reducerer du chancerne for at den sætter sig med over 50%
Jeg har olien på lager i 1L dunke.
Mvh
Benny
Jeg har olien på lager i 1L dunke.
Mvh
Benny
Re: problem modvind
Nikolaj man kan som regel ikke høre eller mærke forskel på de forskellige tændrør. Men man skal gå efter farven på tændrøret, når man indstiller.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på