Side 1 af 1
Oliemænge i forgaffel
: lør 7. maj 2011 22:13
af Thoms
Haynes beskriver meget præcist følgende mængder: 137cc på K1 og 134cc på DX, men det lyder næsten "for præcist". Er det i bund og grund individuelt alt efter hvor meget dæmpning man ønsker eller?
Re: Oliemænge i forgaffel
: lør 7. maj 2011 22:18
af Dewil
Både og.... husk at hvis dæmningen er for blød eller for hård kan det få fatale følger i en katastrofesituation. En af affjedringens opgaver er netop at holde dækket mod vejen... og det kan det kun gøre ved affjedringen har den korrekte hårdhed.
Re: Oliemænge i forgaffel
: søn 8. maj 2011 20:14
af Thoms
Kan det passe at der ikke er andre der vil dele deres erfaringer på området
Re: Oliemænge i forgaffel
: søn 8. maj 2011 20:22
af strynboen
mener jeg kun hældte 125 ml..alså 1.1/4 dl..hydralik olie på mine dx..de er vist ikke så følsomme på mængden..mere tykkelsen på olien..den dæmper ved at olie"n trykkes gennem små huller
Re: Oliemænge i forgaffel
: søn 8. maj 2011 20:28
af Thoms
strynboen skrev:mener jeg kun hældte 125 ml..alså 1.1/4 dl..hydralik olie på mine dx..de er vist ikke så følsomme på mængden..mere tykkelsen på olien..den dæmper ved at olie"n trykkes gennem små huller
Der var rart - tak for det
Altså hårdere dæmpning ved tykkere/dårligere olie?
Re: Oliemænge i forgaffel
: søn 8. maj 2011 20:32
af strynboen
tyk olie er vel ikke dårligere..den bliver nok for hård med 80/90 olie om vinteren..