Min kørende 78 K1.
: fre 20. maj 2011 15:26
Hej alle sammen.
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få taget nogle billeder.
Jeg købte denne 78 K1'er tilbage i februar af henpo herinde fra. Gav 5500 kr for den. Den skulle eftersigende være ny renoveret, og det kan da også godt være, men den er nu ikke helt i tip top stand, har jeg fundet ud af efter jeg har fået den hjem og kørt lidt på den.
Erik (FS1Originalen) herindefra har været meget hjælpsom og fandt ud af hvorfor den ikke kunne gå ordenligt i tomgang. Det var blot den lille møtrik der holder stel ledningen på platinerne der var røget af, hvilket resulterede i meget i jævn tomgang. Han var også flink og hjalp med hele ledningsnettet, da det viste jeg ikke været i orden.
Super fedt at der er nogen med erfaring der er flinke til at hjælpe!
Udover det, også tak til anden77 for salg en karburator og glimrende service!
Nå, men til det mere interessante, BILLEDER!
De første billeder er hvordan den stod for ca. 2 timer siden. Jeg er kommet på et nyt problem, så har pillet motoren af og skal have skiftet simmeringen ved gearakslen, da der kommer olie ud der, og der kommer også olie ud ved det forreste tandhjul, så skal også have set hvad der er galt der. Men adskildningen var nok for mig i dag.
Til i morgen skal jeg lige have læst Neils Fups guide i gennem hvordan man skiller den ad, i den venstre side. Skal man egentlig have cylinder og alt det af, for at få venstre skjold af?
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få taget nogle billeder.
Jeg købte denne 78 K1'er tilbage i februar af henpo herinde fra. Gav 5500 kr for den. Den skulle eftersigende være ny renoveret, og det kan da også godt være, men den er nu ikke helt i tip top stand, har jeg fundet ud af efter jeg har fået den hjem og kørt lidt på den.
Erik (FS1Originalen) herindefra har været meget hjælpsom og fandt ud af hvorfor den ikke kunne gå ordenligt i tomgang. Det var blot den lille møtrik der holder stel ledningen på platinerne der var røget af, hvilket resulterede i meget i jævn tomgang. Han var også flink og hjalp med hele ledningsnettet, da det viste jeg ikke været i orden.
Super fedt at der er nogen med erfaring der er flinke til at hjælpe!
Udover det, også tak til anden77 for salg en karburator og glimrende service!
Nå, men til det mere interessante, BILLEDER!
De første billeder er hvordan den stod for ca. 2 timer siden. Jeg er kommet på et nyt problem, så har pillet motoren af og skal have skiftet simmeringen ved gearakslen, da der kommer olie ud der, og der kommer også olie ud ved det forreste tandhjul, så skal også have set hvad der er galt der. Men adskildningen var nok for mig i dag.
Til i morgen skal jeg lige have læst Neils Fups guide i gennem hvordan man skiller den ad, i den venstre side. Skal man egentlig have cylinder og alt det af, for at få venstre skjold af?