Neddrosling
Neddrosling
Hej Fs1.dk
Min knallert kører 62 km/t, og det er har jeg fået en bøde for.
Jeg ved den kører med en 5,3HK udst. og der er formentlig også en højere gearing på.
Ville den køre lovligt hvis jeg satte gearingen ned og smed en standard udstødning på?
Mvh. Oliver
EDIT: Kan jeg evt. geare den så den for et rigtig godt optræk, men en lovlig topfart?
Min knallert kører 62 km/t, og det er har jeg fået en bøde for.
Jeg ved den kører med en 5,3HK udst. og der er formentlig også en højere gearing på.
Ville den køre lovligt hvis jeg satte gearingen ned og smed en standard udstødning på?
Mvh. Oliver
EDIT: Kan jeg evt. geare den så den for et rigtig godt optræk, men en lovlig topfart?
Senest rettet af Ace tirs 31. maj 2011 18:57, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: Neddrosling
Ace skrev:Hej Fs1.dk
Min knallert kører 62 km/t, og det er har jeg fået en bøde for.
Jeg ved den kører med en 5,3HK udst. og der er formentlig også en højere gearing på.
Ville den køre lovligt hvis jeg satte gearingen ned og smed en standard udstødning på?
Mvh. Oliver
EDIT: Kan jeg evt. geare den så den for et rigtig godt optræk, men en lovlig topfart?
Er det er 4gears eller en 2gears?
TUM 178 knallerter "må" jo ikke komme på rullefeltet - eller rettere sagt så kan målingen ikke bruges - det har Morten Web fra færdselsstyrrelsen. Så knallerter fra før 1977 kan undgå rullefeltet, men må jo i sagens natur ikke være ulovlige.
Mvh
Benny
Re: Neddrosling
Det er en 4-gears K1 fra 1977Guess who skrev:Ace skrev:Hej Fs1.dk
Min knallert kører 62 km/t, og det er har jeg fået en bøde for.
Jeg ved den kører med en 5,3HK udst. og der er formentlig også en højere gearing på.
Ville den køre lovligt hvis jeg satte gearingen ned og smed en standard udstødning på?
Mvh. Oliver
EDIT: Kan jeg evt. geare den så den for et rigtig godt optræk, men en lovlig topfart?
Er det er 4gears eller en 2gears?
TUM 178 knallerter "må" jo ikke komme på rullefeltet - eller rettere sagt så kan målingen ikke bruges - det har Morten Web fra færdselsstyrrelsen. Så knallerter fra før 1977 kan undgå rullefeltet, men må jo i sagens natur ikke være ulovlige.
Mvh
Benny
Jeg har formået at smide en standard udstødning på, det tog lidt af toppen
Mvh. Oliver
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: Neddrosling
Hej Oliver.
Her får du lige den lovlige opsætning.
Der findes to lovlige cylindere, begge på 40 mm. enten en med 2 skyllekanaler som hedder 381.
Den anden har 3 skyllekanaler og hedder F5B. På begge står der Tum 178.
Et standard 40 mm. topstykke passer til begge.
Karburator 10 mm. Mikuni.
Indsugningsplade 6,5 mm.
Gearing Bag 43 tands/For 9 tands.
Udstødning Tum 178. med 28 mm. forrør.
Hilsen Kim.
Her får du lige den lovlige opsætning.
Der findes to lovlige cylindere, begge på 40 mm. enten en med 2 skyllekanaler som hedder 381.
Den anden har 3 skyllekanaler og hedder F5B. På begge står der Tum 178.
Et standard 40 mm. topstykke passer til begge.
Karburator 10 mm. Mikuni.
Indsugningsplade 6,5 mm.
Gearing Bag 43 tands/For 9 tands.
Udstødning Tum 178. med 28 mm. forrør.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Neddrosling
Hej Kim, tak for det overskuelige svarKim B S skrev:Hej Oliver.
Her får du lige den lovlige opsætning.
Der findes to lovlige cylindere, begge på 40 mm. enten en med 2 skyllekanaler som hedder 381.
Den anden har 3 skyllekanaler og hedder F5B. På begge står der Tum 178.
Et standard 40 mm. topstykke passer til begge.
Karburator 10 mm. Mikuni.
Indsugningsplade 6,5 mm.
Gearing Bag 43 tands/For 9 tands.
Udstødning Tum 178. med 28 mm. forrør.
Hilsen Kim.
Jeg går ikke ud fra at politiet kan give mig en bøde hvis den ikke kan køre mere end en standard lille-knallert, vel?
Mvh. Oliver.
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: Neddrosling
Hej Oliver
En lovligt gearet FS1'er er i forvejen meget lavgearet, så hvis du laver den lovlig skal den nok have et godt træk.
En lovligt gearet FS1'er er i forvejen meget lavgearet, så hvis du laver den lovlig skal den nok have et godt træk.
Re: Neddrosling
Hvis jeg Gearer den lovligt eller?Macel skrev:Hej Oliver
En lovligt gearet FS1'er er i forvejen meget lavgearet, så hvis du laver den lovlig skal den nok have et godt træk.
Mvh.
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: Neddrosling
Ja, hvis du gearer den lovligt 9/43.
Re: Neddrosling
Jeg har købt mig et 9-tands nu!Macel skrev:Ja, hvis du gearer den lovligt 9/43.
Men jeg kan ikke skifte da jeg talte tænderne på det tandhjul jeg har i nu.. Der var 15 tænder! Så, jeg skal have en til at hjælpe mig med at stramme kæden for mig
Jeg har et 43 tands bagpå
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: Neddrosling
Når du skifter fra en så stor til en lille 9 tands.. så er jeg næsten sikker på at du skal have et par led af kæden.. da den ellers vil være alt for lang, og så kan du ikke få den stram dette kan du gøre med en vinkelsliber el. ...Ace skrev:Jeg har købt mig et 9-tands nu!Macel skrev:Ja, hvis du gearer den lovligt 9/43.
Men jeg kan ikke skifte da jeg talte tænderne på det tandhjul jeg har i nu.. Der var 15 tænder! Så, jeg skal have en til at hjælpe mig med at stramme kæden for mig
Jeg har et 43 tands bagpå
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Neddrosling
Præcis, men jeg tror ikke selv jeg kan tage led ad kædenNikolaj Y skrev:Når du skifter fra en så stor til en lille 9 tands.. så er jeg næsten sikker på at du skal have et par led af kæden.. da den ellers vil være alt for lang, og så kan du ikke få den stram dette kan du gøre med en vinkelsliber el. ...Ace skrev:Jeg har købt mig et 9-tands nu!Macel skrev:Ja, hvis du gearer den lovligt 9/43.
Men jeg kan ikke skifte da jeg talte tænderne på det tandhjul jeg har i nu.. Der var 15 tænder! Så, jeg skal have en til at hjælpe mig med at stramme kæden for mig
Jeg har et 43 tands bagpå
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: Neddrosling
Hvis knallerten påviseligt kan køre over 43 km/t eller mere så må de give dig en bøde. Men som Benny skriver længere oppe må den ikke rulles på de mobile rullefelter, de skal i synshal og splittes ad til fejlen er fundet.Ace skrev:Hej Kim, tak for det overskuelige svarKim B S skrev:Hej Oliver.
Her får du lige den lovlige opsætning.
Der findes to lovlige cylindere, begge på 40 mm. enten en med 2 skyllekanaler som hedder 381.
Den anden har 3 skyllekanaler og hedder F5B. På begge står der Tum 178.
Et standard 40 mm. topstykke passer til begge.
Karburator 10 mm. Mikuni.
Indsugningsplade 6,5 mm.
Gearing Bag 43 tands/For 9 tands.
Udstødning Tum 178. med 28 mm. forrør.
Hilsen Kim.
Jeg går ikke ud fra at politiet kan give mig en bøde hvis den ikke kan køre mere end en standard lille-knallert, vel?
Mvh. Oliver.
Så hvis den kører 42: så er du under grænsen hvor det betegnes som ulovligt
Hvis den kører 43: så bliver den betegnet som for hurtigt kørende og der vanker en bøde.
Hvis du ikke kender nogen der har værktøjet (kædesplitter) til det, så hør den lokale cykel og knallertmekaniker: de kan sikkert gøre det for en 50er eller sådan noget.Ace skrev:Præcis, men jeg tror ikke selv jeg kan tage led ad kædenNikolaj Y skrev:Når du skifter fra en så stor til en lille 9 tands.. så er jeg næsten sikker på at du skal have et par led af kæden.. da den ellers vil være alt for lang, og så kan du ikke få den stram dette kan du gøre med en vinkelsliber el. ...Ace skrev:Jeg har købt mig et 9-tands nu!
Men jeg kan ikke skifte da jeg talte tænderne på det tandhjul jeg har i nu.. Der var 15 tænder! Så, jeg skal have en til at hjælpe mig med at stramme kæden for mig
Jeg har et 43 tands bagpå
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)