!Q!
: fre 3. jun 2011 17:51
Jeg ser lige på sagen!
Erik
Erik
Forum for veteran knallert entusiaster
https://www.knallertforum.dk/forum/
TakkerFS1originalen skrev:Jeg ser lige på sagen!
Erik
Hehe, så 2 mm mod toppen og det er nok?FS1originalen skrev:Så måtte undervisningsmotoren lige på banen - tror nu ikke det var meningen at den skulle bruges til at undervise unge mennesker i narrestreger
På billedet holder jeg en rundfil mod den flade som jeg synes du skal file 1-2mm af...
Og gør det KUN i en tantecylinder eller lignende - hvis du prøver i en original så sender jeg et tæskehold
Erik
Ja ja, selvfølgelig jeg tror ikke det ville hjælpe det store hvis jeg bare lavede en lille rilleFS1originalen skrev:Ja, højst 2mm - og selvfølgelig over hele den flade jeg holder filen imod...
Erik
Hverken eller...Nikolaj Y skrev:Hvordan skal jeg tage noget af enden? save eller?kreidlerhansen skrev:Homoet 4P (...) blablabla (...) reducere fra 15mm til 13mm (...) blablabla (...)
Jeg er ved at tro det er for meget at gøre ud af det.. så bliver det i sidste ende nok til en 43mm cylinder i stedet Men jeg tror det vil hjælpe en del at få en anden udstødning på eller må vi jo tage den derfrakreidlerhansen skrev:Så vi nærmer os 70km/t? Det må siges at være en flot forbedring!
Mål kanalerne efter, inden du begynder at porte. Højdeforskellen fra skyller til udstødning bør ikke overskride 9mm som absolut max. En større forskel bliver eksplosiv, når motoren rammer trækområdet, men der forsvinder en masse bundtræk. Fra dét punkt vinder man tophastighed ved flere omdrejning og til tider skal gearingen endog reduceres. Sjovt en gang i mellem, men det grænser til det stressende i hverdagen.
Der er sikkert mere bundtræk at hente, hvis stempeltoppen ligger 2mm fra øverste pakflade, når stemplet er i top. I så fald skal der drejes noget af cylindertoppen, og topstykket matches dernæst til stemplet. En afstand på ca 0.6mm og plads til 5ml i forbrændingskammeret, så runder du 80km/t med lethed. Men læg mærke til, at den sidste rest tophastighed er relativt omstændig at arbejde sig frem til.
claus olieklud skrev:hej... der er jo en tråd herinde et eller andet sted hvor folk viser deres port tider på et stykke pap - måske du kunne lade dig inspirere af det... husk også på at omdysning er nødvendigt når du gør udstødningsporten større... jeg har 2 standart 40mm cylindre til salg og hvis du vil købe den ene vil jeg da gerne modificere lidt for dig, men vi er nød til at proppe et nyt stempel i... hilsen claus olieklud...
Tak, det må jeg i gang med at kigge påroberthandvask skrev:claus olieklud skrev:hej... der er jo en tråd herinde et eller andet sted hvor folk viser deres port tider på et stykke pap - måske du kunne lade dig inspirere af det... husk også på at omdysning er nødvendigt når du gør udstødningsporten større... jeg har 2 standart 40mm cylindre til salg og hvis du vil købe den ene vil jeg da gerne modificere lidt for dig, men vi er nød til at proppe et nyt stempel i... hilsen claus olieklud...
viewtopic.php?f=34&t=6257