honda cb-77 adskildt motor
: lør 18. jun 2011 19:00
så er jeg så småt begyndt at adskilde honda motoren..den var rustet fast i den ene cylender..men fik toppen af og rense rusten væk..og ved at varme og hælde diesel olie på stemplet..kom den løs..har så kogt stemplerne i diesel olie..og fået løsnet ringene...efter at have poleret det hele..kan det genbruges uden honing eller nye ringe
en sjov detalje er svinghjulet med permanament mageneter med stator viklingen uden om..koblings knasten trykker i sentrum af tandhjuls akslen som er hul..så kan kæden da ikke tage den....den har sentifugal regulatoren til tændingen siddende i senter knast kæde trækket til knasten..og det går gennem den hule knast ,,ud i siden af topstykket..en virkelig spændene motor...helt anderledes end nyere motore,,men ikke dårligere..
kick starter mekanismen..sidder udvendig i skjoldet..og trækker ind i motoren gennem en mangenot aksel..den ligner en gearskifter aksel..og sidder bagerst bag tandhjulet
kickstarteren går forlænds..man træder fremad..lidt anderledes..som mange andre ting på denne gamle japaner
er der interesse for renoveringen af denne mc..vil jeg lave en tråd..ellers ikke..da det er spild af forum kapasitet..
en sjov detalje er svinghjulet med permanament mageneter med stator viklingen uden om..koblings knasten trykker i sentrum af tandhjuls akslen som er hul..så kan kæden da ikke tage den....den har sentifugal regulatoren til tændingen siddende i senter knast kæde trækket til knasten..og det går gennem den hule knast ,,ud i siden af topstykket..en virkelig spændene motor...helt anderledes end nyere motore,,men ikke dårligere..
kick starter mekanismen..sidder udvendig i skjoldet..og trækker ind i motoren gennem en mangenot aksel..den ligner en gearskifter aksel..og sidder bagerst bag tandhjulet
kickstarteren går forlænds..man træder fremad..lidt anderledes..som mange andre ting på denne gamle japaner
er der interesse for renoveringen af denne mc..vil jeg lave en tråd..ellers ikke..da det er spild af forum kapasitet..