Hjælp til kreidler!

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Knallerten var uhyre vigtig som transportmiddel i efterkrigstidens Europa - især for Tyskland og Østrig. Men når folket kommer til penge, vil de færreste 'nøjes'. Puch ramte plet ift. de øvrige Europæiske producenter - i mine øjne er Puch'ens eneste svaghed placeringen af koblingen på krumtappen. Og kun i det omfang, det er noget snot ved høje omdrejninger. Tungt svinghjul + kobling har også fordele. Ab fabrik var den tænkt som momentstærk, og en 2g Monza er den bedste af de 'store knallerter' i lovligt trim. Momentstærk motor, bygget til lave omdrejninger og hvem i alverden har dog brug for mere end to gear for at køre 30km/t med ca. 1HK? Design uden unødigt spild, men den faldt stadig igennem rent økonomisk ift. Yamaha'en!

Japanerne kan bare det dér - nød lærer et atombombet land at genoprette sig selv på rekordtid! Fra træhytter til skyskrabere på mindre end 30 år...

En lovlig 30-Kreidler er verdens kedeligste oplevelse. Så hellere cykle!
Grundmotoren bevarede man fra slutningen af '50erne, og den beskedne udvikling som fandt sted, er præget af hovsa-løsninger og bedst muligt genbrug af 'det fra sidste år'. Derfor findes der heller ingen reel modelrække - forskellene ligger i klistermærker og instrumentering + hvilke fælge Weimann og Akront lige havde på lager den uge. Dovenskab og mangel på visioner. :-p 'Det går fint, så hvorfor lave om på noget?'
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

kreidlerhansen skrev:
En lovlig 30-Kreidler er verdens kedeligste oplevelse. Så hellere cykle!
du har helt ret! :teeth2 hvilket opsæt ville du sige der ville være bedst til en 3 gearet motor?

jeg har tænkt lidt på:

homoet 4p
60cc cyninder, eller større for at matche 4p'er bedste
18-20mm bing kabu og studs
gearing 14-15 foran

kan det komme til at køre ordenligt med en 3 gearet motor eller bliver springet for stort mellem 2-3 gear?

- lige nu er pengene der ikke til en 5 gearet motor, og de er desunden enormt eftertraktet, så prisen er rigtig høj synes jeg
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg vil personligt hellere anbefale et 2.9hk kit med 14mm Bing. Trækker fantastisk gennem alle tre gear, holder nær evigt, render ca 60km/t og så kan du bruge den org. udstødning uden bøvl :-)

Der findes INGEN ordentlige topstykker til 44mm, og det KAN skabe lidt bøvl i form af detonation.
20mm Bing kræver en speciel studs til 3g motor/lille pindboltafstand. En 18mm fungerer generelt langt bedre.
Hvis du er en letvægter på 60kg, kan du godt satse på 14/36 som gearing. 3. gear bliver ellers en ret trist oplevelse.
Homoet 4P er fed nok - trækområdet er lidt snævert, og den trækker fra 7-10.000rpm. Med for tung en gearing falder motoren udenfor trækområdet ved skift til 3. gear, og så kommer man ingen vegne. 13/36 ville jeg vælge.

En velportet 40mm vil passe fint og umiddelbart burde 80km/t være realistisk.

Ulempen ved de 44mm cylindre er skyllevinklen - i støbeformen bliver ikke kompenseret for den øgede boring. Hele designet af de 44mm cylindre er generelt for ringe.

Jeg kan lave ekstra skyllekanaler, hvis det skal være. Afhængigt af stempel-typen er der plads til 2-4 ekstra skyllekanaler. Nogle gange er der plads til to små 'støtte-kanaler' ved udstødningen, men det varierer fra cylinder til cylinder.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

jeg gerne vil remme 70-80 km/t med en 3 gearet og stadig med et okay optrak. :hihi

kan man så modificere et 2,9 kit med ekstra skyllekanaler, stadig original udstødning (28mm), 14mm kabu eller skal den øges til 18mm?
også remme de 70-80,

de skal lige siges at jeg har haft lidt af motoren åben og den ser SLET ikke slidt ud!
den har vidst også stået stille de sidste 10-15 år, jeg tror heller ikke den olie har været skiftet i rigtigt langtid! :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Alt kan lade sig gøre. En 2.9'er kan trimmes til det samme som en 4.2hk cylinder, og så render den omtrent 70km/t med et fornuftigt optræk. En 18mm Bing og et planet topstykke, så vil du blive overrasket, hvad der kan lade sig gøre med mindre end 9.000rpm. Kreidlerens lange indsugning giver et sublimt mellemområde ifm milde porttider, trods den (meget lidt) overkvadratiske motor. Det er dog et relativt stort stykke arbejde på indsugningssiden ift at modificere en 40mm Athena-cylinder. :-) Den 4,2hk cylinder findes KUN til blæsekøling, desværre! :-(
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

så tror jeg det bliver en 2,9'er! men når du skriver trimmes, er det så at porte eller flere skyllekanaler?
og hvilken kabu skal jeg mixe med, 14 eller 18mm?

der er endda en 2,9 på DBA lige nu :teeth2
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg mener, at indsugningskanalen er relativt lille og matcher ikke en 18mm Bing perfekt - hullet skal i korte træk pløjes godt op, men indenfor de rette mål. Forkert timing på indsugningen koster bundtræk og kan give plads-problemer ift ekstra kanaler. En 2.9'er kan bestykkes med i alt 4 ekstra skyllekanaler, hvis man benytter et stempel med 1 L-ring. Udstødningskanalen kan derpå files op og der er rigeligt plads til et par udstødnings-boostere. Lavtliggende porte med stort areal = vanvittigt mellemområde og masser af omdrejningspotentiale.

I standardform kører den formidabelt med en 10mm Bing og 45-50km/t på toppen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

hvis jeg kan skaffe en 2,9'er er det så noget jeg kan betale dig for at gøre?

eller har du en 2,9'er jeg kan købe?

og snakker vi stadig orginal udsødning? :whew
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

2,9hk = 28mm forrør = standard for TUM186 :-) og ja, jeg porter den gerne op. Du skal bare fortælle mig, hvad du helt nøjagtigt ønsker af motorens karakteristik. Hvis du ønsker max tuning, må du finde dig i, at et stempel i tilstrækkelig kvalitet koster i omegnen af 5-600kr.
Et smedet stempel fås fra ca. 1.000kr

Det er ikke utænkeligt, du får det ønskede resultat ved blot at montere en umodificeret Athena-cylinder. De koster ca 1.500kr fra ny inkl forsendelse.

Belægningen skal selvfølgelig være intakt, da det er en ren alu-cylinder med nicasil-belægning. Totalt overkill til en knallert, men det øger til gengæld er det kun stempelvalget, som sætter en øvre grænse for omdrejninger og effekt ift cylinderen. At krumtap/plejlstang så sætter grænsen ved 13-14.000rpm er en anden snak.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

det lyder godt! :(y)

- kan du se hvad det er for en cylinder? for jeg kan se det er en stor indsungningskanal, og den er jo tilpas billig, til at eksperimenter med :teeth2

http://www.dba.dk/kreidler-40mm-cylinde ... -75094225/
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er skøjtende ligegyldigt, hvilken producent der står bag, hvis det er en 40mm. De kører alle indenfor din hastighedsramme på 70-80km/t, og alle kan trimmes til væsentligt højere effekt. Hvis du køber den og får målt tolerancen ud (kan jeg også klare), kan jeg pege dig i retning af det rigtige stempel. En evt. portning kan du jo så beslutte dig for.

Husk at spørge, om der er filet i cylinderen :-) Den ligner en 40mm Athena, som svarer til en 5.3hk org. cylinder.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Nu har jeg fået kigget på større udgaver af billederne af cylinderen - jeg har været på arbejde siden kl07 i morges, og jeg har kun haft adgang til nettet via min telefon... som IKKE er en smart phone, haha! :D


Der er ingen tvivl - den er fra Athena.

To boosterkanaler (skyllekanaler som fodres via huller i stemplet) giver typisk en merydelse på 0,2-0,5HK
Yderligere to skyllekanaler (forbundet med hovedskyllekanalerne) lægger omtrent 0,2HK til.
Hvis udstødningskanalen ændres, så den beholder sin oprindelige højde (omtrent 25mm fra top) og gøres bredere, så den er omtrent 27mm bred og korrekt formet, kan du lægge yderligere ~0,5HK til.


Sammen med en resonansudstødning som f.eks. Homoet 6P, ender man med op mod 2HK ekstra, men til gengæld ligger trækområdet mindst 1.000rpm højere. Med en højde på udstødningskanalen på 25mm, vil Homoet 6P gå i resonans ved ~8-11.000rpm.

3. gear med 13/36 og 11.000rpm = 81km/t med et virkelig acceptabelt optræk.


Hæves udstødningskanalen til 23mm fra top, vil Homoet 6P fungere fra 8.500-12.000rpm. Væsentligt højere omdrejninger og med 12/34 vil den ende på ca. 85km/t på toppen. Homoet 6P er designet efter en porthøjde på 23mm, og derfor det bredere trækområde.

En porthøjde på 21mm lader den strække helt ud til 13.000rpm i lave gear, men det koster altså en krumtap pr. 10.000km.


Alternativet er en Homoet 4P, som med et relativt langt forrør blot levere omtrent 0,5HK mere end en standardudstødning, og uden der bliver flyttet rundt på omdrejningerne. Den burde faktisk æde 13/34 uden videre bøvl, men du flyver dog ikke bagover i 3. gear ;) Forventet tophastighed ca. 80km/t ved 10.500rpm/max.


Basiscylinder, 5,3HK Athena:

Med Homoet 6P op mod 8-9HK og væsentligt højere omdrejninger/max 13.000rpm
Med Homoet 4P op mod 7HK og omtrent de samme odmrejninger som std. potte/max ca. 10.500rpm


På en 5g motor vil accelerationen blive VÆSENTLIGT forbedret pga. den bedre udveksling og mindre spring mellem gearene, men tophastigheden ændrer sig ikke nævneværdigt. Alt over 95km/t er lige dele held, medvind og næsen på tanken! ;) Eller en masse arbejde... plus en smule held, heh.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

det er godt med en ekspert! tak det lærte jeg en masse af! :(y)

nu har jeg ihvertfald købt 5,3HK Athena'en cylinderen.. og der er ikke lavet noget noget som helst med den, så den er lige til at gå i krig med!

jeg tror jeg vil krydre den med en 4p og en 18mm bing.. jeg tænker at hvis bruger 4p'er istedet for en 6p'er for så for jeg et bedre optræk hvis jeg bruger et langt forrrør?

men er en Homoet udstødning ikke lavet til 60-70cc så den vil aldrig som til at køre ordenligt med 40mm?? det har jeg ihvertfald hørt før?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Find som sagt først ud af dine eksakte ønsker, så skal jeg nok gøre mit bedste for at vejlede. Jeg tror, jeg efterhånden har testet stort set alle konstellationer i kategorien 'bolt-on'.

Basis for mine effektforøgelsespostulater (haha, sikke et ord!) er de forskellige rullefeltsudskrifter, jeg har set i tidens løb minus 10-20% optimisme. ;-)

4P benyttes netop sammen med et almindeligt forrør. Dvs. man kan tilpasse totallængden af udstødningen, så den matcher ens ønsker.
Monteres den, så den sidder i afslaget som en org. udstødning, vil den gå i resonans fra de ca 7-10.000rpm, afhængigt af porttiderne.

Potten er oprindeligt afstemt efter 50cc, men den fungerer bedst til 60cc. At de 44mm cylindre så har nogle andre ulemper, betyder også en del.

Jeg kan porte cylinderen, så den matcher 4P bedst muligt, uden det koster bundtræk.

Den ypperste fordel ved 50cc er tilgængeligheden af gode stempler til en fornuftig pris. Til 44mm er det lidt mere besværligt, fordi de enten er dyre (RSP, Wössner og Vertex: 1.000kr) eller har for lille krydspind (Barikit: 600kr. Kræver enten specielt nåleleje til 13mm eller en bøsning til 12mm krydspind).

INGEN af cylinderproducenterne formår at lave kvalitetsstempler, og INGEN af deres tolerancemål passer. :-(
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

hvor er det bedst at købe stempler? i holland/tyskland? og hvilket prisleje ligger de i?

- er der stor forskel fra 18mm bing til 18mm Dellorto?? og kan giver det skabe problemer hvis det bliver en 18mm kabu og en 19mm indsugning?
altså hvis indsugning er større?

- jeg undskylder for alle sprøgsmålene men er ny indefor "kreidler verdene" :teeth2
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Der findes ingen ægte Dellorto i 18mm udgave. De billige replica'er er ikke pengene værd. Der findes en let modificeret udgave af Dellorto's PHBG21 Black Edition, som passer på en org studs. Den koster 1.200kr og stemplet 600kr - begge dele fra hollandske JTMX Racing.
At den nævnte studs så ikke passer på din cylinder, kan man arbejde sig ud af. ;-)

Det er ikke gratis, men det er kram. :-)

En brugt 18mm Bing er dit bedste bud. De ligger omkring 5-900kr i fornuftig stand. Ebay.de er nok det bedste sted at lede. Husk, den SKAL hedde 1/18/26 eller 1/18/260! ;-) De andre er enten til mildere setups eller andre maskiner, og de er nær umulige at trimme ind til høje omdrejninger. Det samme gælder i høj grad de billige Dellorto'er. Forarbejdningen er for upræcis, og selv om nogle fungerer fint, er andre kropumulige at have med at gøre.

En totakter med en møgkarburator er en dødssynd i mine øjne, HVIS tanken ikke er at sigte efter 100% originale stumper, selvfølgelig. Men at spare på tuningsstumper er direkte åndssvagt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

her er den Dellorto'en http://www.dba.dk/kreidler-20mm-ny-orig ... -75600650/ og endda med skrå indsungningsstuds, det burde passe.
- kan den bruges ^
og er der er ikke en grænse for hvor mange mm man kan bruge? altså den taber kraft og ikke kan gå ordenligt?


jeg har kigget ebay og dba igennem og jeg kan bare ikke finde en 18mm bing.. kun 17mm, 19mm og 21mm bing kaburatore. kan de heller ikke bruges?
også en par enkelte Dellorto'er men det er på 24mm
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Tro det eller ej, men grænsen ligger omkring 24mm, før der er mærkbart negativ indflydelse ved lave omdrejninger. :-)
18mm mener jeg er for lille til Kreidleren. En 20-23mm Bing giver væsentligt bedre træk i hele omdrejningsregisteret. Ved høje omdrejninger er forskellen endnu mere markant!
En 18mm giver dog en lidt mere kultiveret motorgang, og en 5,3'er med 18mm Bing trækker fint 80km/t, ubesværet, mens den snildt holder 40-50km/L med hanen i bund i 5. gear.

Den viste karburator er netop en PHBG21 fra JTMX Racing.
Studsen er til cylindre med stor pindboltafstand, men med lidt ændringer kan den komme til at passe. Køleribberne ved indsugningen er i vejen for studsen på de små cylindre, så der skal slibes lidt.
Monteres en 20mm Bing, støder svømmerkarret ofte på blokken, men Dellorto'en er fysisk en del mindre, så jeg tvivler på det er et problem.

Sælgeren hedder i øvrigt Karsten, og ham kan du roligt stole på. Han er endnu mere forelsket i Kreidleren end jeg, hehe.

I øvrigt gør det intet, hvis indsugningen/studsen er større end karburatoren. Nogle fanatikere påstår, det kan modvirke blow-back gennem karburatoren. Til gengæld er det noget snot, hvis man gør det modsatte, selvfølgelig.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Åh-ja, forresten... Jeg roder selv med sådan en 21mm Dellorto. Det giver en HELT anden karakteristik. Motoren føles langt mere levende og responsiv. Bing'en har Kai herindefra sammenlignet med en 'vandhane', og det er faktisk en god beskrivelse af Bing'en ift. Dellorto's LANGT mere raffinerede og decideret overlegne, nyere karburatorer. Selv min egen VHST28 fladspjælds-satan kører lige så godt/næsten bedre i fejljusteret stand, end en halvslidt Bing. Det er næsten utroligt, men aldeles sandt. Der er sket MEGET på den front de sidste 30 år, fordi karburatoren trods alt skal konkurrere med div. indsprøjtningssystemer.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

De NYE 17mm Bing'er er alle kopi'er og de duer desværre ikke altid. 19mm har en anden bespænding og 21mm kan ikke fysisk være bag sideskjoldet + bundkarret rager mod blokken. Skal det være originalt, passe og virke kan du vælge mellem de nævnte 18mm, Bing 1/20/100 eller 1/20/59 :-) Jeg har bygget en 1/23/19 om. Det kræver nyt spjæld, nål, bundkar og dyserør. Slutprisen svarer til en ny Dellorto som den du linker til ;-) Snup trygt den Dellorto. Til prisen findes intet bedre på markedet ift. funktion og pasform bag sideskjoldet.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"