Krumtapsskift uden af fjerne svinghjul?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Krumtapsskift uden af fjerne svinghjul?

Indlæg af bonde søren »

hva ska jeg optage en film jeg siger da ikk noget jeg ikke har prøvet eller har belæg for jeg har da ikk nogen grund til at lyve :S
fuskeren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Krumtapsskift uden af fjerne svinghjul?

Indlæg af strynboen »

jeg har ikke sagt at man ikke kan tage svinghjulet af med en hammer....men at det er bedst med en aftrækker,,slut herfra..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Krumtapsskift uden af fjerne svinghjul?

Indlæg af bonde søren »

du skrev bare man ikke kunne med en gummi hammer og det kan man slut herfra ;D
fuskeren
Rasmusbanke
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 22:19
Kontakt:

Re: Krumtapsskift uden af fjerne svinghjul?

Indlæg af Rasmusbanke »

Strynboen, jeg kan da lave en video? Skruetrækker ind og så et forsigtigt dask på krumtap med møtrik som er jævn med krumtap, så ryger svinghjul af.. det er utrolig så kloge i er? Prøv at brug den her metode inden i disser det? det skader OVERHOVEDET ingen ting, nu må i fanme lige :S :roll: :roll: :roll:
I dont drive fast... I just fly low!

-------------------------------------------------------------------------------------------

*Rigtige mænd har deres Yamaha Fs1 på værelset!*
_______________________________________________________________________________

Hellere chrom og gear end plastik og lir!
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Krumtapsskift uden af fjerne svinghjul?

Indlæg af Guess who »

Jeg må henstille til at denne tråd lukkes eller stoppes her.

Det kan godt være der er forskellige metoder som virker godt eller skidt for den enkelte, det vil jeg ikke kommentere.
Men jeg vil på ingen måde ha' en tone os brugere imellem, som den der af og til ses på andre forum's.
Det er ikke det der er meningen med dette forum?

Så jeg henstiller til der tales og skrives pænt og ordentlig til hinanden.Desuden henviser jeg til retningslinier og brug af forum.

Mvh og tak for forståelsen

Benny
( Guess who )
Ejer af yamahafs1.dk samt forum
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Krumtapsskift uden af fjerne svinghjul?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Rasmusbanke skrev:Strynboen, jeg kan da lave en video? Skruetrækker ind og så et forsigtigt dask på krumtap med møtrik som er jævn med krumtap, så ryger svinghjul af.. det er utrolig så kloge i er? Prøv at brug den her metode inden i disser det? det skader OVERHOVEDET ingen ting, nu må i fanme lige :S :roll: :roll: :roll:
Nu skal du bare høre her.

Det ER nemlig utroligt så kloge vi er... det er måske fordi vi har mange års erfaring med reparation af mekanik.

Det er jo ikke for sjov at special værktøj er opfundet. Problemet med alle de "scootergalleri-trick" er at i giver dem videre til dem der ikke ved bedre og egentligt gerne vil lave deres knallerter bedst muligt og som måske gerne vil ofre de få kroner på det rigtige værktøj.

Jeg ved godt at det kan lade sig gøre som du gør, men mange misforstår dig måske og stikker skruetrækkere mellem blok og svinghjul og knækker derfor et hjørne af blokken.

Vores allesammens forum skulle gerne være spækket med en masse korrekte råd og vejledning som lærer folk hvordan man ordner sin knallert på en måde så tingene holder og bliver ved med det i mange år.

Hermed lukkes tråden, og hvis der er nogen der har yderligere at tilføje, så send mig en PM.

mvh og god weekend

Morten Webmaster
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Låst

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"