Hjælp! min motor er syg!

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Hjælp! min motor er syg!

Indlæg af jamiefle »

okay jeg kunne godt tænke mig noget hjælp med at diagnosticerer mine problemer..

1. kickstarteren virker nærmes ikke.. griber ikke fat (19 ud af 20 gange)
2. en skræmmende tak lyd fra motoren, men kun i lave omdrejninger. det forsvinder så snart jeg rører gassen.
3. motoren lægger olie.. skal jeg tage den af, skille den ad og tætte den med flydende pakning?

her er en video:


tusind tak på forhånd, -en bekymret nykåret fizzy ejer. :dust
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjælp! min motor er syg!

Indlæg af strynboen »

er der olie i gearkasse4n...den ryger meget..måske har den suget alt olie ind og forbrændt...tror du skal skilde hele motoren af...der er mange alvorlige ting galt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: Hjælp! min motor er syg!

Indlæg af jamiefle »

ja jeg havde lige fyld op.

hvad skal jeg gøre? jeg ved ikke særlig meget om motorer og hvordan man reparer dem.

er jeg helt ude i skoven eller har jeg en chance for at redde den?

betyder det så også at det var en dårlig handel at købe den for 4500?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjælp! min motor er syg!

Indlæg af strynboen »

ja ..det var en lidt dårlig handel..og sælger burde skamme sig...men hvor i landet er du..måske kan en erfaren hjælpe dig i gang..men det kræver at du er seriøs med din nye hobby..så alle ikke spilder tiden..vi er mange som gerne hjælper de nye godt på vej...men det er dyrt og et stort arbejde at renovere en motor..og hvis resten af slæden er samme stand snakker vi om mange 1000 kroner før du bare er noget lunde kørende..måske 1500 kr i dele
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hjælp! min motor er syg!

Indlæg af Kai »

Er næsten helt sikkert =C fjederen (ja den ser ca sådan ud) på kickstarter drevet der er hoppet af og ligger og rasler imod mellemhjulet eller koblingen.

Få det fikset i en fart inden mellemhjulet og kickdrevet går i indgreb mens den er startet, ellers ender det i et brag og en revnet motorblok.

Det at den lækker olie kan være så simpelt som en simmering ved gearaksel eller udgangsaksel der er træt, men jeg syns den tramper noget hårdt i tomgang, så måske det er klogest liiige at skille den af og gå den efter over det hele, så kan du også få den gjort pæn ren, tæt for olie, og malet ;)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: Hjælp! min motor er syg!

Indlæg af jamiefle »

hmm. det er dejligt at blive lidt oplyst om problemerne, men jeg bor lige nu på færøerne.. dog er jeg meget seriøs om det her, jeg eelsker den, selvom den giver mig meget at tænke på for tiden.

atlså jeg synes selv at resten af knallerten er i flot stand, mangler et par småting, men ellers ser det fint ud.

sælgeren var også lidt af en grådig en, den var sat til salg for 8000 og "så ud som ny".. efter lange telefonsamtaler fik jeg ham ned på 4500. og eftersom jeg bor på færøerne, så var han min eneste mulighed for at få en fs1 overhovedet.

altså jeg har snakket med en der måske har en motor, skulle jeg måske investere i det? hvor meget kan jeg tillade mig selv at betale for en brugt motor? og hvis jeg hellere skal renovere den, er der en guide eller noget der kan hjælpe mig med hvordan man gør?

tak på forhånd!

ps. gud hvor er i bare nogle gæve gutter her på forumet, der gider at hjælpe mig :)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjælp! min motor er syg!

Indlæg af nielsfup »

Hej
Her er en guide til at renovere efter.
det er ikke så slemt og vi er der altid med gode råd

viewtopic.php?f=23&t=2966
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: Hjælp! min motor er syg!

Indlæg af jamiefle »

okay tak for det :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjælp! min motor er syg!

Indlæg af strynboen »

du skal ikke bruge penge på en brugt motor...brug pengene på reservedele...så kommer du længst..vi er altid på dupperne og hjælper gerne med råd eller billige reservedele

men tror du skal adskilde motoren og tage nogle billeder..af de mistænklige dele..så skal vi nok bedømme delene..evt små video klip..på you tube..så er afstanden ikke et problem...men du bliver nok ikke klar før til foråret..det tager tid,,at reppe og finde brugte dele
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"