K1-forgaflen har det med at fjerde for meget.. altså bare man sætter sig på den, synker den 2 cm.. Jeg har prøvet at fylde lidt mere olie i den, men det hjalp kun lidt
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
DX-forgaflen har jeg det modsatte problem med
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tak på forhånd. Nikolaj
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
De er 100% ligeDewil skrev:Hvis DX gaflen kun kan synke 2 cm, kunne jeg fristes til at frygte om du har inderben der er skæve...
Ja, det er jeg ret så sikker på at jeg gjordeDewil skrev:Løsn de små skuer på siden af yderbenene, så kan du to tappe olien af (134ml). Hvis det intet ændrer, må der være noget der er samlet forkert. Dæmper-rørene har du droppet ned i inderbenene med gevindet nedad da du samlede?
Det vil jeg prøveFS1originalen skrev:Prøv lige at checke oliemængden i K1 forgaflen. Der skal være 335 mm fra toppen og ned til olien (brug et stykke ståltråd som målepind).
Og ja, det er MEGET vigtigt at en K1 forgaffel er helt lufttæt oppe ved skruerne - der skal ligge en tyk O ring... Hvis luften kan "fise ud" af inderrøret så får du ikke presset olien ud gennem de huller der skal give dæmpeeffekten.
Erik
(Har prøvet detDewil skrev:Hvis der er olie i forgaffelbenet (både DX og K1) og pakdåser og O-ringe ikke slutter tæt, så vil det utætte sted svede med den olie man har brugt i sin forgaffel. Vi har vel alle i vores pure ungdom prøvet at have løsnet topbolten og så "komme til" at trykke forgaflen sammen........ det ser cool ud, men uha det kan svine....