En dansk, rød GT fra '68...? Dét har jeg kort og godt aldrig i mit liv set!
Det tæller ikke umiddelbart for alverden i Kreidler-kredse, herhjemme, men der er sikkert god mulighed for et nummermatch! Årsagen til det ikke tæller, tror jeg, er at det er en sjældenhed af karat - rigtig mange har i tidens løb skrottet/solgt den 3g motor til fordel for en 5g. Forståeligt, forresten.
Bed til, der er plomb i cylinderen, samt at belægningen er intakt! TUM-130 hænger ikke ligefrem på træerne! Med en gearing på 10/38 render den knap 40km/t med en 2-3HK cylinder og 10mm karburator. Standard gearing er mig bekendt 10/36.
Forrøret er er TYNDT og går LANGT ind i potten, hvis det er lovligt.
Alle andre stumper kan købes, inkl. plastic om nødvendigt! Hvis plastic'en er blevet mat, kan den ofte reddes med en blid polering i petroleum + en blød klud/svamp. Det tager tid, men det virker, og det efterlader ikke ridser.
Tillykke med den!
![Balloons :BALLOONS](./images/smilies/balloons.gif)
Jeg er eddermagemig misundelig!