Der er Benzin..og så er der Benzin.
Der er Benzin..og så er der Benzin.
Det her det overgår min forstand.. vi var jo nogen stykker ude og køre i går sammen med Tottenham og Kim BS, i øvrigt en hyggelig tur bortset fra nogen temmelig mystiske problemer undervejs.
Det var nøjagtig som om benzinhanen er lukket = 50m senere BUM så dør den fuldstændig.. Lidt mingeleren med gas håndtaget og lidt choker så trak den igen et stykke tid, men det blev ved og ved. TRS og jeg har diskuteret fænomenet flere gange da han har oplevet nøjagtig det samme da han var med Totte og nogen andre på Løkken tur for nogen tid siden. Vi var sådan ret enige om at det måske var nåleventilen der kunne hænge og karburatoren løber tør.
Det ville jeg så teste lidt i dag, og fandt en anden nåleventil i skuffen som jeg vidste var en smule utæt ind imellem.
En idé jeg drøftede med TRS i aftes var at tage en dyserival og rive hullet en smule op så nålen træder et nyt sted i sædet. Det fungerer tilsyneladende også glimragende, den er 100% tæt igen og flower en smule mere benzin end før så det er fint.
På med hjelmen og afsted mod Rødhus, det siger ikke jer så meget men der er ca 9km vej uden stop:
Fuld gas hele vejen i 4'de gear i modvind uden at slippe gassen en eneste gang = 40-45 km/t og ikke en eneste udsætter.
Hjem igen med fuld gas på i medvind = 50km/t
Altså virker nåleventil og svømmer som det skal, og benzinhanen giver rigelige mængder benzin. Pause og tjekke tændrøret: flot lys Cocio brun på sideelektrode og porcelæn så hoveddysen passer stadig rimelig godt.
Afsted mod Rødhus igen, nu lidt langsommere med 30-40 km/t i 4'de gear og ca 3/4 gas = 100-150m senere BÅÅÅRP så dør den i modvinden. Slip gassen og så gennem gearene igen med fuld gas til 50, linde lidt på håndtaget... 100m senere så dør den. Det kan gentages igen og igen og igen.
Nu tænker man self..nålen skal hæves et hak så den får lidt mere at leve af i del-last !
Nej..for i alle andre henseender så går den temmelig godt og svarer villigt på gassen i alle gear. Fænomenet opstår KUN ved en bestemt stilling på gashåndtaget og ved et bestemt motoromdrejningstal/belastning
Hjem og tømme tanken for benzin, og tømme karburatoren for benzin for lige at se om der nu skulle være.. men nej, ikke en eneste vandperle.
4L frisk Aspen benzin i tanken, og afsted igen.. 1/4-1/2-3/4 og fuld gas... medvind eller modvind, eller sejtrække gennem sandet på stranden = problemet er væk.
Konklusionen må være.. karburator is ?? Men hvorfor ?
Jeg har aldrig nogensinde før døjet med karburator is, og det mystiske er at både TRS og KVIK ( og måske også Hans på den blå K1'er) oplevede det samme på turen, og vi har næppe tanket fra samme tankstation alle sammen.
Er det mon på grund af at alt benzin solgt på tankstationer i dag indeholder 5-10% Ethanol ? det opsuger jo fugt fra luften.
Det var nøjagtig som om benzinhanen er lukket = 50m senere BUM så dør den fuldstændig.. Lidt mingeleren med gas håndtaget og lidt choker så trak den igen et stykke tid, men det blev ved og ved. TRS og jeg har diskuteret fænomenet flere gange da han har oplevet nøjagtig det samme da han var med Totte og nogen andre på Løkken tur for nogen tid siden. Vi var sådan ret enige om at det måske var nåleventilen der kunne hænge og karburatoren løber tør.
Det ville jeg så teste lidt i dag, og fandt en anden nåleventil i skuffen som jeg vidste var en smule utæt ind imellem.
En idé jeg drøftede med TRS i aftes var at tage en dyserival og rive hullet en smule op så nålen træder et nyt sted i sædet. Det fungerer tilsyneladende også glimragende, den er 100% tæt igen og flower en smule mere benzin end før så det er fint.
På med hjelmen og afsted mod Rødhus, det siger ikke jer så meget men der er ca 9km vej uden stop:
Fuld gas hele vejen i 4'de gear i modvind uden at slippe gassen en eneste gang = 40-45 km/t og ikke en eneste udsætter.
Hjem igen med fuld gas på i medvind = 50km/t
Altså virker nåleventil og svømmer som det skal, og benzinhanen giver rigelige mængder benzin. Pause og tjekke tændrøret: flot lys Cocio brun på sideelektrode og porcelæn så hoveddysen passer stadig rimelig godt.
Afsted mod Rødhus igen, nu lidt langsommere med 30-40 km/t i 4'de gear og ca 3/4 gas = 100-150m senere BÅÅÅRP så dør den i modvinden. Slip gassen og så gennem gearene igen med fuld gas til 50, linde lidt på håndtaget... 100m senere så dør den. Det kan gentages igen og igen og igen.
Nu tænker man self..nålen skal hæves et hak så den får lidt mere at leve af i del-last !
Nej..for i alle andre henseender så går den temmelig godt og svarer villigt på gassen i alle gear. Fænomenet opstår KUN ved en bestemt stilling på gashåndtaget og ved et bestemt motoromdrejningstal/belastning
Hjem og tømme tanken for benzin, og tømme karburatoren for benzin for lige at se om der nu skulle være.. men nej, ikke en eneste vandperle.
4L frisk Aspen benzin i tanken, og afsted igen.. 1/4-1/2-3/4 og fuld gas... medvind eller modvind, eller sejtrække gennem sandet på stranden = problemet er væk.
Konklusionen må være.. karburator is ?? Men hvorfor ?
Jeg har aldrig nogensinde før døjet med karburator is, og det mystiske er at både TRS og KVIK ( og måske også Hans på den blå K1'er) oplevede det samme på turen, og vi har næppe tanket fra samme tankstation alle sammen.
Er det mon på grund af at alt benzin solgt på tankstationer i dag indeholder 5-10% Ethanol ? det opsuger jo fugt fra luften.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Super indlæg
Men jeg prøvede jo også det samme på turen ????
Min døde også, lige pludselig, og det er første gang det sker
Måske temparaturen spiller ind`?
Jeg fatter ikk en meter
Men jeg prøvede jo også det samme på turen ????
Min døde også, lige pludselig, og det er første gang det sker
Måske temparaturen spiller ind`?
Jeg fatter ikk en meter
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Fatter du ikke en meter? Så skal du ringe til Peter .. sorry for ot, kunne ikke lade værTottenham skrev:Super indlæg
Men jeg prøvede jo også det samme på turen ????
Min døde også, lige pludselig, og det er første gang det sker
Måske temparaturen spiller ind`?
Jeg fatter ikk en meter
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
DINGELINGELINGE LING !! PETER !! ta så den tlf
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
min gjorde det til odense træf..op af en lang bakke..jeg sakkede bagud..men pludselig kørte den godt igen..ved næste stop koblede jeg min ekstra kondensator på lednings nettet..har en i batteri rummet..somlige kan klikkes på ledningen til tændspolen..
men måske var det samme problem som du kom ud for..senere pillede jeg kondensatoren af igen...uden nogen forskel..så det var ikke den som fejlede
men det er 3 år siden før etanol bensinen kom frem.det er nok billigere med additiver end aspen bensin..de burde ikke skulle have special ren bensin..men den holder oktan tallet stabilt i lang tid
men måske var det samme problem som du kom ud for..senere pillede jeg kondensatoren af igen...uden nogen forskel..så det var ikke den som fejlede
men det er 3 år siden før etanol bensinen kom frem.det er nok billigere med additiver end aspen bensin..de burde ikke skulle have special ren bensin..men den holder oktan tallet stabilt i lang tid
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
hej alle og tak for en hyggelig tur ,,,ja rigtigt godt indlæg fra kai dælme trælst når det går aller bedst ca45 kmt og pludseligt er farten nede på 25kmt måske kaburator sprit vil kunne hjælpe ,,, mvh kvik
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Ja tak for turen alle.
Men tror min var lidt anderledes en det du skriver Kai
Jeg var jo plumpe løs på denne tur som test fra sidst.
Vi kørte mest ca 40 på turen nok omkring ½ / 3/4 gas.
Mod slut af turen, efter Burger stop hus Stark Fik den lidt gas i kraftig modvind.
Efter ca 50 -100m faldt den til ca. 40 km/t i 4. gear.
Men tror min var lidt anderledes en det du skriver Kai
Jeg var jo plumpe løs på denne tur som test fra sidst.
Vi kørte mest ca 40 på turen nok omkring ½ / 3/4 gas.
Mod slut af turen, efter Burger stop hus Stark Fik den lidt gas i kraftig modvind.
Efter ca 50 -100m faldt den til ca. 40 km/t i 4. gear.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Prøv at checke om dit tank dæksel er helt tæt så den ikke får luft nok ind til at benzinen kan komme ud ,, det er set før !!!
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Hej
Det er testet.
har lige testet lidt med sprit i benzinen, der ser ud til det hjælper.
Det er testet.
har lige testet lidt med sprit i benzinen, der ser ud til det hjælper.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Hej alle.
Ja, der var flere som havde små-problemer under vejs, min egen DXer kørte i midlertid fejlfrit hele turen, også uden kaburatorsprit. Lidt mærkeligt når så mange havde problemer med deres. Men det gør i hvert fald, at jeg er meget godt tilfreds med min egen FS1-motor, som har været meget stabil siden den blev renoveret.
Hilsen Kim.
Ja, der var flere som havde små-problemer under vejs, min egen DXer kørte i midlertid fejlfrit hele turen, også uden kaburatorsprit. Lidt mærkeligt når så mange havde problemer med deres. Men det gør i hvert fald, at jeg er meget godt tilfreds med min egen FS1-motor, som har været meget stabil siden den blev renoveret.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Jeg er enig i, det er mystisk opførsel, men når vandet ikke kan ses som perler i brændstoffet, virker det usandsynligt, det forårsager ballade.
Det virker endnu mere usandsynligt, når symptomerne peger entydigt i retning af en nåleventil, der hænger/stoppet benzinhane/vacuum i tanken.
Hvis karburatorsprit hjælper, er det jo herligt! Men jeg vil synes, det er myyystisk, uagtet sprit findes i flere former.
Er vi ude i, at spritten i nymodens benzin bare ikke duer til en gammel karburatormaskine?!
Jeg har aldrig oplevet ovennævnte scenarie... En standardmotor kræver stadig samme dyse som 'dengang' og kører lige så langt på literen.
Skulle spritnenzinen gøre en forskel, var det netop på dysevalget, idet sprit kræver en federe blanding for at fungere!
Ønsker ikke at være på tværs, men jeg synes, logikken fejler.
Det virker endnu mere usandsynligt, når symptomerne peger entydigt i retning af en nåleventil, der hænger/stoppet benzinhane/vacuum i tanken.
Hvis karburatorsprit hjælper, er det jo herligt! Men jeg vil synes, det er myyystisk, uagtet sprit findes i flere former.
Er vi ude i, at spritten i nymodens benzin bare ikke duer til en gammel karburatormaskine?!
Jeg har aldrig oplevet ovennævnte scenarie... En standardmotor kræver stadig samme dyse som 'dengang' og kører lige så langt på literen.
Skulle spritnenzinen gøre en forskel, var det netop på dysevalget, idet sprit kræver en federe blanding for at fungere!
Ønsker ikke at være på tværs, men jeg synes, logikken fejler.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Du må som end parkere på tværs af vejen hvis du har lyst hvis bare vi kan komme frem til en plausibel forklaring på hvad dælen der foregårkreidlerhansen skrev: Ønsker ikke at være på tværs, men jeg synes, logikken fejler.
Jeg begriber simpelthen ikke hvad det er der sker.. jeg kan ikke svare for de andre, men min egen opfører sig fuldstændig som om karburatoren er tørlagt, eller kører på dampene. Den har gjort det et par gange før tidligere på vej hjem fra TRS hvor jeg har kørt lidt mindre end fuld gas ind gennem byen, lige med et så taber den pusten og det kan tydelig høres på udstødningslyden at der sker et eller andet, og få sekunder efter.... bååååårp.. ( kørt tør lyden)
Den blev ved med at sprutte af benzinmangel, og lidt efter knapt nok få benzin nok til at gå i tomgang og 100m før jeg var hjemme lukkede jeg benzinhanen og haltede den hjem på chokeren.
Ind i garagen og skrue karburatoren af.. svømmerhuset var stadig fyldt .. ( is var ikke i mine tanker dengang) og uden at gøre andet end skrue svømmerhuset på igen, og sætte karburatoren på så startede den i første hug på kickeren og tog fint gas som før.
Det er ingen logik i det..
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Karburatoris virker logisk nok, og om Yamahaen er særligt disponibel for den slags, skal jeg lade andre om at slå fast.
Februar 2011 rundede min motor for første gang 13.000rpm i -12 grader, og der var is på ydersiden af karburatoren efter små 20mins kørsel... men på intet tidspunkt havde den bøvl med at fodre maskineriet, trods benzinen var 3-4mdr gammel. Heller intet bøvl på den efterfølgende tankfuld, hvor den knaldede stemplet, da den fik brug for reservetanken ved fuld skrue med halvtomt bundkar...
Hvis karburatoris opstår efter en fælles tankning, kan det måske skyldes vand i tanken under jorden hos dén eksakte station?
Brændværdien mindskes betydeligt, når spritten fortyndes til det halve, men selv da BURDE den kunne køre.
Februar 2011 rundede min motor for første gang 13.000rpm i -12 grader, og der var is på ydersiden af karburatoren efter små 20mins kørsel... men på intet tidspunkt havde den bøvl med at fodre maskineriet, trods benzinen var 3-4mdr gammel. Heller intet bøvl på den efterfølgende tankfuld, hvor den knaldede stemplet, da den fik brug for reservetanken ved fuld skrue med halvtomt bundkar...
Hvis karburatoris opstår efter en fælles tankning, kan det måske skyldes vand i tanken under jorden hos dén eksakte station?
Brændværdien mindskes betydeligt, når spritten fortyndes til det halve, men selv da BURDE den kunne køre.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
tjæk lige mebranen have en der opførte så lige så mærkligt efter skift var den ok i gen
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Der er ikke tale om en fælles tankning.
Jeg har samme benzin på min maxi med 15mm Bing, der er der ingen problemer.
Det er heller ikke vacum i tank eller benzin hane problem.
Nåleventil / svømmer er renset, og også testet med andre.
Der skal jo stort set ingen benzin til, mener ½ /min er nok til ca. 100hk på en 4 takt motor.
Jeg kan heller ikke fatte det skal være nødvendigt med sprit til en knallert motor
Er i iøvrigt sikker på der er sprit i alt benzin idag, og ikke kun Statoils bio95? ja: http://www.folkecenter.dk/dk/news/int/ethanol_5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har samme benzin på min maxi med 15mm Bing, der er der ingen problemer.
Det er heller ikke vacum i tank eller benzin hane problem.
Nåleventil / svømmer er renset, og også testet med andre.
Der skal jo stort set ingen benzin til, mener ½ /min er nok til ca. 100hk på en 4 takt motor.
Jeg kan heller ikke fatte det skal være nødvendigt med sprit til en knallert motor
Er i iøvrigt sikker på der er sprit i alt benzin idag, og ikke kun Statoils bio95? ja: http://www.folkecenter.dk/dk/news/int/ethanol_5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Ehm... lige en tanke som jeg ikke har nogen praktisk grund i, men kunne det måske tænkes at noget bliver for varmt, som når at køle ned mens du skiller/samler din karb. Jeg tænker på platiner, tændspole eller noget i den dur - Hvis strømmen går, når du kører, vil du formegentlig opleve nogenlunde det samme som hvis benzinen mangler... Blot en tanke.
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Hej min havde jo samme problemer da vi kørte fra totte i fredags , har lige været ude og køre en tur ca 30kmt og det føles som den er ved at dø ud , men chokeren op og den kørte rigtigt godt 42kmt nogen som har en god ide til hvad det kan skyldes den skal ha choker ,,, mvh kvik
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
Har du sprit i?kvik skrev:Hej min havde jo samme problemer da vi kørte fra totte i fredags , har lige været ude og køre en tur ca 30kmt og det føles som den er ved at dø ud , men chokeren op og den kørte rigtigt godt 42kmt nogen som har en god ide til hvad det kan skyldes den skal ha choker ,,, mvh kvik
Jeg har sprit i og nu kan jeg ikke få fejlen frem.
Men helt enig der er INGEN logik.
Efter det jeg kan læse på nettet er der 5% sprit i alt benzin idag. Jeg har blandet 3% i
Men det kan da ikke passe man kan have 8% sprit i og samme dyse??
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
hejsa... jeg er enig - hvis der er ipa i benzen skal dysen være større for at opnå samme blandingsforhold (benzin/luft) hilsen oliekludtrs skrev:Har du sprit i?kvik skrev:Hej min havde jo samme problemer da vi kørte fra totte i fredags , har lige været ude og køre en tur ca 30kmt og det føles som den er ved at dø ud , men chokeren op og den kørte rigtigt godt 42kmt nogen som har en god ide til hvad det kan skyldes den skal ha choker ,,, mvh kvik
Jeg har sprit i og nu kan jeg ikke få fejlen frem.
Men helt enig der er INGEN logik.
Efter det jeg kan læse på nettet er der 5% sprit i alt benzin idag. Jeg har blandet 3% i
Men det kan da ikke passe man kan have 8% sprit i og samme dyse??