Kobling på Yamaha - Mangler lige hjælp her.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
NIcolaj a
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 12. sep 2012 20:52
Kontakt:

Kobling på Yamaha - Mangler lige hjælp her.

Indlæg af NIcolaj a »

jeg har læst jeres nielsfups guides igennem utallige gange og kunne ikke have klaret mig uden :(y) - men der er dog en ting der driller, jeg har netop samlet en motor, men kan simpelthen ikke få koblingen til at fungere!

Når jeg montere koblingsskjoldet og trykker på koblingen rykker den sig ikke en millimeter, jeg tænker det er måske fordi at koblingen skal "files". jeg åbnede ind til koblingen og tog de fire fjedre af for at konstatere at det hele gled perfekt, men når jeg sætter dem på kan den simpelthen ikke rykke sig, ( det er ny model ). jeg har smadret en original koblingssnegl og sprunget et kabel, til sidst i arrigskab gik jeg fra det hele. jeg har prøvet mig frem og skilt det af sat nye trykstænger og kugle(r) i, men det fungere bare ikke :?

Nogle der ved hvad jeg gør galt ? for den kører helt fint indtil jeg strammer fjedrene.
Hilsen Nicolaj Arp

- Yamaha fs1 4 gear DX 78"
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Kobling på Yamaha - Mangler lige hjælp her.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

det lyder mystisk,,, hvis du kan dreje primærtandhjulet frit af koblingsknasten når den er sat i og du har spændt møtriken ( koblingsknasten skal kunne drejes frit uden primærtandhjulet følger med uden formeget vertikal frigang ) og er der ingen slid "hakker" ( slidmærker fra tapperne på koblingspladerne ) i koblingsskålen,,, og du har din snegl vandret monteret og den kan bevæge sig frit ind og ud / op og ned ( skal sidde sådan når koblingen ikke er trukket ) med kugle og koblingstrykpind ( koblingstrykpinden skal være lige og uden kratter ) og inderste kugle i samt inderste trykpind i og de kan bevæge sig frit frem og tilbage når der ingen koblingsplader og trykplade er i ,,, så er muligheden jo at din koblingsknast kan være den gl. model ( den til bryst skruer ) så når du bruger ny type skruer spændes det for hårdt sammen ( fjederne klemt helt sammen så de ingen virkning har ),,, ( kan bare ikke forstå at det skulle være muligt at få den type skruer i gl model knast de burde være forkorte til at nå ned i gevindet uden at skulle presse fjederne meget sammen for at nå gevindet),,, anden mulighed er at hvis knasten er den nye type,,, så kan skruerne måske være en smule for lange ,,, så de når igennem knasten og bliver spændt op i mod koblingsskålen ( skruerne må ikke kunne komme ud på bagsiden af koblingsknasten ( bare en skrue er for lang kan den lave ged i det,,, tag knasten af og skru skruerne helt ind så kan du se om de kommer ud på bagsiden af knasten ) er de for lange så kort dem lidt op ,,, en 3de mulighed er,,, at det er forkerte fjedre du bruger eller at bare en af dem har et forkert mål...l så når du spænder skruerne ind,,, så bliver pladerne spændt skævt sammen og ikke kan bevæge sig fordi at de "klemmer",,, sidste mulighed er at du har sat en for tyk skive i bag ved primætandhjulet så det kommer for langt ud ,,, så kan trykpladen heller ikke bevæge sig ud af fordi den går imod olieskjoldet,,, når kobligen er justeret korrekt op så skal der være ca 2mm slup "frigang" i dit koblingsgrebet,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Kobling på Yamaha - Mangler lige hjælp her.

Indlæg af Dewil »

Koblingsguide a-z?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
NIcolaj a
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 12. sep 2012 20:52
Kontakt:

Re: Kobling på Yamaha - Mangler lige hjælp her.

Indlæg af NIcolaj a »

Hej og tak for jeres hurtige svar, det er skam ny model trykplade, tror jeg skiller det hele ad igen, for det kan simpelthen ikke passe at det skal drille sådan. den står helt køreklar, har bare dette problem :whew
Hilsen Nicolaj Arp

- Yamaha fs1 4 gear DX 78"
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"