Lidt tuning
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Lidt tuning
Hej.
Hvor hurtig vil denne opsætning kunne køre?
5,3 udstødning
16mm indsugning
10mm Mikuni 110 dyse
13/43 gearing
Standard cylinder og topstykke
Hvor hurtig vil denne opsætning kunne køre?
5,3 udstødning
16mm indsugning
10mm Mikuni 110 dyse
13/43 gearing
Standard cylinder og topstykke
Re: Lidt tuning
Et eller andet sted mellem tomgang og... *sprutte hakke hoste* hvis ikke du giver den en lidt større dyse
Men ellers.. omkring 60 km/t
Men ellers.. omkring 60 km/t
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Lidt tuning
Tror faktisk der sidder en større dyse, så jeg vil gå ud fra de 60 hvordan tjekker jeg dyse størrelse?
Re: Lidt tuning
Det står på enden af dysen. Hvis det er en org dyse så er der så vidt jeg husker sådan et lille "firkant" agtig tegn foran tallet:
F.eks #110. Hvis det er en Uorg dyse så står der nok kun et tal, og så kan du være lidt på herrens mark, for tallene passer sjældent efter noget.
F.eks #110. Hvis det er en Uorg dyse så står der nok kun et tal, og så kan du være lidt på herrens mark, for tallene passer sjældent efter noget.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Lidt tuning
Hej chri792m.
Jeg har et par gange kørt med nøjagtig samme opsætning. Og jeg kan bekræfte at Kai har ret i både det med dyse og med hastighed. Min kørte bedst med en 120er dyse, men jeg har også set eksempler på nogen som skulle op i en 130er dyse. Så du må til at eksperimentere.
Hilsen Kim.
Jeg har et par gange kørt med nøjagtig samme opsætning. Og jeg kan bekræfte at Kai har ret i både det med dyse og med hastighed. Min kørte bedst med en 120er dyse, men jeg har også set eksempler på nogen som skulle op i en 130er dyse. Så du må til at eksperimentere.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Lidt tuning
Tak for hjælpen!
Jeg har vist en 120'er og 130'er liggende så det må jeg jo lige få prøvet
Jeg har vist en 120'er og 130'er liggende så det må jeg jo lige få prøvet
Re: Lidt tuning
Jeg kører med:
Original udstødning
16mm indsugning
10mm Mikuni Original + 110 dyse original
11/43 gearing.
Den render 45-50 stykker hvis solen skinner og jeg lige har været på tønden.
Med den opsætning har den en rigtig rar motorlyd og der er ikke noget med at den 4-takter eller hoster. Så din opsætning er ikke helt tosset.
Original udstødning
16mm indsugning
10mm Mikuni Original + 110 dyse original
11/43 gearing.
Den render 45-50 stykker hvis solen skinner og jeg lige har været på tønden.
Med den opsætning har den en rigtig rar motorlyd og der er ikke noget med at den 4-takter eller hoster. Så din opsætning er ikke helt tosset.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Re: Lidt tuning
Det lyder ikke af meget! Min opsætning 3 skyls original tysker cylinder; 13 tands gearing og resten er standard, 50-52 målt på originalt spedometer.
Vh Jesper
Vh Jesper
Re: Lidt tuning
Hejsa
er der nogen der kan hjælpe med at få min yamaha sting til at køre stærkt
er der nogen der kan hjælpe med at få min yamaha sting til at køre stærkt
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Lidt tuning
Hej Banjo og velkommen til.
Jeg skuffer dig nok, for jeg ingenting om tuning af Sting, men en delvis tilstoppet lydpotte har stor indflydelse på dens trækkraft & topfart - men det er nok helt andre hastigheder du efterlyser ?
Jeg skuffer dig nok, for jeg ingenting om tuning af Sting, men en delvis tilstoppet lydpotte har stor indflydelse på dens trækkraft & topfart - men det er nok helt andre hastigheder du efterlyser ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)