"Kobling glider" ... ja, det samme i sønnens VW Polo
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Det startede på motorvejen ved Randers og det blev hurtigt værre og værre de kommende dage, så vi måtte til at tænke hurtigt på rep. her i kartoffelferien. Skulle vi købe hos Thansen eller hos en erfaren forhandler ?
Tja, når nu man ved hvor stort stykke arbejde det er at fjerne gearkassen, så ville den billige løsning kunne blive den sure med brok til følge, så valget blev den lokale autoriserede bremse & koblingsforhandler og han tilbød også at vi kunne låne det nødvendige centrer-værktøj.
Da den bestilte kobling kunne hentes, viste fagmanden os klargøringen med affedning og smøring omkring tryklejet. Ydermere var han i sin gode ret til at opkræve et depositum på 50,- for det var en original Sachs kobling og derfor vil fabrikanten have den gamle retur, så man ikke risikerer, at et klamphuggerfirma renoverer koblingen evt. med dårlig resultet og "misbruger" navnet Sachs.
Vi lovede dermed at returnere den gamle kobling i emballagen samt det lånte værktøj. Efter adskillige timer var vi inde ved slidtagen og der sad 6 stk. 12 kantede bolte, men det billigste topnøglesæt jeg har, indeholdt sådanne toppe - heldigt
Da bilen skulle prøvekøres, var gearskiftet "flyttet" ved at bakgear var væk, men det fik jeg dog justeret - men så var 5 gear besværet
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jeg ved ikke hvorfor, men der er måske slør i opspændingen
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)