Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Hej. Hvad ville i synes den stærkeste knallert ville være? Når jeg siger stærkest mener jeg med en der bare kører super, ja så kan i jo tænke jer til resten.
Mit bud ligger vel på Hondas 4-taktere, men 2-taktere synes jeg nok Kreidler, men det er jo min mening, hvad synes ì?
Mit bud ligger vel på Hondas 4-taktere, men 2-taktere synes jeg nok Kreidler, men det er jo min mening, hvad synes ì?
-
- Moderator
- Indlæg: 3937
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
En lovlig Ciao eller Puch Maxi... selv med nær ingen vedligeholdelse kører de nærmest evigt! De går først i stykker, når de bliver skilt ad, groft set.
Tophastighed...? Hvad som helst med den sene Sachs-motor!
Kreidler er noget bras uden vedligeholdelse. Motoren kan altid starte, men totakteren er taknemmelig, hvis det eneste kriterie er at brændstof skal omsættes til støj.
Stellene er stort set alle i presset plade, og det er både tungt og svagt...
Alle motoriserede køretøjer er noget bras... men hold kæft, hvor er det i grunden en god ting! Ellers havde vi ingen hobby!!!
Tophastighed...? Hvad som helst med den sene Sachs-motor!
Kreidler er noget bras uden vedligeholdelse. Motoren kan altid starte, men totakteren er taknemmelig, hvis det eneste kriterie er at brændstof skal omsættes til støj.
Stellene er stort set alle i presset plade, og det er både tungt og svagt...
Alle motoriserede køretøjer er noget bras... men hold kæft, hvor er det i grunden en god ting! Ellers havde vi ingen hobby!!!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Fristes til at sige.. Puch MS50 eller Puch Maxi.. hvis ikke man skruer dem ihjel for at køre stærkere så kører de til de er rustet op.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Moderator
- Indlæg: 3937
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Til langture, for nu at tale pænt om en Kreidler:
En Super 5 med 5,2HK cylinder og 16mm Bing... de blæsekølede går tyst og 5,2'eren snurrer derudad med 75km/t hele dagen uden brok. Halv-højt styr og det oprindeligt virkeligt gode sæde fra slut-'60erne samt 35-40km/L med sølle 8.000rpm uden bøvl.
En Super 5 med 5,2HK cylinder og 16mm Bing... de blæsekølede går tyst og 5,2'eren snurrer derudad med 75km/t hele dagen uden brok. Halv-højt styr og det oprindeligt virkeligt gode sæde fra slut-'60erne samt 35-40km/L med sølle 8.000rpm uden bøvl.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
i forhold til prisen..er var puch ms/vz..og maxi modellerne de stærkeste...i dag er de dog rustet op de fleste
..japanerne har mange holdbarheds problemer...især honda ejerne ødelagde motorene..enten ved at pille- veligeholde/ikke veligeholde dem..der findes ikke mange cd 50 med den orginale motor/topstykke mere..de brændte sammen pga olie mangel...jeg har personligt brændt 2 motore af..krumtap og knastaksel skal have olie..
yamaha rustede op..elsystemet virkede ikke,,koblingerne gled,, sæderne sugere vand..de fårepelse man brugte som sædebetræk gjorde det ikke bedre..baglygterne hang og dinglede i ledningerne..pga bortrustede skærme
suzuki ødelagde gevindet i cylenderen..og larmede..og rustede også..dem med støbejern cyll varmesatte sig..og var kun 3 gear
tomos var ynkelige kopier af puch..finichen var ringere..spedometrene var umulige udstødningerne var altid stoppede
sachs...var kedelige dårlige og umulige at reppe..for at skifte tandhjul skulle svinghjulet af..og de 4 taktede altid
kreidler kostede det samme som en brugt morris mascot..eller en nimbus..så det var fåtallet som købte dem..de fungerede ret godt..hvis man ikke pillede i dem
..japanerne har mange holdbarheds problemer...især honda ejerne ødelagde motorene..enten ved at pille- veligeholde/ikke veligeholde dem..der findes ikke mange cd 50 med den orginale motor/topstykke mere..de brændte sammen pga olie mangel...jeg har personligt brændt 2 motore af..krumtap og knastaksel skal have olie..
yamaha rustede op..elsystemet virkede ikke,,koblingerne gled,, sæderne sugere vand..de fårepelse man brugte som sædebetræk gjorde det ikke bedre..baglygterne hang og dinglede i ledningerne..pga bortrustede skærme
suzuki ødelagde gevindet i cylenderen..og larmede..og rustede også..dem med støbejern cyll varmesatte sig..og var kun 3 gear
tomos var ynkelige kopier af puch..finichen var ringere..spedometrene var umulige udstødningerne var altid stoppede
sachs...var kedelige dårlige og umulige at reppe..for at skifte tandhjul skulle svinghjulet af..og de 4 taktede altid
kreidler kostede det samme som en brugt morris mascot..eller en nimbus..så det var fåtallet som købte dem..de fungerede ret godt..hvis man ikke pillede i dem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Selvom jeg ikke er den store tilhænger af dansk producerede 70' er knallerter, mener jeg at en S.C.O. 3 gear er med i feltet til kåringen.
En af de langslagede vinder nok opgøret. Og en Puch har et alt for svagt plejlstangsleje.
Jeg er som Hansen enig om at Ciao er en stærk knallert. I hvert fald motormæssigt.
Af nyere motorer er en Minarelli AM6 særdeles stærk. Den benyttes meget til motorsport, og det er nok ikke for sjov.
En af de langslagede vinder nok opgøret. Og en Puch har et alt for svagt plejlstangsleje.
Jeg er som Hansen enig om at Ciao er en stærk knallert. I hvert fald motormæssigt.
Af nyere motorer er en Minarelli AM6 særdeles stærk. Den benyttes meget til motorsport, og det er nok ikke for sjov.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Jeg ved godt at jeg måske lige hopper op i firserne, men hvis med stærk menes driftsikker, så er Passolaen den knallert jeg har kunnet stole mest på HVER morgen i rigtig rigtig mange år...
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Hej alle.FS1originalen skrev:Jeg ved godt at jeg måske lige hopper op i firserne, men hvis med stærk menes driftsikker, så er Passolaen den knallert jeg har kunnet stole mest på HVER morgen i rigtig rigtig mange år...
Erik
Jeg kunne ikke sige det bedre. Det er afgjordt også min erfaring. Jeg kørte 40000km på såden en, kun med få reperationer. Og jeg kan oplyse at den lige nåede at blive introduseret på det danske marked sidst i 1979.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
sco 3 gear er ret dårlig..koblingen er stor og flot..men glider..cylendren er lille..og de går varme..det får så tændingen til at stå af..kommer tilbage når den køler af
smeden på strynø solgte mange...men folk gik trætte i dem..og skiftede dem til puch ms..mine erfaringer er fra dengang de var nyere og blev brugt dagligt..som veteran maskine..er de fine nok...smedens egen transporter kørte indtil for 5 år siden..så opgav han..og fik en maxi..nu er han på plejehjem
sco satte en masse gode dele sammen....men selv om delenes kvalitet var gode ..virkede de ikke helt godt sammen...en alu /eller blæser køling ville have hjulpet meget..kick starteren med pedal baggrund knækkede altid fjederen..de fik aldrig moderniseret motoren..når man strammede koblingen..holdt den..men sagde klank når man satte i gear..håndgear var også forældet..men i det mindste var den 3 gearet..modsat diesella som kun lavede 2 gear
smeden på strynø solgte mange...men folk gik trætte i dem..og skiftede dem til puch ms..mine erfaringer er fra dengang de var nyere og blev brugt dagligt..som veteran maskine..er de fine nok...smedens egen transporter kørte indtil for 5 år siden..så opgav han..og fik en maxi..nu er han på plejehjem
sco satte en masse gode dele sammen....men selv om delenes kvalitet var gode ..virkede de ikke helt godt sammen...en alu /eller blæser køling ville have hjulpet meget..kick starteren med pedal baggrund knækkede altid fjederen..de fik aldrig moderniseret motoren..når man strammede koblingen..holdt den..men sagde klank når man satte i gear..håndgear var også forældet..men i det mindste var den 3 gearet..modsat diesella som kun lavede 2 gear
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Det er rigtigt at en SCO er dårligt kølet....meen de holder nu ok. Min har aldrig været åbnet og den kører med 60 ccm Suzuki stempel og er altid god for 55-60 km/t . Der er dog flere i onsdagsklubben hvor det nærmest er blevet en passion at få dem til at gå hurtigt. Så vi har flere der går 65-70 og har gjort det i flere år. I kommer der en med Puch Maxi membrantun. Æv det er ikke helt fedt når man bliver overhalet af sådan en budknalllert når man kører Yamaha eller Kreidler......... I øvrigt det kan godt være de siger klank når man sætter dem i gear, Men det gør Puch jo også (Gange 2). Jeg tror aldrig jeg har været ude for at en SCO gearkasse er gået i stykker. Kickstarterflederen laver vi selv af fjederstål. 3 gear=Gashåndtag i begge sider
Nej den stærkeste Knallert må være Derby SS50??????? Den kunne aldrig køre
Nej den stærkeste Knallert må være Derby SS50??????? Den kunne aldrig køre
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
-
- Moderator
- Indlæg: 3937
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Hvad med NSU Quickly? Bevares, den er af ældre dato, men nu er jeg lige ramt af nysgerrighed!
Nie mehr laufen - Quickly kaufen!
Nie mehr laufen - Quickly kaufen!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Ja Quicklyen var jo nærmere et sen 50'er / tidlig tresser fænomen... Og hvergang man snakker med noget der "kan huske dengang" er det første de siger efter Quickly "og de kunne fan.... rende stærkt"kreidlerhansen skrev:Hvad med NSU Quickly? Bevares, den er af ældre dato, men nu er jeg lige ramt af nysgerrighed!
Nie mehr laufen - Quickly kaufen!
Min erfaring fra nyere tid er at, som lovlige, render de nærmest ualmindelig langsomt - alle der er på 30+ har pillet ved et eller andet
Og driftsikkerhedsmæssigt er det vel det samme som alle andre gamle knallerter med platiner og kondensator - det har en begrænset levetid!!! Begrebet "driftsikkerhed" blev i mine øjne først opfundet da ovennævnte 2 komponenter blev gjort overflødige
Dermed er IKKE sagt at de gamle knallerter ikke er sjove og spændende, men blot at man må "forvente et teknisk uheld ind imellem".
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
-
- Moderator
- Indlæg: 3937
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Platiner og kondensator er en generel ting - nogle holder evigt, andre tolv sekunder... det har i mine øjne intet med knallerten at gøre!
Jeg kan bare ikke mindes at have hørt det store om dem, rent mekanisk.
Alle knallerter har ifølge fordums ejere kørt 150km/t... og 1/3 af dem 'har stadig bøden som bevis!'
Jeg kan bare ikke mindes at have hørt det store om dem, rent mekanisk.
Alle knallerter har ifølge fordums ejere kørt 150km/t... og 1/3 af dem 'har stadig bøden som bevis!'
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Jeg har engang været udsat for en Puch Maxi med et par millimeter slør ved krumtappen, både ud og ind, og, op og ned. - Og den kunne stadig starte og køre, dog ikke ret godt
Det har godt nok intet med debatten at gøre, syntes bare lige at jeg ville nævne det.
Det har godt nok intet med debatten at gøre, syntes bare lige at jeg ville nævne det.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
stærkeste og mest sejlivede 70"r knallert ,,,, det må dælme være en Yamaha Fs1,,, det da den knallert der har holdt til at blive mest forskruet med tante rust hansen dele,,,, vold tunet,,, manglet halvdelen af sig selv i perlegrus mekanikerens hellige navn,,, og så stadigvæk har kunnet køre ,,, samt at de som har overlevet og sluppet uden om tante rust hansen`s ødelæggende dele,,, som originale patina modeller med med 30000 + km på bagen,,, stadigvæk spinder de som en ny uden at de har været skilt ad,,, se nu bare "rust" og "rasle" i en anden tråd de køre bare ,,, har selv en som kun er blevet lakeret om uden at motoren har været åbnet ( 25000 km på bagen ) den køre også bare som ny endnu ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Hørt.Yamaha FS1 50SS skrev:stærkeste og mest sejlivede 70"r knallert ,,,, det må dælme være en Yamaha Fs1,,, det da den knallert der har holdt til at blive mest forskruet med tante rust hansen dele,,,, vold tunet,,, manglet halvdelen af sig selv i perlegrus mekanikerens hellige navn,,, og så stadigvæk har kunnet køre ,,, samt at de som har overlevet og sluppet uden om tante rust hansen`s ødelæggende dele,,, som originale patina modeller med med 30000 + km på bagen,,, stadigvæk spinder de som en ny uden at de har været skilt ad,,, se nu bare "rust" og "rasle" i en anden tråd de køre bare ,,, har selv en som kun er blevet lakeret om uden at motoren har været åbnet ( 25000 km på bagen ) den køre også bare som ny endnu ,,,
Puch og Honda er for bøsser
Hehe..
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Det samme kan jeg også melde. Det var en 100kr. seddels Maxi K tidlig '80r som sjovt nok ikke var solgt fredag/lørdag i dba på tryk. Vi fik gang i den dage efter men lejerne var færdige.OleVN skrev:Jeg har engang været udsat for en Puch Maxi med et par millimeter slør ved krumtappen, både ud og ind, og, op og ned. - Og den kunne stadig starte og køre, dog ikke ret godt
Det har godt nok intet med debatten at gøre, syntes bare lige at jeg ville nævne det.
Jeg har læst et sted at desto mindre en maskindel bliver adskilt desto bedre vil den holde.
Af alle de mange knallerter jeg har haft er det Maxi der topper. Især den sidste jeg havde som jeg kørte en 200 km om ugen på i et par år for derefter at stå 10 år men altid klar til en tur og da den blev solgt startede den som altid 1-2 gang. Den var aldrig ulovlig og match numbers.
Jeg prøvede andre andre mere spændende modeller men det var ikke det samme af forskellige årsager.
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
Quickly stel er lavet af vingummi.FS1originalen skrev:Ja Quicklyen var jo nærmere et sen 50'er / tidlig tresser fænomen... Og hvergang man snakker med noget der "kan huske dengang" er det første de siger efter Quickly "og de kunne fan.... rende stærkt"kreidlerhansen skrev:Hvad med NSU Quickly? Bevares, den er af ældre dato, men nu er jeg lige ramt af nysgerrighed!
Nie mehr laufen - Quickly kaufen!
Min erfaring fra nyere tid er at, som lovlige, render de nærmest ualmindelig langsomt - alle der er på 30+ har pillet ved et eller andet
Og driftsikkerhedsmæssigt er det vel det samme som alle andre gamle knallerter med platiner og kondensator - det har en begrænset levetid!!! Begrebet "driftsikkerhed" blev i mine øjne først opfundet da ovennævnte 2 komponenter blev gjort overflødige
Dermed er IKKE sagt at de gamle knallerter ikke er sjove og spændende, men blot at man må "forvente et teknisk uheld ind imellem".
Erik
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Den stærkeste knallert i de gamle dage i 70´erne?
så ruster det jo ikke
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen