må slettes
-
- Moderator
- Indlæg: 3939
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mine elektronik ting
Og når de er testkørt, vil jeg ha' en af hver til hver dag i ugen...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3939
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mine elektronik ting
Ja... din tid!Knud skrev:thø-høkreidlerhansen skrev:Og når de er testkørt, vil jeg ha' en af hver til hver dag i ugen...
...det kommer nok til at tage lidt tid...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mine elektronik ting
Igen et intessant indlæg Knud.
Vi glæder os til at høre mere og evt hvordan man selv kan lave nogen af dem
Vi glæder os til at høre mere og evt hvordan man selv kan lave nogen af dem
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Mine elektronik ting
Ikke dårligt Knud, særlig "sluk selv" funktionen er genialKnud skrev:Jeg har lavet rev.2 af PCBet til min Kreidler ULO box: dvs. et design der indeholder:
1) en overspændings beskyttelse
2) et elektronisk blink "relæ" med sluk-selv funktion (dvs. efter en bestemt tid slukker blinklyset, hvis man har glemt selv at slukke), dog hvis der bremses udsættes tidspunktet for "sluk-selv"- således kan der bruges LEDs til blinklys uden dummy-modstande.
3) havari blink
Designet kan bruges til både 6V og 12V systemer
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
-
- Moderator
- Indlæg: 3939
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mine elektronik ting
Arh... 2-14.000rpm er et bedre interval. Og du kan lige vove på at afvise 13-14.000rpm, før du har prøvet, Knud!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mine elektronik ting
wauu
gir du lige lyd fra dig når man kan få hele skidtet monteret.?
kan man ikke tvinge omdrejningstallet op på 17.000? bare hvis man nu skulle få nden tossede ide at tune lidt.
gir du lige lyd fra dig når man kan få hele skidtet monteret.?
kan man ikke tvinge omdrejningstallet op på 17.000? bare hvis man nu skulle få nden tossede ide at tune lidt.
Yamaha FS1 DX. ikke original ikke lovlig men satme godt skruet sammen uden storm p løsninger. og nr match
leverandørliste:
Au2parts Randers. lejer, pakning og div (http://pti.eu/da/produkter/kugle-rullelejer/" onclick="window.open(this.href);return false;)
leverandørliste:
Au2parts Randers. lejer, pakning og div (http://pti.eu/da/produkter/kugle-rullelejer/" onclick="window.open(this.href);return false;)
-
- Moderator
- Indlæg: 3939
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mine elektronik ting
Som udgangspunkt ved 39,7mm slaglængde:
12-17 grader BTDC ved peak-effekt, når omdrejningstallet runder 9.000rpm... Kan tændingstidspunktet trimmes 10-15 grader tidligere end dette ved ~3.000rpm og have en nogenlunde jævn kurve i intervaller af 500rpm derimellem, så tror jeg det er alt rigeligt.
Det et et meeega-fedt projekt, det dér!
12-17 grader BTDC ved peak-effekt, når omdrejningstallet runder 9.000rpm... Kan tændingstidspunktet trimmes 10-15 grader tidligere end dette ved ~3.000rpm og have en nogenlunde jævn kurve i intervaller af 500rpm derimellem, så tror jeg det er alt rigeligt.
Det et et meeega-fedt projekt, det dér!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3939
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mine elektronik ting
De nødvendige spring er beskedne, så mon ikke det rækker?
Altså, hvis man er på jagt efter 0,06HK ved 8.735rpm under justering på et rullefelt, kan jeg se en idé i at maksimere 'antallet af brikker at flytte med', men i praksis er der næppe grund til at gå nørd-amok = Keep it simple till you're finished testing...
Der er sjældent mere end 2.500-3.500rpm at gøre med, sådan for alvor, og indenfor de gvne effektområde vil der stort set ikke være behov for tændingsforskydning.
Det er udenfor trækområdet, der er kræfter/fleksibilitet at hente!
På racerbanen kan man med f.eks. platintænding satse på det tændingstidspunkt, som giver højste spidseffekt og mest overdrejning = relativt sen tænding. Resten må så være et kompromis.
Altså, hvis man er på jagt efter 0,06HK ved 8.735rpm under justering på et rullefelt, kan jeg se en idé i at maksimere 'antallet af brikker at flytte med', men i praksis er der næppe grund til at gå nørd-amok = Keep it simple till you're finished testing...
Der er sjældent mere end 2.500-3.500rpm at gøre med, sådan for alvor, og indenfor de gvne effektområde vil der stort set ikke være behov for tændingsforskydning.
Det er udenfor trækområdet, der er kræfter/fleksibilitet at hente!
På racerbanen kan man med f.eks. platintænding satse på det tændingstidspunkt, som giver højste spidseffekt og mest overdrejning = relativt sen tænding. Resten må så være et kompromis.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!