kan ikke starte når batteriet er sat til

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Vintheren2.
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 2. okt 2013 12:11
Kontakt:

kan ikke starte når batteriet er sat til

Indlæg af Vintheren2. »

Hej
Min søn fs1 kører og starter fint uden batteri, men der er ikke lys på.
Nu har vi gennemgået ledningsnettet efter guiden herinde og sat et batteri på.

Når jeg træder på kickstart'eren springer den fint igang men kun i et sekund, herefter går den ud.
Afmontere vi batteriet starter og køre den uden problemer.

Er der nogle der kan hjælpe med et løsningsforslag?

Mvh
Anders.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: kan ikke starte når batteriet er sat til

Indlæg af strynboen »

er det når lyset er tændt..den slukker........eller både med /uden...det burde ikke have forbindelse..men prøv forskelige kombinasioner...så kan i pejle fejlen ind

er stelforbindelsen på tændspolen ok..der skal slibes lidt maling af..så stellet har god forbindelse til spolen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Vintheren2.
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 2. okt 2013 12:11
Kontakt:

Re: kan ikke starte når batteriet er sat til

Indlæg af Vintheren2. »

hej
Så snart vi slutter batteriet til kan vi ikke holde gang i motoren. Den springer lige i gang men går ud efter få sekunder.

Kobler vi batteriet fra er der ingen problemer.

Man skal vel ikke stille på tændingen blot fordi batteriet sluttes til? Den kører jo fint uden batteri...
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: kan ikke starte når batteriet er sat til

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

den skal kunne køre med lys uden batteriet,,, batteriet er til blinklys,,, horn og stoplys samt frigears lampen,,, samt det tager lige toppen af den overspænding som evt. måtte være fra fødespolen ( lidt extra volt ) ,,, den største sandsynlighed er at i har bytte rundt på nogen ledninger,,, specielt de brune kan være svære at skelne fra hinanden hvis det er et uoriginalt ledningsnet,,, der er brun,,, og chokoladebrun ( den mørke af dem ) og en brun med en stribe i ( nogen gange en hvid andre gange en sort stribe ),,, den mørke grønne med stribe og den brune med stribe er til blinklysene og den lyseblå til frigears lampen og en lyserød til hornet sammen med en brun,,, oppe fra forlygten går der en brun nuance med strøm ned i stelet der går over i en brun med strøm ud til bremselys kontakten og kommer tilbage fra den som en gul ud til baglygtens bremselys,,, så i har bytte rundt på et eller andet,,, i et originalt ledningsnet passer farverne sammen med de ledninger som de skal samles med,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: kan ikke starte når batteriet er sat til

Indlæg af strynboen »

det må være stop ledningen..fra tændspolen som er forkert sat i tændnøglen..eller får forkert forbindelse med noget i lysnettet..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Vintheren2.
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 2. okt 2013 12:11
Kontakt:

Re: kan ikke starte når batteriet er sat til

Indlæg af Vintheren2. »

Hmm der er mange gnister fra platinerne. Jeg vil prøve at skifte kondensatoren. Kan denne tilsluttes forkert? Da begge ledninger er sorte ved jeg ikke hvilken der skal til platinerne?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: kan ikke starte når batteriet er sat til

Indlæg af strynboen »

kondensatoren skal bare på samme ledning som går fra platinen til tændspolen..det hele hænger sammen i samme ledning..sort...som går til sort hvid på tændspolen,,som nøglen (tændings afbryderen)også er koblet på
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"