Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

jeg elsker også poliester og glasmåtte...er dog løbet tør for matrialer...skal i biltema og hamstre noget poliester hærder og topcoat...
ungernes atv skal lappes...det bider dog ikke så godt i plastic...men nogle popnitter i første lag..når det er tørt...og så støbe et lag over igen...så er det fint holdbart...
overvejer at støbe en kåbe til cbx..dem der kan købes er for små..så en støbeform skal først fremstilles..måske en form for ler eller støbemasse som bundform er fremgangs måden.. tænker stadig..... :sad :whew


1976 yamaha...det er fodvilere som arbejdes på...for tiden....havde helt glemt dem...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

så er yamaha dt 125..kommet på værkstedet...jeg savner en vinter mc..som ikke skal pudses hele tiden...så michals gamle lc...som har stået på lager et par år..
skal endelig klargøres og synes...

har gjort det grove arbejde i forvejen...renovering og krumtapsskift i motoren...et nyere baghjul.(.fælget var gennemrustet).


..så mangler at skifte pakning i motoren den gamle (hjemmelavede)var 0,3 mm...den var så tynd at kickstarteren gik stramt...så en ny på 0,8 mm skal i..og lednings nettet/kontakter på styret/forlygte skal have en omgang...det er irret og løse forbindelser..ellers køre den entelig fint...løfter forhjulet i 1 og 2 gear..men er lidt slidt i cylenderen....men får bare lov at køre...
Vedhæftede filer
dt lc 125 motor.-250.jpg
dt lc 125 motor.-250.jpg (74.93 KiB) Vist 10181 gange
dt lc 125 -250.jpg
dt lc 125 -250.jpg (77.8 KiB) Vist 10181 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Michael »

Dejligt at se den bliver plejet endnu. :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

tja plejet...bååb..skulle entelig bare være lidt rå og beskidt rust patina...men er begyndt at prøve at polere på plast delene...med nano biks fra taivansen..det ser faktisk lidt blankt ud enkelte steder...sååå måske kan jeg ikke lade være,,,og den bliver aaalt for fin at køre vinter på..som alle de andre mc jeg har...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg roder stadig med den gamle kreidler, nu er motoren snart klar så jeg har hevet resten af knallerten frem efter et års stilstand... den var ikke sådan lige at skille ad, men mad hjælp fra ilt/gas anlæg gik det tilsidst... den skal kun havde pletmalet stellet, understel og baggaffel skal dog havde en stor tur... jeg hælder til at kun bruge penselmaling da metallet aligevel har lidt groft udseende efter 35 års tjeneste - aligevel er jeg imponeret over hvilket arbejde en stålbørste på en vinkelsliber gør

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
har trukket kreidleren ud fra vægen hvor den har stået det sidste års til... den har stået tørt, men jeg huskede den som pænere
har trukket kreidleren ud fra vægen hvor den har stået det sidste års til... den har stået tørt, men jeg huskede den som pænere
IMAG0137 [640x480].jpg (85.78 KiB) Vist 10143 gange
stellet er slet ikke så ringe endda, jeg har vasket gammel olie, fedt, jord & snavs af
stellet er slet ikke så ringe endda, jeg har vasket gammel olie, fedt, jord & snavs af
IMAG0140 [640x480].jpg (93.71 KiB) Vist 10143 gange
hvis man er lidt optemistisk kunne man godt tro baggaflen var forcromet - det er den ikke, men istedet 100 % rengjort
hvis man er lidt optemistisk kunne man godt tro baggaflen var forcromet - det er den ikke, men istedet 100 % rengjort
IMAG0139 [640x480].jpg (80.37 KiB) Vist 10143 gange
tjeck lige denne lille bøtte, jeg syntes den er både sød & smart - 100 ml grøn cykellak fra det lokale malerlager
tjeck lige denne lille bøtte, jeg syntes den er både sød & smart - 100 ml grøn cykellak fra det lokale malerlager
IMAG0141 [640x480].jpg (102.02 KiB) Vist 10143 gange
forleden dag viste jeg en penselmalet tank til en honda motor jeg er ved at lave istand - her er så blæserskjoldene... indvendigt let sandblæst og rustbeskyttet med hammerite anti rust, udvendigt håndslebet med slibepapir og penslet 2 gange med international alkyd toplak fortyndet 15 %
forleden dag viste jeg en penselmalet tank til en honda motor jeg er ved at lave istand - her er så blæserskjoldene... indvendigt let sandblæst og rustbeskyttet med hammerite anti rust, udvendigt håndslebet med slibepapir og penslet 2 gange med international alkyd toplak fortyndet 15 %
IMAG0142 [640x480].jpg (60.26 KiB) Vist 10143 gange
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

ser godt ud claus...maling giver lige det ekstra...

har skiftet forgaffel olie motor olie kølevædske på dt eren...mangler lige et batteri..og de løseforbindelser i lygten..så er den synsklar...fik lavet en ny pakning af en pizzan pap kasse. dejligt pap..så koblingsdækslet kunne komme på igen

forgaflen var fuld af slam,,,så den fik lige en gang skylle olie..det skal så skiftes efter en lang tur..før det rigtige kommer på...
er der nogen som lige kan slå op hvor mange dl der skal i rørene...kan ikke finde min kopierede bog...

der er godt gang i dt eren..den ryger op på 120 uden problemer..selv i modvind..men den har godtnok et snævert powerband..der skal kæmpes med gerene
Vedhæftede filer
dt fork oil -250 hele mc billede.jpg
dt fork oil -250 hele mc billede.jpg (79.19 KiB) Vist 10122 gange
dt fork oil1-250.jpg
dt fork oil1-250.jpg (71.97 KiB) Vist 10122 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

så har jeg lappet ledningsnet. det er ikke perfekt...men virker.renset parabol og ophæng til lygten og malet det hele.. svejset et nyt off road støtteben i 3/4 vandrør..så den ikke vælter ude i naturen...
Vedhæftede filer
dt  malet lygte-250.jpg
dt malet lygte-250.jpg (64.37 KiB) Vist 10088 gange
dt støtteben lygte lednings rod-250.jpg
dt støtteben lygte lednings rod-250.jpg (77.3 KiB) Vist 10088 gange
dt støtteben -250.jpg
dt støtteben -250.jpg (67.03 KiB) Vist 10088 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

sådan skal det gøres lars - hvad skulle man gøre uden en svejser

jeg har også svejset støtteben idag, det var selvfølgelig kreidleren, centralstøttebenet som ellers er noget kraftigt havde efter 35 års slid mistet 5 mm af højden - derfor lagde jeg 5 mm nyt jern i og sleb i figur igen...

jeg har også rengjort de øvrige dele med stålbørsten på vinkelsliberen & malet med hammerite antirust - der er ingen billeder idag

hilsen olieklud
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

har pillet motoren af dt 125...den sagde klunk.....

nøjaktig som de sidste 2 gange michael og jeg har samlet den...den knuser krumtaplejet i svinghjul siden..og går fast....cylender/stempen er løst...


mystisk...... skiftede krumtappen(med en brugt) da jeg hovedreppede den med nye lejer og simmeringe..autolube fungere fint..har kørt ca 2 timer uden problemer

måske er den krumtap jeg monterede også skæv..tjekkede den i drejebænken,,den kørte fint med få 0,00 hundredele skævhed..men målte ikke paralelitet i akselenderne..men alt så normalt ud..
kan blokdelene alså lejepasningerne være forskudt..måske jeg skal samle den igen i den reserve blok jeg fik med...

er der nogen som har link på en ny krumtap/cylender/stempel/pakningssæt/...lejer og pakdåser kan elektro skaffe..det er en dt 125 lc-(10v-008714)
jeg har forsøgt e bay..men det er den nye type motor der kommer frem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:har pillet motoren af dt 125...den sagde klunk.....

nøjaktig som de sidste 2 gange michael og jeg har samlet den...den knuser krumtaplejet i svinghjul siden..og går fast....cylender/stempen er løst...


mystisk...... skiftede krumtappen(med en brugt) da jeg hovedreppede den med nye lejer og simmeringe..autolube fungere fint..har kørt ca 2 timer uden problemer

måske er den krumtap jeg monterede også skæv..tjekkede den i drejebænken,,den kørte fint med få 0,00 hundredele skævhed..men målte ikke paralelitet i akselenderne..men alt så normalt ud..
kan blokdelene alså lejepasningerne være forskudt..måske jeg skal samle den igen i den reserve blok jeg fik med...

er der nogen som har link på en ny krumtap/cylender/stempel/pakningssæt/...lejer og pakdåser kan elektro skaffe..det er en dt 125 lc-(10v-008714)
jeg har forsøgt e bay..men det er den nye type motor der kommer frem
Ej hvor træls Lars :whew

Jeg har bestilt dele hjem til min dt125, fra yambits... de har alligevel en del :) http://yambits.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

det lyder godt..stempler til 250 kroner er billigt...skal nok have en ny krumtap og overstørelse stempel..men må hellere bore cylenderen først..og se hvad størelse der skal til...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

så er der billeder af katastrofen...det er en gentagelse af sidste gang...
knuste lejer i svinghjul siden..
det var nok den gamle krumtap jeg monterede...den var nok lidt skæv aligevel--,,,.og tæret i sølen,,da jeg fik den adskildt....brug ikke gamle brugte dele i motore uden at renovere dem er lærdommen... :sad ...

edit

har bestilt en ny pejlstang,, søle,, lejer,, i england...550 kr incl fragt..det er vel rimeligt..det er hunde svært at finde dele til den gamle 1983 (mk 1) som" die engelender" kalder tromlebremsemodellen
Vedhæftede filer
dt krumtap defekt 004-250.jpg
dt krumtap defekt 004-250.jpg (65.24 KiB) Vist 10009 gange
dt krumtap defekt 002-250.jpg
dt krumtap defekt 002-250.jpg (79.01 KiB) Vist 10009 gange
dt krumtap defekt 001-250.jpg
dt krumtap defekt 001-250.jpg (69.18 KiB) Vist 10009 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det var da aligevel utroligt ? og så på kun 2 timer - jeg tænker at så må den da havde været meget skæv den krumtap

godt du selv kan lave det, det er nok lidt specialt at skifte plejstang selv... fup har engang gjort det for mig, han har såment bare en hjemmebygget presse lavet ud af en donkraft, og så en mindre drejebænk til at rette krumtappen op

hilsen olieklud
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

ja...jeg mystisk,,,,,, har dog ingen andre ideer..til hvordan lejerne bliver knust på så kort tid..når der er smøring til stede....blok delene kan vel ikke blive skæve i leje udboringerne..eller kan de så lejerne bliver vredet???..det hele kørte fint uden at føles tungt..kunne dreje krumtappen let da jeg monterede den..ingen spændinger i noget...jeg har en ekstra blok..måske jeg skulle glasblæse rense og polere den. og bruge den..for en sikkerheds skyld


jeg lægger krumtap kontravægtene i ovnen på 250 grader..regner så med at det er let at presse sølen i....laver en v skinne og lægger det i..og så må jeg bruge en bly hammer..og slå den til den løber 110%...det er planen...skal lige have målt bredden..så den bliver den rigtige bredde..og frigang til pejlen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nabo Jan »

strynboen skrev:ja...jeg mystisk,,,,,, har dog ingen andre ideer..til hvordan lejerne bliver knust på så kort tid..når der er smøring til stede....blok delene kan vel ikke blive skæve i leje udboringerne..eller kan de så lejerne bliver vredet???..det hele kørte fint uden at føles tungt..kunne dreje krumtappen let da jeg monterede den..ingen spændinger i noget...jeg har en ekstra blok..måske jeg skulle glasblæse rense og polere den. og bruge den..for en sikkerheds skyld


jeg lægger krumtap kontravægtene i ovnen på 250 grader..regner så med at det er let at presse sølen i....laver en v skinne og lægger det i..og så må jeg bruge en bly hammer..og slå den til den løber 110%...det er planen...skal lige have målt bredden..så den bliver den rigtige bredde..og frigang til pejlen
Hvad med dit svinghjul, slår det?
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

måske det er fejlen...der kan jo være brækket noget magenet af..jeg drejer en dorn/konus i dreje bænken..og hamre svinghjulet på...så kan jeg teste det..måske kan det også gå i afbalancerings maskinen på arbejde..men så skal det en støtte aksel i gennem..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nabo Jan »

Jeg har strikket 18" racer hjul til min Kreidler, jeg kan bare ikke selv justere dem (temperament), så det må andre gøre :)
Vedhæftede filer
foto 1.JPG
foto 1.JPG (139.66 KiB) Vist 9894 gange
foto 2.JPG
foto 2.JPG (138.19 KiB) Vist 9894 gange
foto 3.JPG
foto 3.JPG (135.91 KiB) Vist 9894 gange
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Kai »

Fede hjul :(y)

Hvor får du fælge og eger fra ? jeg leder efter fælge og eger til mit Yamaha racer projekt
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
otto
Fuldblods knallert
Indlæg: 312
Tilmeldt: tirs 28. okt 2008 21:28
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af otto »

Det ser sku godt ud jan[THUMBS UP SIGN]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nabo Jan »

otto skrev:Det ser sku godt ud jan[THUMBS UP SIGN]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak, fælgene er i øvrigt med høje kanter og godkendt til race!
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"