Nålen ?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Nålen ?

Indlæg af Dibii »

Hej.
Er der forskel på nålens størrelse fra en 16mm til en 10mm kaburator. ? med andre ord kan jeg bruge nålen fra min 16mm til min 10mm mikuni kaburator. ??
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3479
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Nålen ?

Indlæg af 12V »

Der er forskel, men jeg vil da ikke udelukke at du kan køre med den anden. Måske vil den gå for mager eller fed et sted i mellemområdet, måske kan det justeres på højden af clipsen, eller med luftskruen. Det mest rigtige er at få den korrekte nål.

Mere kan du læse i denne fine guide:
http://knallertforum.dk/download/yamaha ... urator.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Nålen ?

Indlæg af Dibii »

12V skrev:Der er forskel, men jeg vil da ikke udelukke at du kan køre med den anden. Måske vil den gå for mager eller fed et sted i mellemområdet, måske kan det justeres på højden af clipsen, eller med luftskruen. Det mest rigtige er at få den korrekte nål.

Mere kan du læse i denne fine guide:
http://knallertforum.dk/download/yamaha ... urator.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg mistænker min nål i kaburatoren for at være for tyk, jeg har prøvet at lave min Yamaha lovlig med 6,5mm sug og 10mm mikuni kaburator, f5b cylinder (kun kørt 285km)og lovlig udstødning.
Men efter en kort tur kunne jeg mærke at den havde svært ved bakkerne og modvind, og lige pludselig fik jeg også en sætter, :( hoved dysen er 120, nålen et hak op, men køre meget hurtig varm, og trækker heller ikke særlig godt. Stempel/ringe er også helt nye + tændrør,,,,,tændrøret var brunt og meget tørt. den to ca. 6500omd til 7000 omd. men det virker som om den ikke får benzin nok.
Det gjore den da jeg havde 16mm sug og 16mm kaburator på. :?

Kan man måle den nål, på en eller anden måde så man ved at det er den rigtige der sidder i. :?:
KAN MAN KØBE EN ORIGINAL NÅL TIL EN 10mm MIKUNI KABURATOR ET STED.???
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Nålen ?

Indlæg af Allan M »

På selve nålen står der en bogstav/talkombination, som angiver nålens profil og dermed hvilken karburator, den er beregnet til.

Så vidt jeg husker er der to nåletyper til 16mm (alt efter klima, har jeg ladet mig fortælle), og den ene hedder vistnok 3g9.
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Nålen ?

Indlæg af Dibii »

Okay, syntes ikke jeg kan se noget tal/bogstav. men jeg satte min 16mm indsugning på igen, og beholdte min 10mm kaburator på,,, skiftede hoved dysen til 150, og nu tager den ved og trækker fint, tyder også på at den får benzin nok nu. :) (det soder lidt ud af udstødningen)
tror jeg vil prøve med en 140 dyse.
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Nålen ?

Indlæg af Allan M »

det kan jo også være en nål fra Taiwansen/Protuna - om der står noget på dem, og om de har tænkt særligt over nålens udformning, det ved jeg ikke :hihi
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nålen ?

Indlæg af nielsfup »

hej

jeg fandt denne

viewtopic.php?f=2&t=9188&p=87931&hilit= ... tor#p87931" onclick="window.open(this.href);return false;

ved ikke om det kan bruges
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Nålen ?

Indlæg af Dibii »

Tror ikke den er fra tante hansen, alt andet i kaburatoren ser rigtig nok ud.
Den giver også benzin nu, med den 16mm indsugning, og nålen i pos. 4,,, så nu bliver den indsugning bare på. :(y)
Og så må jeg nok prøve mig lidt frem og tilbage med nålens placering samt hoved dysen, for jeg vil gerne have den 10mm kaburator til at virke.

Det var da nogle gode oplysninger Nielsfup.
Har også brugt denne fine guide:
http://knallertforum.dk/download/yamaha" onclick="window.open(this.href);return false; ... urator.pdf
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"