Ja okay, øv12V skrev:Har har rettet en fejl i indsugningen på en maxi cylinder for nogle år siden, med kemisk metal. Det løsnede sig efter nogle km og blev pulveriseret rundt i motoren
Puch monza gearing
Re: Puch monza gearing
Puch Monza 3 gear - 1979
Re: Puch monza gearing
Hvad med, hvis man nu bruger kemisk metal, i halvdelen af studsen, der bliver det jo ikke nær så varmt som direkte på cylinderen. Kunne det ikke være en mulighed
Puch Monza 3 gear - 1979
Re: Puch monza gearing
Find en lokal smed der har en drejebænk, eller en teknisk skole. Få lavet en prop med en lille krave på. Udvendig med den diameter din plumbe har nu, og samme længde som den originale.
Tror det koster dig det samme som en tube kemisk metal
Tror det koster dig det samme som en tube kemisk metal
Re: Puch monza gearing
Da jeg ikke rigtig havde en smed eller lignende til rådighed, har jeg prøvet med kemisk metal i enden af studsen.
(Ved godt det er boret lidt skævt )
(Ved godt det er boret lidt skævt )
Puch Monza 3 gear - 1979
Re: Puch monza gearing
Find en stump ø10mm kobberrør der passer ned i plumpen, og knald det en af en alm dorn i enden så bliver der en lille krave på. Så kan det ikke falde igennem. Tilpas længden så det ikke rager ind i cylinderen. Det burde kunne tage lidt af farten af den.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Puch monza gearing
Vi må håbe det holder, det ser jo pænt nok ud
Re: Puch monza gearing
Har lige været ude at køre en lille tur på 15-20 min. Det lyder som om det er ok, men tilgængel køre den nu 23-27 km/t ifølge min gps på min telefon. Kan være jeg lige skal bore det en lille smule mere op.
Puch Monza 3 gear - 1979
-
- Moderator
- Indlæg: 3932
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Puch monza gearing
Klip et stykke blik ud, som kan lægges mellem studs/cylinder. Start med et 5mm hul og arbejd op i størrelse 0,5mm ad gangen, indtil den kører som ønsket.
Low-Tech!
Low-Tech!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Puch monza gearing
Er det istedet for den metode jeg prøver nu?kreidlerhansen skrev:Klip et stykke blik ud, som kan lægges mellem studs/cylinder. Start med et 5mm hul og arbejd op i størrelse 0,5mm ad gangen, indtil den kører som ønsket.
Low-Tech!
Hvis ja, så jeg ikke helt sikker på at det kan komme til at virke, da plumben jo også skal have en længde på mindst 1 cm. (Tror jeg)
Puch Monza 3 gear - 1979
-
- Moderator
- Indlæg: 3932
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Puch monza gearing
Metoden virker fint og der er ingenting, der kan falde ned i indsugningen.
For det skal være en effektiv begrænsning i en cylinder uden plombe, skal hullet blot være en anelse mindre end den oprindelige plombes diameter.
For det skal være en effektiv begrænsning i en cylinder uden plombe, skal hullet blot være en anelse mindre end den oprindelige plombes diameter.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Puch monza gearing
hejsa... hvis jeg var dig så ville jeg straks bore det spartel ud af studsen igen ! desuden er der ingen hjemmegjorte begrænsninger der holder i synshallen
istedet skulle du hellere lave en flance og lægge imellem afgangsrør/cylinder, evt med en lille rørstump påsvejset som går ned i afgangsrøret - således vil du tilstræbe at bevare bundtræk, men også begrænse omdrejninger/ydelse
hilsen olieklud
istedet skulle du hellere lave en flance og lægge imellem afgangsrør/cylinder, evt med en lille rørstump påsvejset som går ned i afgangsrøret - således vil du tilstræbe at bevare bundtræk, men også begrænse omdrejninger/ydelse
hilsen olieklud
Re: Puch monza gearing
Jeg prøver din metode. Jeg har selv en dårlig fornemmelse med den hjemmelavede plumb, som måske kunne løsne sig og lave balladekreidlerhansen skrev:Metoden virker fint og der er ingenting, der kan falde ned i indsugningen.
For det skal være en effektiv begrænsning i en cylinder uden plombe, skal hullet blot være en anelse mindre end den oprindelige plombes diameter.
Det lyder også som en god idé, men jeg prøver lige med kreidlerhansens metode.claus olieklud skrev:hejsa... hvis jeg var dig så ville jeg straks bore det spartel ud af studsen igen ! desuden er der ingen hjemmegjorte begrænsninger der holder i synshallen
istedet skulle du hellere lave en flance og lægge imellem afgangsrør/cylinder, evt med en lille rørstump påsvejset som går ned i afgangsrøret - således vil du tilstræbe at bevare bundtræk, men også begrænse omdrejninger/ydelse
hilsen olieklud
Puch Monza 3 gear - 1979
Re: Puch monza gearing
Nu kører jeg med kreidlerhansens metode til en plumb, og må sige det virker godt, og der er intet som kan ryge ned i indsugningen
Men ellers vil jeg bare sige tak, for alle jeres gode svar
Men ellers vil jeg bare sige tak, for alle jeres gode svar
Puch Monza 3 gear - 1979
-
- Moderator
- Indlæg: 3932
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Puch monza gearing
Uanset hvad du gør, er selve cylinderen ulovlig, medmindre man lige kan jokke en passende plombe i. Derfor hælder jeg til den mest enkle løsning, som i det mindste forhindrer, at udboringen afsløres på et rullefelt.
Hvilken metode, man benytter, er ligegyldigt - det skal bare virke tilfredsstillende! Og deter jeg glad for, det gør!
Jeg håber, du får en masse gode kilometer ud af maskineriet!
Hvilken metode, man benytter, er ligegyldigt - det skal bare virke tilfredsstillende! Og deter jeg glad for, det gør!
Jeg håber, du får en masse gode kilometer ud af maskineriet!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!