Puch maxi problem med kaburator indstilling
Puch maxi problem med kaburator indstilling
Hejsa folkens.
Har bøvl med af få min maxi til af køre 30+..
Tror det er kaburatoren der skal stilles. Men ved ikke helt om man skal op eller ned i dyse
Den trækker rimeligt lige nu. Ku måske godt være beder.
Køre omkring 26-27
KAn ikke gi fuld gas så blir den langsommere
Er rund kaburator
54 dyse. Nål 3 hak. ( 2 hak så køre den dårligere/ og dør ved fuld gas)
Håber i KA komme med nogle råd
MVH Klaus M
Har bøvl med af få min maxi til af køre 30+..
Tror det er kaburatoren der skal stilles. Men ved ikke helt om man skal op eller ned i dyse
Den trækker rimeligt lige nu. Ku måske godt være beder.
Køre omkring 26-27
KAn ikke gi fuld gas så blir den langsommere
Er rund kaburator
54 dyse. Nål 3 hak. ( 2 hak så køre den dårligere/ og dør ved fuld gas)
Håber i KA komme med nogle råd
MVH Klaus M
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling
Pil lyddæmperen ud af udstødningen og prøv en tur.
Ofte skyldes den opførsel en tilstoppet udstødning, hvis det er kommet pludseligt.
Ofte skyldes den opførsel en tilstoppet udstødning, hvis det er kommet pludseligt.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling
Udst er under en måned gammel
I den tid jeg har haft knallerten har den ikke ku køre 30..
Skal jeg stadig prøve af tage lyddæmperen ud ?
I den tid jeg har haft knallerten har den ikke ku køre 30..
Skal jeg stadig prøve af tage lyddæmperen ud ?
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling
Øh... K-Star cylinder?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling
Lyder som for meget luft. Dyse 54 skal man kun køre med når man har originalt luftfilter med flexslange og 1-2 begrænser propper i denne slange.
Har du ikke dele, kan du dyse op indtil den kører perfekt, firetakter/stammer den ved bundgas, skal den længere ned igen.
Har du ikke dele, kan du dyse op indtil den kører perfekt, firetakter/stammer den ved bundgas, skal den længere ned igen.
Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling
http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... h-maxi.htm
Har dette cylinder i. Tænkte også om det var det der var årsagen til det. Håber jeg ikke så er det penge ud af vinduet
Har Flexrør og en prop inden luftfilter kasse. .. Prøver af se lidt på det i morgen med de dyser jeg lige har på mig.. Ellers må jeg prøve af købe nogle andre tirsdag
Har dette cylinder i. Tænkte også om det var det der var årsagen til det. Håber jeg ikke så er det penge ud af vinduet
Har Flexrør og en prop inden luftfilter kasse. .. Prøver af se lidt på det i morgen med de dyser jeg lige har på mig.. Ellers må jeg prøve af købe nogle andre tirsdag
Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling
Jeg tror cylinder kittet er ok, selv et kstar fra thansen kører, ikke så godt som original, men den kan lige og lige krydse de 30.
Puch anbefaler 54-56 dyse, jeg har sjældent oplevet at de kører godt med 54, så prøv med 56-60 stykker.
Hvis det ikke er nok trækker den falsk luft et sted, ved en pakning eller simmering f.eks.
Puch anbefaler 54-56 dyse, jeg har sjældent oplevet at de kører godt med 54, så prøv med 56-60 stykker.
Hvis det ikke er nok trækker den falsk luft et sted, ved en pakning eller simmering f.eks.
Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling
Har 60 i nu køre 28-30.. Prøver med 62 i morgen og se hvad det sker
-
- Junior knallert
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:52
- Kontakt:
Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling
Det cylinder er bare ringe. Jeg har været der og prøvede alt uden det store held.
Jeg købte et brugt original cylinder og det har kørt perfekt lige siden.
Jeg købte et brugt original cylinder og det har kørt perfekt lige siden.
Puch Monza 3-gear
Puch Monza 4-gear
Vespa Ciao C7E
Puch Monza 4-gear
Vespa Ciao C7E
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling
Altså, hvis den ligger lige under 30km/t på en god dag, så hak da stempelskørtet 1,5mm.
Evt. sammen med et topstykke, der giver lidt højere kompression:
http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... c-puch.htm
Vupti: Bedre optræk og lige en smule mere på toppen.
Evt. sammen med et topstykke, der giver lidt højere kompression:
http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... c-puch.htm
Vupti: Bedre optræk og lige en smule mere på toppen.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!