Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
er der kondensator på???
de plejer at brummeog have svært ved at rotere hvis konds er kaput..den driver jo et set viklinger,,så er en vigtig del af motoren
Hej Morten. Jeg er enig med Lars omkring kondensatoren, der skal danne en "skyggefase" så motoren ved hvilken vej, den skal løbe. I klemmekassen er der terminaler til både hoved - og hjælpefase og her er det hjælpefasen, som kondensatoren er koblet til.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974 Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer) Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun) Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
strøm forbruget(og motorens varme udvikling) vil ændre sig efter hvad værdi en drift kondensator har..så man kan ikke helt bruge hvilken som helst størelse..der kan beregnes en cirka størelse efter kw størelsen af motoren..hvis skiltet mangler og kond er exploderet,, er man lidt på spanden
så plejer jeg at tjekke katalogerne fra motor fabrikanterne..for at finde noget som ligner...der er både start kondensatore og drift kondensatore..og støj kondensatore..forbindes en start kond forkert..exploderer den efter nogle minutter..spørg ikke hvordan jeg ved det-...
ha... ja det er relativt om det er dyrt eller billigt--men god kompressor v2 går roligt og tøffer derud af..som en cx Honda..
jeg købte en ny sidste år syntes den gamle var lidt slidt...en uge efter fandt jeg en i jern kontaineren..som ikke fejlede noget..så nu har jeg 3..