Hej.
Jeg har fået erhvervet mig et fint Yamaha fs1 stel fra 79, huller til støttebensaksel er ovale og jeg vil ha dem skiftet, er der nogen dygtige folk herinde der kender fremgangsmåde på det? Jeg har fundet nye på Yamahafs1.dk er bare lidt i tvivl om fremgangsmåden..?
Jeg skal ha ny udstødningsøre på også og ny rør til aksel for bagsvinger, det har jeg rimlig styr på men er der alligevel noget man skal være opmærksom på ? Har ligeledes fundet begge tro stykker på Yamahafs1.dk
På forhånd tak
Mvh Anders
Hvordan sætter man ny rep. Skive i stel for støttebensaksel
-
- Junior knallert
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: lør 20. jun 2015 18:44
- Kontakt:
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Hvordan sætter man ny rep. Skive i stel for støttebensaksel
Tjek værksteds tråden, Erik har lige gjort det
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Junior knallert
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: lør 20. jun 2015 18:44
- Kontakt:
Re: Hvordan sætter man ny rep. Skive i stel for støttebensaksel
Tak, det prøver jeg
-
- Junior knallert
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: lør 20. jun 2015 18:44
- Kontakt:
Re: Hvordan sætter man ny rep. Skive i stel for støttebensaksel
Øhhh
Er lidt ny herinde, og måske det her er et dumt spørsmål, men hvor finder jeg værksteds tråden henne ?
Er lidt ny herinde, og måske det her er et dumt spørsmål, men hvor finder jeg værksteds tråden henne ?
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvordan sætter man ny rep. Skive i stel for støttebensaksel
hej du...
hvis hullerne bare er slidt alm ovale kan du nøjes med at fjerne de 3 punktsvejsninger der fixerer forstærkningsskiven - du kan som regel se punktsvejsningerne udefra, og med et bor fjerne dem således den gamle skive faktisk falder af af sig selv, efterfølgende bruger du de 3 huller til at punktsvejse dine nyindkøbte skiver nøjagtig som originalt.
som Juhl nævner erik gøre i værkstedstråden forleden dag, skyldes total unormal meget ovalitet, derfor udfræser han et område der centrerer med støttebensakslen, for at svejse noget nyt jern i - i dette tilfælde kan han ikke bruge de repskiver som benny sælger, de vil simpelthen falde igennem hullet.
hilsen olieklud
hvis hullerne bare er slidt alm ovale kan du nøjes med at fjerne de 3 punktsvejsninger der fixerer forstærkningsskiven - du kan som regel se punktsvejsningerne udefra, og med et bor fjerne dem således den gamle skive faktisk falder af af sig selv, efterfølgende bruger du de 3 huller til at punktsvejse dine nyindkøbte skiver nøjagtig som originalt.
som Juhl nævner erik gøre i værkstedstråden forleden dag, skyldes total unormal meget ovalitet, derfor udfræser han et område der centrerer med støttebensakslen, for at svejse noget nyt jern i - i dette tilfælde kan han ikke bruge de repskiver som benny sælger, de vil simpelthen falde igennem hullet.
hilsen olieklud
-
- Junior knallert
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: lør 20. jun 2015 18:44
- Kontakt:
Re: Hvordan sætter man ny rep. Skive i stel for støttebensaksel
Hej Claus
Tak for svar, det vil jeg prøve, jeg vudere at hullerne er alm, slidte i mit stel så jeg vil prøve det som du forslår.
Tak for svar, det vil jeg prøve, jeg vudere at hullerne er alm, slidte i mit stel så jeg vil prøve det som du forslår.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4252
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Hvordan sætter man ny rep. Skive i stel for støttebensaksel
Det er rigtigt at mit stel var ekstremt slidt ved hullerne, og jeg stoppede opboringen ved 22 mm (hvor det oprindelige hul er 15).
Men princippet for rep er den samme - opboring med et "juletræsbor"(det finder selv centrum hvis hullet kun er moderat slidt) - fjerne resterne af bagskiven, og montering af en bøsning.
Desværre skriver Benny ikke hvilken størrelse hans bøsninger er beregnet til, men mon ikke det er 18mm som er det jeg normalt har kunnet nøjes med...
Erik
Men princippet for rep er den samme - opboring med et "juletræsbor"(det finder selv centrum hvis hullet kun er moderat slidt) - fjerne resterne af bagskiven, og montering af en bøsning.
Desværre skriver Benny ikke hvilken størrelse hans bøsninger er beregnet til, men mon ikke det er 18mm som er det jeg normalt har kunnet nøjes med...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.