Jensmc skrev:Min K1-model er fra 1975. Det er ikke en ombygget gammel model. Dette kan ses på bl.a. på, at stelnummeret er 7-cifret. Og så alle de huller i stellet til diverse beslag. Den har en karburator, der er mørket PC12B. Det er vist en 10mm til trods for 12-tallet i mærkningen.
Det er ikke den store forskel på K1 og F. Honda har udsendt en liste4 over ændrede dele. Dette er bl.a. styr/kabler, sæde, stafferinger,skærme samt lidt sølvfarve.
F er , efter min mening, meget lidt køn. Til gengæld nok den mest eftertragtede. Men det er jo en smagssag.
Min K1 er med plade. Den er med originalt 65cc, 16mm karb. fra Dream50, tænding fra S65 og 5-trins gearkasse fra SS50. Den kører ikke et hak bedre end FS1 - snarere dårligere og mere sløvt.
At en CD50 kunne køre 80-100 uden plump, er ,efter min mening, endnu en ammestuehistorie.
Selvfølgelig kan den det!!! (med en hjerte transplantation...)
http://www.daxshoppen.dk/yx_140_ccm_kun ... 5578ddd0f6