Suzuki k50 projekt.
Suzuki k50 projekt.
Hej alle. Jeg er gået igang med at total renovere en suzuki k50. Den har stået stille siden 1987 i en lade. Har fået skildt det meste ad, sp nit spørgsmål er om der er noget jeg skal være OBS på eller forbedre på den nu hvor jeg alligevel er igang med det helt store
Fur.
Fur.
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0020.JPG (952.75 KiB) Vist 11512 gange
-
- DSC_0023.JPG (790.64 KiB) Vist 11512 gange
Fur.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Re: Suzuki k50 projekt.
Som den står nu. Har fået skildt det meste ad og nu er stel og et par små ting klar til sandblæsning. Som I kan se er bagsvinger godt med taget.
Opfølgning følger.
Opfølgning følger.
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0117.JPG (605.11 KiB) Vist 11502 gange
-
- Stel klar til sandblæsning
- DSC_0130.JPG (553.61 KiB) Vist 11502 gange
-
- Rusten baggaffel.
- DSC_0132.JPG (635.21 KiB) Vist 11502 gange
Fur.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Re: Suzuki k50 projekt.
Hej Henrik.
Herligt med et Suzuki projekt, jeg glæder mig til at se hvor fin den bliver. Jeg kan godt se at den bagsvinger er ikke nem at få pæn igen.
Hilsen Kim.
Herligt med et Suzuki projekt, jeg glæder mig til at se hvor fin den bliver. Jeg kan godt se at den bagsvinger er ikke nem at få pæn igen.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Suzuki k50 projekt.
Hej Kim. Nej skal vist finde en god brugt eller en replica. Vil helst holde det i original stil da jeg har set nogle få lavet en alt bagsvinger om så den "passede". Ligner noget der er løgn i min verden men nu må vi se. Regner ikke med at den kommer på vejen igen før tidligst til foråret.Kim B S skrev:Hej Henrik.
Herligt med et Suzuki projekt, jeg glæder mig til at se hvor fin den bliver. Jeg kan godt se at den bagsvinger er ikke nem at få pæn igen.
Hilsen Kim.
Fur.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Suzuki k50 projekt.
Altsååå... den er ikke værre end jeg godt ville turde reparere den hvis det var min kværn..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Suzuki k50 projekt.
Den ser meget ringere ud end på billedet. Er klejnsmed og når jeg først får fjernet alt det dårlige materiale så tror jeg ikke der er mange gram stål tilbage. Men jeg vil da prøve. kunne måske også selv lave enjuhl-drengen skrev:Altsååå... den er ikke værre end jeg godt ville turde reparere den hvis det var min kværn..
Fur.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Suzuki k50 projekt.
Læg den i noget stærk minus kalk/stærk kalk væk et par dage i en balje og se se hvordan den er ud, hvis du overvejer hvor meget rust der er i de fleste 20 år gamle biler i bunden såå...
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykker du kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykker du kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Suzuki k50 projekt.
Ja det har du ret i. Må komme an på en prøve. Forsvinder den helt i baljen så ved jeg også det var noget skidt men nu starter jeg med stellet og begynder at arbejder videre derfra. Tak for fiffet. Arbejder du med overflade behandling siden du kender de tricks eller har du bare makket meget gamle kværne?juhl-drengen skrev:Læg den i noget stærk minus kalk/stærk kalk væk et par dage i en balje og se se hvordan den er ud, hvis du overvejer hvor meget rust der er i de fleste 20 år gamle biler i bunden såå...
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykker du kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
Fur.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Suzuki k50 projekt.
hejsa... den bagsvinger er syg - det er nok lettere at lave en helt ny end forsøge at reparere den gamle.
hilsen olieklud
hilsen olieklud
Re: Suzuki k50 projekt.
Nu må vi se hvad jeg finder på. Er slet slet slet ikke gået ordentligt igang endnu med projektet. Men stille og roligt og pludselig står der en færdig knallert klar til at tøffe rundt her på landetclaus olieklud skrev:hejsa... den bagsvinger er syg - det er nok lettere at lave en helt ny end forsøge at reparere den gamle.
hilsen olieklud
Fur.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Suzuki k50 projekt.
Hundrik skrev:Ja det har du ret i. Må komme an på en prøve. Forsvinder den helt i baljen så ved jeg også det var noget skidt men nu starter jeg med stellet og begynder at arbejder videre derfra. Tak for fiffet. Arbejder du med overflade behandling siden du kender de tricks eller har du bare makket meget gamle kværne?juhl-drengen skrev:Læg den i noget stærk minus kalk/stærk kalk væk et par dage i en balje og se se hvordan den er ud, hvis du overvejer hvor meget rust der er i de fleste 20 år gamle biler i bunden såå...
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykker du kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
Den bette knejt her er overflade behandler meeen den der med rustne gamle kværne kender jeg nu også til(og så har jeg en fetish for gamle bmw'er fra 90erne såååååå!!!!!)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Suzuki k50 projekt.
Så må du nærmest have rust som krydderi.juhl-drengen skrev:Hundrik skrev:Ja det har du ret i. Må komme an på en prøve. Forsvinder den helt i baljen så ved jeg også det var noget skidt men nu starter jeg med stellet og begynder at arbejder videre derfra. Tak for fiffet. Arbejder du med overflade behandling siden du kender de tricks eller har du bare makket meget gamle kværne?juhl-drengen skrev:Læg den i noget stærk minus kalk/stærk kalk væk et par dage i en balje og se se hvordan den er ud, hvis du overvejer hvor meget rust der er i de fleste 20 år gamle biler i bunden såå...
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykker du kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
Den bette knejt her er overflade behandler meeen den der med rustne gamle kværne kender jeg nu også til(og så har jeg en fetish for gamle bmw'er fra 90erne såååååå!!!!!)
Fur.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Suzuki k50 projekt.
Hundrik skrev:Så må du nærmest have rust som krydderi.juhl-drengen skrev:Hundrik skrev:Ja det har du ret i. Må komme an på en prøve. Forsvinder den helt i baljen så ved jeg også det var noget skidt men nu starter jeg med stellet og begynder at arbejder videre derfra. Tak for fiffet. Arbejder du med overflade behandling siden du kender de tricks eller har du bare makket meget gamle kværne?juhl-drengen skrev:Læg den i noget stærk minus kalk/stærk kalk væk et par dage i en balje og se se hvordan den er ud, hvis du overvejer hvor meget rust der er i de fleste 20 år gamle biler i bunden såå...
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykker du kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
Den bette knejt her er overflade behandler meeen den der med rustne gamle kværne kender jeg nu også til(og så har jeg en fetish for gamle bmw'er fra 90erne såååååå!!!!!)
Høhø! og epoxy som sovs
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY