Koblingssnegl - FS1.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Koblingssnegl - FS1.

Indlæg af kalbaek »

Ryddede lige op i gemmerne. Her fandt jeg en lille rød/hvid plastpose med noget indhold. Den var fedtet godt ind i olie. Hvad mon det er... :?: :?: :?: Hov "genuine Yamaha parts"??? Mystisk. Luk op og kig.

Ny ubrugt original koblingssnegl! Fedt. Men den købte jeg jo for år tilbage... Hvad sidder der så i dækslet nu?

Ud og hive dækslet af... Død og pine. En T.Hansen snegl!!! Det duer sgu ikke, men ved nærmere eftertanke, så har jeg kørt 3 år med den snegl :o
Nå, men kineseren der har lavet den snegl har haft en god dag, men nu er den skifter til den originale. :D

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Koblingssnegl - FS1.

Indlæg af knallert »

hvis man montere den omhyggeligt..justere armen ..og smør godt..og får støvhætten rigtig på..og sidedækslet er i god stand..fungere de jo..
men en orginal er lidt stærkere..så man har sikkerhed for at komme frem..
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Koblingssnegl - FS1.

Indlæg af 12V »

En overgang havde de en hel sending der ikke virkede, da jeg var omkring 16 i 2000 fik jeg flere der bare gled rundt. Vi prøvede at lime dem og fuske alt muligt :-)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Koblingssnegl - FS1.

Indlæg af claus olieklud »

hej... da jeg for 17 år siden købte min gamle racer lavede jeg motor på den, den fik da en ny koblingssnegl og jeg kan ikke forstille mig den er original - den sidder stadig i og virker fint - så man kan være heldig.
mine 2 andre yamahaer kører med original koblingssnegl, jeg er nemlig siden da blevet belært at det er det eneste der virker.

hilsen olieklud
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Koblingssnegl - FS1.

Indlæg af Jensmc »

Jeg har en original i min 76er. Den har siddet i siden 1983. Den er knækket i plastikken, men virker stadig, så den bliver ikke skiftet.
Den kan købes i samlet tilstand, men kun i Japan/Asien til 135 kr.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"