K1 forgaflen fra "Liget" er skilt ad og er ved at undergå en forskønnelses kur: i fortynder for at løsne maling, i kaustisk soda for at fjerne fedt og til sidst i "minus kalk" for at omdanne rust og passivisere overfladen.
Jeg har bestilt sølvgrå lak hos "Dansk Farve Shop", malekode: Toyota/Lexus 1D0 samt klar lak og grunder.
Der kommer en ny K1 forskærm på
Forbenen har lidt ar som skal grov spartles med glasfiber spartel.
Der kommer nye inderben i (fra Bennys shop) og pakdåser.
Ja, rigtigt: der kommer ikke en RD200DX forgaffel på alligevel; edder-mage-mig nej: jeg betaler ikke 1700 kr for en "ny" brugt caliper plus bremse slange plus hovedbremse cylinder etc. (og så ser en FS1er altså lidt bøwet ud med et RD125DX forhjul.... er det ikke lidt stort? det der???... vil folk sige)... jo-jo jeg lavede engang en FS1er med YB100 motor og metallic lilla tank OG RD125 forgaffel og forhjul, men eeh... a´så'e': "det var bår dæjli'''....
Videre:
Jeg fik skaffet et Buddy sports sæde fra Erik Maleren, som ikke er et "forklædt tørt Sønderjysk rugbrød" dvs. så hårdt, at man får hård og tyk hud i røven af at sidde på det i mere end 10 min;
FORDI:
alle uoriginale sæder er nu med det lorte "skum" som er som en kantflise med nappa-overtræk; kun anderøv sædet er dejligt at sidde på, men så kan man jo ikke bruge den originalt udseende bagagebærer. Æv!! det er slut med Street sæder fra FS1shop.nl (jeg købte det sidste Hans Hendrikse ville sælge)
Det betyder:
så er der fremefter kun at købe et møgsæde, pille "skummet" ud og erstatte det med det skum FS1shop.nl sælger og formgive dette og købe et betræk hos Pit-replica. Så havner man på ca. 1200 kr og nogle (en del) timers manuelt arbejde / sende det til en saddelmager (og betale en stang guld)
OG: så er det slut med at "Møghunden" er lavet at low-cost dele, kun malerarbejdet har jeg betalt med mine mekaniker timer for Per Maleren
Dertil:
Lidt uheldig har man vel altid lov til at være:
17" forfælgen fra "liget" jeg købte har løse/bukkede egere og den Tagasako 18" bagfælg med chock-kobling jeg har stående har ligeledes løse/bukkede egere.
Så nu er gode råd, måske dyre:
Jeg har fundet hos FS1shop.nl 18" originale egersæt til en Yamaha 18" forfælg, men: kan de også bruges til bagfælge?
Jeg har sammenlignet vinkler på de to forskellige fælge jeg har, ved at ligge dem ovenpå hinanden og jeg kan ikke se nogen vinkel forskelle på bukket på egere (begge typer)-
Hvis det går an:
Jeg vil give mig i kast med at eger et hjul op, Steen V4sport har tilbudt at vise mig metoden (HVOR svært ka´det vær' !) - jeg frygter at det bliver nogle 16 kantede exede kænguro ringe jeg får brygget sammen... men: først og fremmest: kan man bruge disse egere:
http://www.fs1shop.nl/original-spokes-f ... p-389.html
til 18" Tagasako baghjulet
Hwarrr?
Narrer jeg mig selv?