12v til 6v elektronisk tænding.
12v til 6v elektronisk tænding.
Hej.
har en elektronisk tænding på min yamaha fs1.. nærmere bestemt den her : http://www.hpi.be/item.php?item=210K076
men vil gerne fortsætte med 6 volt....
har prøvet med sådan en fætter her : https://www.dkvolt.dk/produkt/step-down-12v-til-6v/ den fes af på 30 sekunder:)
what to do?
har en elektronisk tænding på min yamaha fs1.. nærmere bestemt den her : http://www.hpi.be/item.php?item=210K076
men vil gerne fortsætte med 6 volt....
har prøvet med sådan en fætter her : https://www.dkvolt.dk/produkt/step-down-12v-til-6v/ den fes af på 30 sekunder:)
what to do?
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
Hvorfor ikke bare opgradere det hele til 12v? Der er mange fordele kontra 6v?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
http://www.jmpbdele.dk/kreidler/engine- ... eking.html
Ulempen er, du mister mere effekt i varmetab, og HPI-statoren har ikke meget at give af.
Jeg vil derfor også anbefale dig at skifte til 12V pærer, istedet.
Ulempen er, du mister mere effekt i varmetab, og HPI-statoren har ikke meget at give af.
Jeg vil derfor også anbefale dig at skifte til 12V pærer, istedet.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
dims modtaget... men ak... hvad er hvad af de 4 terminaler på den????:)
http://www.jmpbdele.dk/kreidler/engine- ... eking.html
http://www.jmpbdele.dk/kreidler/engine- ... eking.html
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
Kig hos Ewald Rosner:
/Steen
/Steen
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
Akku og gnd siger lidt sig selv....
Men de andre to...
Regler ledning til lys?
Sense ledning fra svinghjul?
Eller?
Men de andre to...
Regler ledning til lys?
Sense ledning fra svinghjul?
Eller?
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
hej...
jeg kan godt forstå dig Nikolai - det var meget bedre om det stod på dansk.
hilsen olieklud
jeg kan godt forstå dig Nikolai - det var meget bedre om det stod på dansk.
hilsen olieklud
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
Ha ha har fattet det nu det var det at sidde med en forkert tegning og så det her jeg ikke kunne få til at gå op.... Men skidtet virker nu og jeg er en glad dreng
Tak for hjælpen!
Tak for hjælpen!
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
I det oprindelige stik er der lagt en "lus" over regler og sense.
Resten er til at gennemskue via det viste foto.
Resten er til at gennemskue via det viste foto.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
det er den samme som alle kina og scootere bruger til 99 kr..den lus er til 1 fasede systemer..som bruger jord forbindelse på lysspolen..de andre 2 fasede som har begge ender ud af strømspolen køre uden lusen..jeg har brugt den som 12 volt regulator på sting med gode resultater..
strynboen på test profil
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
Vil man derved så få et rent DC anlæg med omtrent samme effekt? Altså, hvis man piller lysspolen fea stel og hægter den på, som du beskriver?knallert skrev:det er den samme som alle kina og scootere bruger til 99 kr..den lus er til 1 fasede systemer..som bruger jord forbindelse på lysspolen..de andre 2 fasede som har begge ender ud af strømspolen køre uden lusen..jeg har brugt den som 12 volt regulator på sting med gode resultater..
Det vil formentlig betyde effekt nok til at benytte et tændingsmodul fra Ignitech + have lys nok (35W).
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
Hej
Det er ikke helt rigtigt at regulatoren kan bruges i begge tilfælde. "Sense" bruges til at måle spændingen et andet sted i ledningsnettet. Det vil typisk være i forlygten, hvor der normalt vil være lidt spændingsfald. Hvis den så er dimensioneret til at regulere til 14V på "Sense", vil den hæve spændingsbegrænsningen på indgangen til fx. 14,5V for at kompensere for spændingsfaldet. Ganske snedigt. Hvis man ikke vil benytte funktionen giver man den bare en lus. Jeg bruger også de regulatorer på Sting med gode resultater: -)
/Steen
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Det er ikke helt rigtigt at regulatoren kan bruges i begge tilfælde. "Sense" bruges til at måle spændingen et andet sted i ledningsnettet. Det vil typisk være i forlygten, hvor der normalt vil være lidt spændingsfald. Hvis den så er dimensioneret til at regulere til 14V på "Sense", vil den hæve spændingsbegrænsningen på indgangen til fx. 14,5V for at kompensere for spændingsfaldet. Ganske snedigt. Hvis man ikke vil benytte funktionen giver man den bare en lus. Jeg bruger også de regulatorer på Sting med gode resultater: -)
/Steen
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Re: 12v til 6v elektronisk tænding.
jeg fandt ud af at det er den samme regulator som jeg havde en spandfyld af fra kina knallerter..og da stingen drillede..og steen lage de et diagram ud af en scooter hvor de lusede benene og kun brugtre en spole udtag..prøverde jeg bare at sætte en på..i forlygten..og ganske rigtigt den..regulere lige så pærene kan holde..med masser af lys...tror dog ikke jeg udnyttede ensertningen..men brugte den kun som spændig stabilator..
strynboen på test profil