den måling jeg lavede, er som du beskriver jesper. af med toppen og smøre et tyndt lag fedt rundt i stemplet. godt nok fyldte jeg kun op til tændrørs hullet.
så skal jeg have fyldt lidt materiale i topstykket og en tur i drejebænken.
fs80se på fs1
Re: fs80se på fs1
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3940
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs80se på fs1
De 6,88ml skal så være inkl. det som er "gemt" i squishafstanden.
Husk på, at tændrøret også rager lidt ind i forbrændingskammeret; det skal også modregnes.
Jeg synes, du skal prøve at fylde helt op til kanten af tændrørshullet og få luret den samlede volumen fra gevind til og med elektrode.
Husk på, at tændrøret også rager lidt ind i forbrændingskammeret; det skal også modregnes.
Jeg synes, du skal prøve at fylde helt op til kanten af tændrørshullet og få luret den samlede volumen fra gevind til og med elektrode.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: fs80se på fs1
så skete der lidt i yamaha hulen igen
har fået lavet mit topstykke lidt om, er godt nok ikke blevet som jeg håbede på, tror vi misforstod hinanden så topstykke er stort set som inden start, nu hedder den 11ml forbrændingskammer på samlet motor med fedt omkring stempel frem for 12 før, og squish afstand på 1 mm lige ud, frem for 1.2 mm ca før. synes dog ikke det er det helt vilde jeg kunne mærke forskel, stort set kun oppe omkring overdrejning i 4 gear, nu trækker den nemmere mit "over gear"
Fik desværre ikke taget nogle billeder i farten
men vi ikke slut endnu, drejeventilen har været ude
ville se om der var lidt og hente der. std hedder den 120/40. Lavede så dreje ventilen til 140/60, da som jeg har forstået ved længere lukke tid giver mere effekt i toppen, men giver afkald på bundtræk, og jeg har massere af bundtræk! vil have vildskab!
Fik taget lidt billeder her, drejeventil pladen fik jeg filet lidt i også, så i stedetfor rundt hul blev det samme "form" som drejeventilen. ville godt lave samme hul i blokken, men så skal der renoveres motor! så det må vente
hullet i drejeventil pladen hvor karburatoren skrues på er 16mm inv. dia. og 23mm udv. fræste den op til 17mm og lavede indsugningsforløbet konisk. karburatoren er 16mm målt vandret, og det er max da gasspjældet er 16mm, dog målt lodret måler den 24 mm, så derfor tænkte jeg der var plads til lidt mere brændstof.
samlede det hele igen, og lod den køre varm i tomgang og ud og køre lidt stille, den virkede til og være mere frisk og bedre træk i mellemområdet og op efter, bunden er det samme moment som en okse
nu jeg så rendt ind i et nyt problem OMDREJNINGS BEGRÆNSER
det en standart yamaha jog cdi tænding med cdi er er bygget på, og vil tro der er et max på omdrejninger på den standart cdi, men hold nu fast den køre godt, trækker helt fra bunden, har lidt et dødt punkt før overdrejning, men på flad vej kommer den nemt over og fortsætter til den møder begrænser i 4 gear ved 90 km/t.
har lidt billeder af drejeventil historien, dog ikke bearbejdet drejeventil og samling
har fået lavet mit topstykke lidt om, er godt nok ikke blevet som jeg håbede på, tror vi misforstod hinanden så topstykke er stort set som inden start, nu hedder den 11ml forbrændingskammer på samlet motor med fedt omkring stempel frem for 12 før, og squish afstand på 1 mm lige ud, frem for 1.2 mm ca før. synes dog ikke det er det helt vilde jeg kunne mærke forskel, stort set kun oppe omkring overdrejning i 4 gear, nu trækker den nemmere mit "over gear"
Fik desværre ikke taget nogle billeder i farten
men vi ikke slut endnu, drejeventilen har været ude
ville se om der var lidt og hente der. std hedder den 120/40. Lavede så dreje ventilen til 140/60, da som jeg har forstået ved længere lukke tid giver mere effekt i toppen, men giver afkald på bundtræk, og jeg har massere af bundtræk! vil have vildskab!
Fik taget lidt billeder her, drejeventil pladen fik jeg filet lidt i også, så i stedetfor rundt hul blev det samme "form" som drejeventilen. ville godt lave samme hul i blokken, men så skal der renoveres motor! så det må vente
hullet i drejeventil pladen hvor karburatoren skrues på er 16mm inv. dia. og 23mm udv. fræste den op til 17mm og lavede indsugningsforløbet konisk. karburatoren er 16mm målt vandret, og det er max da gasspjældet er 16mm, dog målt lodret måler den 24 mm, så derfor tænkte jeg der var plads til lidt mere brændstof.
samlede det hele igen, og lod den køre varm i tomgang og ud og køre lidt stille, den virkede til og være mere frisk og bedre træk i mellemområdet og op efter, bunden er det samme moment som en okse
nu jeg så rendt ind i et nyt problem OMDREJNINGS BEGRÆNSER
det en standart yamaha jog cdi tænding med cdi er er bygget på, og vil tro der er et max på omdrejninger på den standart cdi, men hold nu fast den køre godt, trækker helt fra bunden, har lidt et dødt punkt før overdrejning, men på flad vej kommer den nemt over og fortsætter til den møder begrænser i 4 gear ved 90 km/t.
har lidt billeder af drejeventil historien, dog ikke bearbejdet drejeventil og samling
- Vedhæftede filer
-
- 20170716_215323.jpg (770.43 KiB) Vist 3605 gange
-
- 20170716_215330.jpg (618.87 KiB) Vist 3605 gange
-
- 20170716_215342.jpg (631.96 KiB) Vist 3605 gange
-
- 20170716_221243.jpg (731.94 KiB) Vist 3605 gange
-
- 20170716_222518.jpg (640.82 KiB) Vist 3605 gange
Tim C